Bijverdienen met thuiswerk

Om de boekhouding van een bedrijf te doen dien je erkend te zijn als boekhouder bij bvb. ITAA, hiervoor dien je eerst stage te lopen en examens af te leggen, nadat je de opleiding van boekhouding hebt gedaan. Niet zo simpel ook niet, ik zie dit als bijberoep eigenlijk niet goedkomen, zeker met de X maanden stage die je moet doen...

Je kan natuurlijk wel administratief medewerker zijn bij een boekhoudkantoor, dan kan je facturen boeken en basisacties uitvoeren en heb je geen ITAA-erkenning nodig.

Boekhouders zijn nog steeds een knelpuntberoep. Doe een cursus boekhouden en begin uw eigen boekhoudbedrijf voor lokale bedrijfjes.

Dat zal dan toch in't zwart zijn, want je moet eerst een stage doorlopen voor je zelfstandige boekhouder mag zijn. Net om te voorkomen dat eender welke krabbekoker die een cursusje boekhouden heeft gevolgd andere mensen (of bedrijven/vennootschappen) de afgrond in stuurt door onkunde.

Misschien ook een interessante piste: zelfstandig recruiter worden.. Ben al hele tijd aan het zoeken achter iets nieuws, al heel wat interviews gehad effectief, maar er zijn ook heel wat rollen waar er gewoon geen feedback wordt gegeven. Zeer ergerlijk.. Bestaan de jobs niet ? Is er een selectie van AI voor je bij de recruiters geraakt ? Ik weet het niet. Maar er is wel nood aan wat goeie recruiters !

Volgens mij kan je niet zomaar even een cursus doen en zelfstandig boekhouder worden hoor 😅. Een kennis was hiervoor geïnteresseerd omdat het ook als extraatje te doen.

Je moet erkenning krijgen en ik geloof dat je hiervoor een stage dient te door te lopen.

Allez misschien dat je bij een boekhoudkantoor aan de slag kan voor enkele uren in de week. Geen idee hoe die sector werkt.

Ik kan mis zijn, maar ik denk inderdaad dat het een beetje moeilijker is dan "ik heb nekeer nen avondcursus boekhouden gevolgd".

Dat zal dan toch in't zwart zijn, want je moet eerst een stage doorlopen voor je zelfstandige boekhouder mag zijn. Net om te voorkomen dat eender welke krabbekoker die een cursusje boekhouden heeft gevolgd andere mensen (of bedrijven/vennootschappen) de afgrond in stuurt door onkunde.

Ik heb dan in mijn tweede post ook verduidelijkt dat je de gepaste diploma's dient te behalen. Mijn schuld wel om een foute indruk te wekken in mijn eerste post. Van die stage had ik dan weer niet gelezen, dus dat verkleint inderdaad wel de kans om het in bijberoep te gaan doen, of om het op latere leeftijd uberhaupt al te gaan doen.
(In Polen moet je bv geen stage doen, dus daarom dat ik daar niet bij had stilgestaan).

Vergeet vooral de softskill "boekhouder-zijn" niet.

OIP.V4J46vSv7L0xFcnPbPkGtAHaEC.jpg

Die certifiering als boekhouder is ook niet niks. Naast die stage dien je nog heel wat examens af te leggen en die cursussen zijn van een stevig niveau.

Je kan natuurlijk wel administratief medewerker zijn bij een boekhoudkantoor, dan kan je facturen boeken en basisacties uitvoeren en heb je geen ITAA-erkenning nodig.
Dit, zo ken ik er een paar. Al heb je daar ook wel serieus wat kennis voor nodig om deftig mee te draaien.
40-50 euro per uur vanuit de luie zetel.

Volgens mij kan je niet zomaar even een cursus doen en zelfstandig boekhouder worden hoor 😅. Een kennis was hiervoor geïnteresseerd omdat het ook als extraatje te doen.

Je moet erkenning krijgen en ik geloof dat je hiervoor een stage dient te door te lopen.

Allez misschien dat je bij een boekhoudkantoor aan de slag kan voor enkele uren in de week. Geen idee hoe die sector werkt.

Wat er soms wel gebeurt is dat een zelfstandig boekhouder (met erkenning en alles) een beetje werk uit besteedt aan een zelfstandige niet-erkende boekhouder (boekhoudhulpjes :p)

Uiteindelijk wordt alles ingediend door de erkende boekhouder maar dat is niet ongezien dat het voorbereidend werk uitbesteed wordt.

Wat er soms wel gebeurt is dat een zelfstandig boekhouder (met erkenning en alles) een beetje werk uit besteedt aan een zelfstandige niet-erkende boekhouder (boekhoudhulpjes :p)

Uiteindelijk wordt alles ingediend door de erkende boekhouder maar dat is niet ongezien dat het voorbereidend werk uitbesteed wordt.
Uiteraard... Gelukkig maar ook, als de boekhouder van 120 EUR/uur alles zelf moet gaan zitten inboeken ga je daar niet happy van worden :)

Ik heb ooit iemand €15 per tekst betaald maar door AI doe ik dat niet meer. Ik vrees dat datgene waar jij naar zoekt, niet (meer) bestaat. Je moet al expert zijn in iets en daarmee dan in onderaanneming werken voor iemand van thuis. Simpele taken gingen naar India en nu naar AI.

Als je iets wil bijverdienen zonder enige kennis is mysterie shopping iets voor u. Ik heb dit meermaals gedaan en dat is echt easy money. Ik vond dat oprecht leuk!

Terug
Bovenaan