Budget race stuurtje

DyNaRaX

Active member
Zou me graag een racestuurtje aanschaffen voor pc en ps3 maar twijfel tussen de Logitech G29 en de Thrustmaster T150 Pro.

Iemand ervaring met een van deze stuurtjes?

Er zijn pro's en contra's voor beide wielen. In ieder geval, als je Thrustmaster koopt, kijk dan enkel naar modellen met een 3 pedalen set. De sets met 2 pedalen zijn echt niet zo goed.

Voor de rest zijn de paddels om te schakelen bij de TM iets fijner maar is het sturen bij de Logitech weer beter.

Kijk zeker ook eens op de tweedehands markt. Veel mensen die ofwel hun stuur niet veel gebruikt hebben en verkopen of hobbyisten die goed voor hun materiaal hebben gezorgd die een upgrade willen.
Dan kan je misschien voor minder geld een Thrustmaster T300 vinden bijvoorbeeld.

Ik heb de T150, heel tevreden van.
Mooie hybrid tussen belt en gear, zou gewoon de goedkope versie kopen en meteen TLCM pedals erbij doen.
Dan heb je meteen loadcells en zit je voor lange tijd goed.

Wil je later sturen wisselen kan je gewoon de T300 base kopen en stuur naar keuze.
Voor te starten is de T150 meer dan goed, buiten dat T300 volledig belt is gaat het u niet sneller maken.
Een stuur draait, maar je pedals zijn het belangrijkste.

ligt natuurlijk aan wat je wil...
om te beginnen en af en toe mss wat FH5 of dergelijke te spelen kom je met zo'n budget wel goed.

wil je serieus gaan rijden met AC/ACC/Iracing is het een punt wat je gewoon bent...

er zijn velen die sneller zijn als mij met een cheap stuurtje... ligt aan de rijder uiteindelijk, het realisme is natuurlijk net een tikkeltje anders :)

uiteindelijk ben ikzelf wel zeer tevreden van mijn speeltje

Het is vooral voor af en toe AC te spelen op pc en nog wat NFS en GT6 op de PS3.

Heb paar weken met een G29 (geleend van collega) gereden en dat was plezant, niet te vergelijken met diezelfde collega zijn setup (Fanatec, motionplatform en VR) maar ik heb niet de ruimte voor zo'n grote setup te zetten en zo fanatiek ben ik ook niet om er zoveel geld tegen aan te gooien.

Het is vooral voor af en toe AC te spelen op pc en nog wat NFS en GT6 op de PS3.

Heb paar weken met een G29 (geleend van collega) gereden en dat was plezant, niet te vergelijken met diezelfde collega zijn setup (Fanatec, motionplatform en VR) maar ik heb niet de ruimte voor zo'n grote setup te zetten en zo fanatiek ben ik ook niet om er zoveel geld tegen aan te gooien.
Dan ga je met G29/T150 zeker genoeg hebben, al gaat de microbe rap kriebelen :)

uiteindelijk ben ikzelf wel zeer tevreden van mijn speeltje
off topic:
3x1440P panelen? 7680*1440 wallpaper?
Deze ziet er erg mooi uit, mind sharing?

Thanks.

On topic:
@DyNaRaX
De logitechs zijn naar mijn mening de ideale instappers.
Ze kunnen wat misbruik verdragen en gaan ontzettend lang mee.
Het kleine stuur geeft deze wielbases behoorlijk wat kracht.

Het enige wat mij eraan stoort is het grinden van de tandwielen.
Een riemgestuurde wielbase is veel aangenamer (realistischere overbrenging) maar hebben ook hun tekortkomingen.

Zelf heb ik de Fanatec Elite wheelbase 1.1. Nu vervangen door de Fanatec CSL DD.
Persoonlijk vind ik de grootste winst te vinden in een deftig pedalen set.

Ben je een autofanaat en zijn racegames je ding, denk dan goed na over je aankoop.
Zoals eerder aangehaald, je wil snel beter materiaal.
Is het eerder casual, schaf je een Logitech aan en you're good to go.
Er zitten mannen in mijn groep die met een oude cheap trustmaster en Logitech G25 betere tijden neer zetten dan deze met een racerig van 25000euro.
De immersie, das een ander verhaal.

off topic:
3x1440P panelen? 7680*1440 wallpaper?
Deze ziet er erg mooi uit, mind sharing?

Thanks.

On topic:
@DyNaRaX
De logitechs zijn naar mijn mening de ideale instappers.
Ze kunnen wat misbruik verdragen en gaan ontzettend lang mee.
Het kleine stuur geeft deze wielbases behoorlijk wat kracht.

Het enige wat mij eraan stoort is het grinden van de tandwielen.
Een riemgestuurde wielbase is veel aangenamer (realistischere overbrenging) maar hebben ook hun tekortkomingen.

Zelf heb ik de Fanatec Elite wheelbase 1.1. Nu vervangen door de Fanatec CSL DD.
Persoonlijk vind ik de grootste winst te vinden in een deftig pedalen set.

Ben je een autofanaat en zijn racegames je ding, denk dan goed na over je aankoop.
Zoals eerder aangehaald, je wil snel beter materiaal.
Is het eerder casual, schaf je een Logitech aan en you're good to go.
Er zitten mannen in mijn groep die met een oude cheap trustmaster en Logitech G25 betere tijden neer zetten dan deze met een racerig van 25000euro.
De immersie, das een ander verhaal.

moet eens kijken vanwaar ik die heb...
vind momenteel enkel deze ( fhd versie triple ) staat ergens in het midden

Ga deze topic even uppen, ben toevallig ook op zoek naar een stuur. Heb vroeger de Logitech G29 gehad, was ik best tevreden van. Door omstandigheden verkocht en feitelijk dik spijt van..

Nu ben ik met vrienden F1 2021 beginnen spelen op de pc, en binnenkort komt op de PS5 Gran turismo 7 uit. Dus het stuur MOET compatibel zijn op pc en ps5. Iemand die mij wat op weg kan helpen? Dacht aan die nieuwe Logitech G923

Terug
Bovenaan