Clément, zoon van prins Laurent

VTM ging de docu donderdag uitzenden. Laurent is VTM nu gewoon te snel afgeweest door gisterennamiddag een persbericht uit te sturen.
En ik vond het eigenlijk nog best mooi & integer in beeld gebracht. Gisteren (vooral) Wendy aan't woord en volgende week haar zoon.

Ik vind dat toch maar een fait divers, iets dat thuis hoort in de roddelblaadjes. Dat VTM daar verder een programma wilt over maken is hun zaak maar dat moet niet het nr 1 nieuwstopic zijn. 30 jaar geleden zou het misschien een groot schandaal geweest zijn maar die tijden zijn toch gepasseerd.

We vergeten het belangrijkste. Prins Laurent heeft f*cking Wendy Van Wanten kunnen strikken. Dat was in haar jonge jaren toch echt een vamp. Zelf veel krokante kousen aan verspild. Het heeft wel degelijk een impact vanwege de erfenis.... De andere nakomelingen gaan lachen.

Het gaat natuurlijk over de koninklijke familie. Als Laurent papa werd, of Astrid mama, dan was dat ook een nieuwsitem. Logisch dus dat dit ook een nieuwsitem is (al zal het groter zijn geweest dan nodig).

Die aparte documentaire is natuurlijk wat extra 'sensatie', zoals er verder ook genoeg sensatie programma's zijn op VTM & co, dus dat is alvast niet onlogisch. Ongetwijfeld genoeg mensen die daar naar gekeken hebben (veel meer, dan naar de normale programmatie ongetwijfeld).

Clément en Wendy Van Wanten zullen er niet slechter van geworden zijn. Ik geef ze ergens geen ongelijk. Het financiële is mooi meegenomen en het is tegelijk een mooie kans om zélf uitgebreid hun verhaal te doen.

Ik vind dat toch maar een fait divers, iets dat thuis hoort in de roddelblaadjes. Dat VTM daar verder een programma wilt over maken is hun zaak maar dat moet niet het nr 1 nieuwstopic zijn. 30 jaar geleden zou het misschien een groot schandaal geweest zijn maar die tijden zijn toch gepasseerd.

Maar het wordt toch helemaal niet weggezet als een schandaal?

Die framing die maak jij ervan. Dat Laurent en Wendy een relatie hadden dat was ook geen geheim overigens.
Het enige wat tot nu toe nooit officieel werd bevestigd was de vader van Clement. Maar dat Laurent hem niet kon of wou erkennen heeft meerdere redenen die niet alleen aan hem liggen natuurlijk.

Bij de geboorte van Clement was de wetgeving nog totaal anders en had hem direct erkennen wel op alle vlakken een impact gehad. Onder andere dat hij wel prins van België werd.

Gisteren heb ik een klein stukje van de documentaire op VTM gevolgd. Ik zag die passage uit eind jaren '90, waar dat VTM-nieuwsanker droogweg voorleest dat Laurent wordt behandeld "voor griep, volgens het paleis... op de afdeling neuropsychiatrie."
Qua context zat hij al in de publieke perceptie van het "buitenbeetje" van de koninklijke familie. Dat is toch een voorbeeld van hoe onhandig de communicatie rond de koninklijke familie toen kon zijn. Ik denk dat dat ergens wel verbeterd is.

Het was gvd gisteren bijna 15 minuten lang gelul als eerste nieuwsitem op het vtm-nieuws ook nog.

600k kijkers. Mensen kijken er wel naar hoor. Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Filip is in tegenstelling tot Alberreke een veel slimmere koning / meer op de hoogte van de publieke opinie.
Hij pist draait niet naast rond de pot.
Ja, de koning was op de hoogte

Filip is iemand die van mening is: Stop eens met die (hypocriete) zever. We zijn allemaal ook maar gewoon mensen. Tijden veranderen.
Handtekening er onder en klaar. In die zin is hij een veel betere koning dan Albert die stil was blijven staan bij den 'ouwe' tijd.

Laatst bewerkt:
Maar het wordt toch helemaal niet weggezet als een schandaal?

In een context van buitenechtelijke kinderen in koninklijke omgeving is dat de dag van vandaag eigenlijk zeer normaal in de ogen van zowat iedereen.

Om een schandaal te hebben moet je tegenwoordig al naar misdaad en zware criminaliteit of zedefeiten met minderjarigen kijken, de graad van tolerantie ligt gigantisch hoog wanneer het gaat om koningen, presidenten en hun aanhang.

En nog eens goed gecasht door een reportage te laten maken door VTM.
Ik zou net hetzelfde doen moest ik Wendy (Iris) zijn. En ik vermoed 99 % van de BG'ers zou het eveneens doen. Waarom niet hé?

Al denk ik (en veel anderen) niet dat dit de hoofdreden is van de uitzending. Haar zoon Clement zal er wel op aangedrongen hebben.
(En in samenspraak met Laurent)

Laten we zeggen: De extra cash is een 'bonuske'.

Ik zou net hetzelfde doen moest ik Wendy (Iris) zijn. En ik vermoed 99,99% van de BG'ers zou het eveneens doen. Waarom niet hé?

Al denk ik (en veel anderen) niet dat dit de hoofdreden is van de uitzending. Haar zoon Clement zal er wel op aangedrongen hebben.
Laten we zeggen: De extra cash is een 'bonuske'.
De hoofdreden is waarschijnlijk gewoon dat het eindelijk gedaan is met al die speculatie en vragen rond Laurent. Ik snap dat dat voor de man in kwestie te veel is/werd. Als moeder heeft Wendy waarschijnlijk gekozen om haar zoon in alle respect hem zelf te laten kiezen over dit onderwerp, daarom ze dit nooit gedaan heeft in zijn kindertijd, wat ik kan respecteren.

Verder zal ik nooit naar zo'n dwaze reportage kijken, ik zal waarschijnlijk dommer zijn dan die 600.000 Vlamingen. Ook al wonen we in een monarchie, het koningshuis is voor velen toch al lang maar een fait-divers.

Albert deed hetzelfde met Delphine, decennia na de feiten kwasie toegeven, zwak. Enkel de royalty naam zuiver houden zo lang mogelijk. Of toch maar mensen zoals jij en ik? (behalve de royale dotatie dan)

Edit: Laurent was single op moment feiten, maar Albert niet dacht ik

Laatst bewerkt:
Maar Laurent zat niet in een andere relatie op dat moment, of wel?
Dat is een fundamenteel verschil met Albert, die toen getrouwd was.

In een context van buitenechtelijke kinderen in koninklijke omgeving is dat de dag van vandaag eigenlijk zeer normaal in de ogen van zowat iedereen.

Om een schandaal te hebben moet je tegenwoordig al naar misdaad en zware criminaliteit of zedefeiten met minderjarigen kijken, de graad van tolerantie ligt gigantisch hoog wanneer het gaat om koningen, presidenten en hun aanhang.
Buitenechtelijke kinderen zijn de dag van vandaag in het algemeen zeer normaal, en worden bij Vlamingen steeds meer en meer de norm aangezien vele ouders niet getrouwd zijn of trouwen.

Terug
Bovenaan