the_fox
Well-known member
Net zoals de mensen van het programma, moet je roeien met de riemen die je hebt. Daarom dat ik er ook dit bij gezet heb:Dus om niet te zeggen dat het misschien niet het beste voorbeeld is om aan te tonen dat je voor 99000 euro nog een woning kan vinden, gezien in dit voorbeeld het kan zijn dat je voor 120000 euro het bewoonbaar kan maken, maar dat het even goed kan zijn dat je er nog 250000 euro tegenaan moet gooien.
Want zoals je zelf zegt: "We weten het niet."
En, vooral, het was in de discussie van de normen en levensstandaard van de jaren 60. Waar het zeker aan voldoet, want toen was het niet mogelijk om een woning als ongeschikt en onbewoonbaar te verklaren. Los van de huidige normen en gebreken, was het in de jaren 60 gewoon geen ding. Bij mijn weten was dit pas mogelijk sinds de nieuwe Gemeentewet van 1988.dat is al een dubbel beperkt voorbeeld want ik heb enkel in hun gemeente gezocht + immoweb is altijd maar een momentopname van wat er op dat moment beschikbaar is
En veel van de zaken waar het nu ongeschikt en onbewoonbaar voor verklaard wordt, waren ook niet aan de orde in de jaren 60. Dakisolatie heb ik al aangehaald, maar nog een grote is drinkbaar water. Midden de vorige eeuw was maar 50% van Vlaanderen aangesloten op leidingwater, de aansluitingsgraad was pas in 1981 98% (bron). Dus dat was in de jaren 60 al geen zekerheid dat er een aansluiting mogelijk was.

, maar er zijn toch fundamentele verschillen op alle vlakken.