De frituur

Fruit. Tomaten zijn fruit (want groeien vanuit een bloem).
1748606939012.png

Naar gebruik is het idd een groente maar botanisch is het fruit (https://www.nice-info.be/voedingsmi...estal als groenten,noemen we ze toch groenten.):

Botanisch verschil tussen groenten en fruit​

Vruchten zijn de plantendelen die het zaad omringen. Zij zijn gegroeid uit het vruchtbeginsel of vanuit de basis van de bloem. Alle andere eetbare plantendelen zoals stengels, wortels en bladeren worden aangeduid als groenten. Op deze botanische definitie bestaan echter uitzonderingen. Tomaten worden meestal als groenten beschouwd terwijl ze plantkundige bekeken duidelijk vruchten zijn. Andere uitzonderingen zijn paprika’s, doperwten, komkommers, aubergines en maïskorrels. Ondanks het feit dat zij anatomisch vruchten zijn, noemen we ze toch groenten.
Omgekeerd behoren meloenen tot de plantenfamilie van de komkommerachtigen maar worden ze tot de fruitsoorten gerekend.

Wat wel duidelijk is, is dat tomaten enkel in dit topic horen als ze in een knijpfles zitten met veel toegevoegde E’s!

Ik stel voor dat het hier snel terug over friet gaat ipv. fruit.

Hier al een week geleden dat er nog friet binnen gedrongen is. Dringend nog eens naar de Feniks gaan.

Vorige woensdag vraagt den baas van één van mijn vaste frituren of ik een foto heb van mijn Julientje. Aangezien ik die hier post had ik die dus en stuurde hem enkele van mijn laatste creaties door.

Hij heeft die op Instagram en Facebook gezet: 'wil je net zoals Anderson ook uw eigen Julientje creëren? Hier zijn alvast enkele voorbeelden van the man himself' gevolgd door enkele van mijn foto's.

Zondag ging ik om frieten en blijkbaar was er veel vraag om een eigen Julientje te pimpen, maar ook 3 mensen die achter een Andersonneke vroegen. Zalig. Als de vraag stijgt zet hij het op de kaart.

Na wat te socializen met enkele locals en samen een pint te drinken trok ik naar huis met mijn bestelling. Ik had een kostuum aan en wou er niet op morsen dus deed ik alles af tot op m'n onderbroek. Dan pas ontdekte ik dat mijn boulette special een gewone boulette was. Foto gestuurd naar de frituur zodat het de volgende keer in orde gebracht wordt.

5 minuten later stond den frituurbaas met zijnen auto aan m'n deur met een boulette special. In mijn onderbroek tot aan de straat gaan deed ik met plezier. Dat is service! Als je niets doet kan je niet missen zeg ik dan altijd.

Vorige woensdag vraagt den baas van één van mijn vaste frituren of ik een foto heb van mijn Julientje. Aangezien ik die hier post had ik die dus en stuurde hem enkele van mijn laatste creaties door.

Hij heeft die op Instagram en Facebook gezet: 'wil je net zoals Anderson ook uw eigen Julientje creëren? Hier zijn alvast enkele voorbeelden van the man himself' gevolgd door enkele van mijn foto's.

Zondag ging ik om frieten en blijkbaar was er veel vraag om een eigen Julientje te pimpen, maar ook 3 mensen die achter een Andersonneke vroegen. Zalig. Als de vraag stijgt zet hij het op de kaart.

Na wat te socializen met enkele locals en samen een pint te drinken trok ik naar huis met mijn bestelling. Ik had een kostuum aan en wou er niet op morsen dus deed ik alles af tot op m'n onderbroek. Dan pas ontdekte ik dat mijn boulette special een gewone boulette was. Foto gestuurd naar de frituur zodat het de volgende keer in orde gebracht wordt.

5 minuten later stond den frituurbaas met zijnen auto aan m'n deur met een boulette special. In mijn onderbroek tot aan de straat gaan deed ik met plezier. Dat is service! Als je niets doet kan je niet missen zeg ik dan altijd.

Ik zie een prille bromans … ❤️.
Tja, gaat door de maag he.

Nog iemand zwaar fan van de Andalouse van La William? Eerste keer geprobeerd toen we bij vrienden frieten van 't frituur gingen halen. Zalig!
Andere merken zijn mij iets te pikant, maar van deze kan ik blijven eten :drool:

Terug
Bovenaan