Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn vorige fiets had een zeer gelijkaardig kleur, op de minder zonnige dagen miste ik ook het felblauwSedert 2 weken is deze toegevoegd aan de collectie
Aeroad CFR DI2 2025 - Alpecin - Deceuninck Replica
![]()
![]()
Met de nieuwe rij ik alleen in de zon ... anders is hij lelijk paars.
Mijn "oude" Aeroad SLX 8 DI2 (2023) (wat uiteindelijk ook een bom op wielen is) heb ik laten ombouwen naar een bergfiets en voor als het wat minder goed weer is.
![]()
Ik kan er weer tegen voor een jaartje ...![]()

Hebben de frames van Winow/BXT een goede reputatie? Ziet er knap uit, maar heb vermoedelijk onterecht wel wat schrik van die Chinese frames.Bikefit wees uit dat dit een heel moeilijke case wordt. Veel extra investeren en mogelijk toch nog compromissen.
Door de waanzinnig scherpe aankoop (€900 excl. €200 buycycle kosten, crankset €50, wielen €200, oude cassette €25) heb ik er wel een serieuze duit aan verdiend
Er komt, na goedkeuring van de bikefitter, wellicht een TT-119 van Winow/BXT aan (grote lijnen van Cervélo p-series) die opgebouwd wordt met Rival AXS.
Onderdelen zijn al onderweg
- Rival XPLR
- AXS Controller Pod, ga ik tweaken voor tussen de extensions
- Rival 2x cranks
- Vol kettingblad (52T)
- hybride remmen (cable actuated hydraulisch) van ali
En dan in eerste instantie ga ik gewoon de wielset (wielen, schijven, cassette) van mijn Cannondale S6 gebruiken. ‘t Is niet dat die TT bike veel km’s gaat maken behalve op de rollen
Neen, net terug van 4 dagen Provence ...Toevallig meegereden vandaag met Kom op tegen kanker als wegkapitein?

Op Chinertown zijn er toch héél veel tevreden Winow-rijders, dus dat lijkt wel ok. Ook van die Winow extensions zijn er veel reviews op Chinertown en Slowtwitch die positief zijn.Hebben de frames van Winow/BXT een goede reputatie? Ziet er knap uit, maar heb vermoedelijk onterecht wel wat schrik van die Chinese frames.
Was zelf eigenlijk eerder naar een betaalbare ARGON 18 E-117 disc Frameset aan het zoeken.
Bikefit wees uit dat dit een heel moeilijke case wordt. Veel extra investeren en mogelijk toch nog compromissen.
Door de waanzinnig scherpe aankoop (€900 excl. €200 buycycle kosten, crankset €50, wielen €200, oude cassette €25) heb ik er wel een serieuze duit aan verdiend
Er komt, na goedkeuring van de bikefitter, wellicht een TT-119 van Winow/BXT aan (grote lijnen van Cervélo p-series) die opgebouwd wordt met Rival AXS.
Onderdelen zijn al onderweg
- Rival XPLR
- AXS Controller Pod, ga ik tweaken voor tussen de extensions
- Rival 2x cranks
- Vol kettingblad (52T)
- hybride remmen (cable actuated hydraulisch) van ali
En dan in eerste instantie ga ik gewoon de wielset (wielen, schijven, cassette) van mijn Cannondale S6 gebruiken. ‘t Is niet dat die TT bike veel km’s gaat maken behalve op de rollen

)Benieuwd naar jouw ervaring ermee!klaar voor verzending. Al hoop ik toch serieus dat de kleur in daglicht anders zal uitvallen
Met 1x12 Rival AXS. Nog een weekje of 2 afwachten (en hopelijk geen customs te betalen)
Nee via Winow zelf. BXT verkoopt dat ook, maar niet met dát ligstuur.Benieuwd naar jouw ervaring ermee!
Hoeveel heb je betaald voor het frame en stuur? Heb je het via AliExpress gekocht?
Die vaste voorvork is wel niet hip meer.kmoet zeggen: gezien de evolutie van de gravelbike, zat je er toch niet ver naast met je drop bar mtb
Ik ben al 5 jaar hip! Het zal wel nooit zo vinnig rijden als een huidige-generatie gravel; het is en blijft een mtb in essentie.kmoet zeggen: gezien de evolutie van de gravelbike, zat je er toch niet ver naast met je drop bar mtb
Eigenlijk ben ik me daar nooit bewust van. Het enige wat je echt voelt, is bagage die aan het stuur hangt. Het is dus de clou om daar volumineuze dingen te steken die weinig wegen. Alle zware dingen gaan in de frametas, kwestie dat het gewicht tussen de wielen zit. Het gewicht is uiteraard merkbaar, maar ik heb nooit de idee dat ik in technischere passages gehinderd ben door de bagage.Fietst zoiets nog 'voorspelbaar'?
Uiteraard is het zwaar, maar al dat gewicht waar er anders niets is, moet de rij-eigenschappen toch ook significant verstoren?
@Chickenlal gaat er voor mij maken in spiegelkleur ipv zilver).
Omdat ik nog geen Look pedalen heb (ik rij met Assioma’s op de Cannondale) en ik even een testritje wou doen.De enige vraag is, why the hell die pedalen??
Ik had persoonlijk ook het logo op het balhoofd anders gedaan.
Omdat ik nog geen Look pedalen heb (ik rij met Assioma’s op de Cannondale) en ik even een testritje wou doen.
Gisteren ook de knoop doorgehakt en Riderever Triva hydraulische TT remmen (die zitten std op veel bikes met SRAM, oa. op de Cervelos) besteld. Was ff pijnlijk op een budgetbuild, ma bon, zal wel veel fijner werken.