De frituur

Waarom verdeel je die extra frikandel, viandel, bicky cheese en gewone bicky niet over de rest van de week ?

Dan heb je 4 extra cheatdays !!!! En exact dezelfde impact op uw gestel.
dat klopt niet.

het is beter u 1 keer mega te overboefen dan dagelijks u een klein beetje te overboefen.

op een bepaald punt stopt uw lichaam die overbodige calorieren op te nemen en schijt je die er de dag nadien toch weer allemaal uit .

Vorig weekend voor het eerst in een paar maanden nog eens naar de frituur gegaan.

Die prijzen zijn weer serieus verhoogd maar er stond nog altijd een rij tot buiten... En mij mispakt aan een kleine portie + bicky: luxeprobleem, maar die kleine porties daar zijn allesbehalve klein, bij de meeste frituren is dat minstens een medium portie :LOL:

vandaag een middel met stoofvlees, ne goede kwak mayo en een grote sate gegeten. 6.5 euro voor een saté begint idd wel schandalig te worden...

Zonet een vijftal halve liters in mijn kloten geslagen met de collega's (op een nuchtere maag, nagenoeg niks gefret vandaag). Ideale moment om naart frituur te gaan. Zonet een zigeunerstick, vuurvreter, currywust spéciale en een middel met stoofvleessaus met een potje mayo en curryketchup besteld.

Zonet een vijftal halve liters in mijn kloten geslagen met de collega's (op een nuchtere maag, nagenoeg niks gefret vandaag). Ideale moment om naart frituur te gaan. Zonet een zigeunerstick, vuurvreter, currywust spéciale en een middel met stoofvleessaus met een potje mayo en curryketchup besteld.
Das hier precies het Bruto loon topic maar dan in friet termen.

Mijn triestheid van de dag

De beste frituur van het dorp die per direct stopt met hun activiteiten

😭
We zullen de frituur overnemen en vragen of dat @Mr.Anderson en @DEN_DWOAZN ne paar keer kunnen langskomen en we zitten vervolgens op ne f*cking goudmijn gast

Post van de maand. Alles klopt gewoon.

Volgende keer proberen om er een Bicky Cheese eraan toe te voegen om vervolgens in jouw voetsporen te treden. Twordt een hachelijke en bijna onmogelijke onderneming maar ik geloof erin 💪
Ow, ge moogt niet vergeten dat je eerst 10 pinten binnen getrokken hebt hé. Welcome to the club!

Vanavond gaat het prijs zijn.
Voorlaatste viswedstrijd gaan doen deze middag.
Het is al wat kouder,ganse dag aan het water zitten.
Vanavond dan een groot pak met andalouse met een curryworst en kleine sate 😛😛

vandaag een middel met stoofvlees, ne goede kwak mayo en een grote sate gegeten. 6.5 euro voor een saté begint idd wel schandalig te worden...
Ik vind sommige dingen al voorbij schandalig.
Ik kan alleen over mijn frituur spreken maar bv 4,50 euro voor 1 gehaktbal in warme saus vind ik al gortig qua prijs.

De gehaktbal is pakweg 100 gram als ik moet gokken dus nog niet overdreven groot en de warme sauzen zijn wel zelfgemaakt maar je ziet er gewoon aan dat het allemaal gewoon water, stock cube, en bindmiddel is met in de tomaten en stoofvlees saus nog wat ajuin er door.
De Goulash saus is dan wel anders, stukken paprika er in en ze is dikker maar niet op een bindmiddel manier, ik gok een beter recept dan de andere 2 sauzen.

Gisteren met de ouders frieten gaan halen.

2 middel mayonaise
1 middel speciaal
1 klein speciaal
1 bamischijf
1 frikandel
1 berenhap

Net geen €25. Daar kunt ge geen honger voor hebben.

Door dit verhaal had ik er gisteren heel veel zin in. 's Morgens een ferme wandeling gemaakt en in de late namiddag getraind. Enkel een ontbijt en over de middag een proteine reep. De voorbereiding om 's avonds helemaal onderuit te kunnen zakken, waar dienen zondagen anders voor?

Enkele vrienden opgetrommeld om het lokale café onveilig te gaan maken. Na wat gezellig keuvelen met een vers getapte, ijskoude, Stella of 10 vertrok ik richting de frituur. Ik had goede benen en had er veel zin in. Na 2 wachtpintjes was m'n bestelling klaar en keerde ik huiswaarts om mij vol te proppen met die vettigen brol.

