Ook opletten met eigen opleg voor de kleine lettertjes wat gebeurt bij ontslag. Bij ons kan maandelijks tot een serieus bedrag worden bijgelegd (wat deels kan verrekend worden met VAA) maar bij zelf ontslag nemen moet dat maandelijks bedrag x aantal resterende maanden in de looptijd er in één keer worden gelegd.
Dat is geen probleem, want alles is al betaald bij de levering van de wagen. Ik zou dat deel verliezen in de bonus van 2026, die al bepaald is en ik heb opgesmost aan een macbook, hospitalisatie voor het gezin (een extra pakket) en .
Komen weinig kleine letters aan te pas.
Is dat zo, heb je dan echt u goesting of heb je dan iets wat de leasemaatschappij kan aanbieden en waar je content mee bent maar nooit prive zou kopen?
In ons geval was dat dus totaal niet het geval maar als je echt een wagen nodig hebt is het meestal voordelig ALS je met zulke wagen wil rijden.
Uiteraard kan je gewoon opleggen maar dan moet je zoals ik zei echt overtuigd zijn van een bepaalde wagen en met grensgevallen van budget begrijo ik het volkomen
We hebben geen zekerheid dat 2/5de kantoorwerk blijft, ook als je low performer moest zijn (op 12 jaar nooit gebeurd), dan moet je sowieso 4/5de naar kantoor. In die gevallen verlies je de mogelijkheid het in de hypotheek te steken en zit je met 38% belastingen (mijn collega claimt dat, ik heb een gemiddelde aanslagvoet van 40%, met 3 kinderen, hypotheek, pensioensparen etc). Op dat moment had je toch duideljk beter de wagen genomen, aangezien we sowieso met een gezinswagen zitten.
Ik ga dus een deel terugtrekken om mijn opties open te houden, ik kan einde van dit jaar nog warrants kopen. En om eerlijk te zijn, 2000 euro over 5 jaar, ik denk niet dat ik het fel ga missen. Maar ik ga alles opnieuw uitrekenen als alles bekend is langst de werkgevers kant.
Maar veel terugtrekken hoeft niet, op de hoge bedragen kan je beter via VAA betalen, omdat je mogelijks onder het minimum VAA zou vallen en dat kan niet. Maar 4-5k bijleggen vind ik echt te stevig, dan rij ik wel iets tegen mijn zin of met minder opties. Maar als het verschil tussen de opties die ik wil en standaard 1000 euro is, zal ik het niet laten.
Via Bonus (tov warrants, niet tov cash):
Via maandelijkse opleg