Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

450k ontheemden in Libanon lees ik op vrt nws. Voorlopig nog geen enorme uitvlucht uit Iran, die zelf al 3 tot 4 miljoen gevluchte Afghanen huisvesten.
Israël had een evacuatiebevel opgelegd aan zowat het volledige zuiden van Beiroet...die lijken mij gebruik te maken van de chaos in Iran om Beiroet volledig plat te leggen.

True, maar je kan het moeilijk goed voor het milieu noemen. Vraag me af hoe ver de gevolgen meetbaar zullen zijn en hoe dit globaal ons weer achteruit bonjour-ed.

True, maar je kan het moeilijk goed voor het milieu noemen. Vraag me af hoe ver de gevolgen meetbaar zullen zijn en hoe dit globaal ons weer achteruit bonjour-ed.
Natuurlijk is dat niet goed voor het milieu, oorlog is dat sowieso niet trouwens. Het zal ook slecht zijn voor het klimaat, als die olie in brand staat.

Maar die LEZ-link was gewoon verkeerd.

Intussen regent het letterlijk olie in Iran. Wij zullen wel in een LEZ rondrijden voor het milieu.
Reden temeer om extra ons best te doen!

Het is degoutant wat er gebeurd, maar dat ontslaat ons niet zomaar van onze verantwoordelijkheid. Lead by example. Later valt ons niets te verwijten.

Natuurlijk is dat niet goed voor het milieu, oorlog is dat sowieso niet trouwens. Het zal ook slecht zijn voor het klimaat, als die olie in brand staat.

Maar die LEZ-link was gewoon verkeerd.
True, maar ik snap het sentiment wel. We doen al jaren inspanningen voor het milieu en dan zie je ginder terwille van het ego van een Trump het gewoon olie regenen. Ook al is het ene lokaal en het andere niet: het is om moedeloos van te komen.
Alsof dat je voor je voordeur aan het keren bent, maar ze op het einde van de straat dagelijks een camion met bouwafval lozen.

True, maar ik snap het sentiment wel. We doen al jaren inspanningen voor het milieu en dan zie je ginder terwille van het ego van een Trump het gewoon olie regenen. Ook al is het ene lokaal en het andere niet: het is om moedeloos van te komen.
Alsof dat je voor je voordeur aan het keren bent, maar ze op het einde van de straat dagelijks een camion met bouwafval lozen.
Aan de andere kant ik vermoed dat de plaatselijke luchtkwaliteit ginder niet schitterend is als het olie regent
Ik snap de redenering niet echt waardoor mensen gaan denken: "hier is het beter dan ginder, waarom laten we het hier niet slechter worden?"

Wil je over broeikasgassen spreken, dat is iets anders, al zie ik daar de aantrekkingskracht van een race to the bottom ook niet echt.

Ik snap de redenering niet echt waardoor mensen gaan denken: "hier is het beter dan ginder, waarom laten we het hier niet slechter worden?"

Wil je over broeikasgassen spreken, dat is iets anders, al zie ik daar de aantrekkingskracht van een race to the bottom ook niet echt.
't was een graptjen.. dat basically Iran op dit moment mss wel een LEZ zou kunnen gebruiken.

Je hebt volledig gelijk eh, voor de gewone 99% van de mensen hier is er niks te winnen aan die race to the bottom. Er zijn er gewoon genoeg die geloven dat ze misschien zelf wel die 1% zijn of zouden kunnen zijn

Mojtaba Khamenei, zoon van, is aangesteld als de nieuwe opperste leider meldt Iraans persagentschap Fars:

Hoe lang hij nog mag leven na dreigingen van Israël en de VS zullen we binnenkort merken.
Hij wist het, de raad van experten wist het, Israël wist het ook. Ik ga er nu wel van uit dat moest Israël/de VS hem al hebben kunnen afmaken, dit al lang gebeurd ging zijn en dat hij nu waarschijnlijk ergens diep onder de grond zit en er niet meer gaat uitkomen tot de oorlog stopt.

En als die hele raad van experten een beetje verstand heeft hebben ze ook meteen een playbook gemaakt voor opvolger 3, 4 en 5 dus we gaan er nog niet snel van af zijn.

Hij wist het, de raad van experten wist het, Israël wist het ook. Ik ga er nu wel van uit dat moest Israël/de VS hem al hebben kunnen afmaken, dit al lang gebeurd ging zijn en dat hij nu waarschijnlijk ergens diep onder de grond zit en er niet meer gaat uitkomen tot de oorlog stopt.

En als die hele raad van experten een beetje verstand heeft hebben ze ook meteen een playbook gemaakt voor opvolger 3, 4 en 5 dus we gaan er nog niet snel van af zijn.
Het regime heeft zich daarop voorbereid. Ondanks de vele verliezen aan de top (zowel politiek als militair) is er nog altijd sprake van samenhang. Iedereen zal zijn playbook hebben gekregen en opereert onafhankelijk en weet wat hij moet doen. Of dat nog maandenlang kan duren zoals het IRGC beweert moeten we nog bezien, want de VS en Israël bombarderen niet bepaald zachthandig en er is een terechte vrees dat separatistische groepen zich kunnen beginnen roeren. Dat is dan een nachtmerriescenario.

Her en er lees je dat Iran nog gesofisticeerde wapens zou inzetten, maar dat zal wel propaganda zijn. Met enkele tienduizenden Shaheds kunnen ze echter nog genoeg schade veroorzaken.

Terug
Bovenaan