Een Julientje met extra frikandel, een bicky cheese en een losse frikandel. Doorgespoeld met een ijskoud pintje. M'n vrouw kreeg de helft van haar bicky rib niet op, die heb ik er ook nog bijgenomen.

Afgesloten met een magnum double en een goed glas rum.

De aanslag op m'n lichaam met glans overleefd. Ik kan al niet meer wachten tot het zondag is.

Door dit verhaal had ik er gisteren heel veel zin in. 's Morgens een ferme wandeling gemaakt en in de late namiddag getraind. Enkel een ontbijt en over de middag een proteine reep. De voorbereiding om 's avonds helemaal onderuit te kunnen zakken, waar dienen zondagen anders voor?

Enkele vrienden opgetrommeld om het lokale café onveilig te gaan maken. Na wat gezellig keuvelen met een vers getapte, ijskoude, Stella of 10 vertrok ik richting de frituur. Ik had goede benen en had er veel zin in. Na 2 wachtpintjes was m'n bestelling klaar en keerde ik huiswaarts om mij vol te proppen met die vettigen brol.

Een Julientje met extra frikandel, een bicky cheese en een losse frikandel. Doorgespoeld met een ijskoud pintje. M'n vrouw kreeg de helft van haar bicky rib niet op, die heb ik er ook nog bijgenomen.

Afgesloten met een magnum double en een goed glas rum.

De aanslag op m'n lichaam met glans overleefd. Ik kan al niet meer wachten tot het zondag is.
Da ist eh ket. Da is zeker ni voor elke dag maar 1 keer per week moet dit zeker kunnen

Hier is het zelfs 8 euro voor een grote saté. Daarnaast bieden ze ook een medium saté aan voor 6 euro en een kleine voor 4 euro. Het verschil in lengte is dan zelfs redelijk subtiel, maar zit hem vooral in de dikte van de stukken vlees.

En ja ze komen ermee weg. Ze staan altijd tot buiten aan te schuiven en cashen gewoon op hun succes. Ergens wel terecht vind ik, anders ga je wel op een ander.

Enfin ik ben vrijdag eens gestopt in de frituur aan onze oude woning; was een dik half jaar geleden. Gewoon een kleintje met stoofvlees en mayo. Beetje teleurgesteld, want normaal had ik verwacht dat het stoofvlees even lekker ging zijn als de stoofvleessaus die we er altijd namen met aparte vleesjes.

Uit frustratie zaterdag dan maar naar een andere frituur gereden om een Ribbekasburger v1. Was ook zeker een half jaar geleden en dát heeft pas goed gesmaakt.

Laatst bewerkt:
jeez 8 euro, voor 12 euro koop je u in de winkel een hele zak om zelf in de friteuze te zwieren :D . die van de colruyt zijn best oké( https://www.collectandgo.be/colruyt/nl/zoek?searchTerm=brochette#pdp_3074457345616681681)

In mijn studententijd deden we dat vaak. geen zin in diepvries frieten of om er zelf te schillen, dus kameraad naar de frituur voor frieten en stoofvlees(saus) en dan zelf de vleesjes inleggen.

met de huidige prijzen overweeg ik dat eigenlijk zelf terug te doen lol.

Jaja jongens het is weer donderdag. Zonet weer met de collega's en mijn beste zuipmaatje weer gezellig staan zuipen. Tijd om me met een halve stuk in mijn kloten naar de frituur te begeven. De bestelling die ik nu in m'n hoofd heb: ne kleintje (om meer ruimte te laten voor de vleesjes, kheb teveel goesting in de vleesjes vandaag!!) met satékruiden, potteke mayo en hot shot, gebakken ajuintjes, vlampijp, bicky mexicano en berepoot spécial. "Une bière en attendant Befferke"? Is de paus katholiek? Natuurlijk, hier me da pintje gast! Bier en frieten, zou er een meer perfecte symbiose bestaan?

Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst in mijn leven een Romboutje gegeten.
Vond ik wel oké eigenlijk.

Van het Julientje wat ik een tijd geleden eens geprobeerd heb, ben ik niet echt fan van.
Maar die Rombout is wel voor herhaling vatbaar!

Terug
Bovenaan