De frituur

Zondagavond last minute besloten om frieten te gaan halen voor de madam en mezelf, de kinderen lagen al in hun bed.
Normaal bestel ik ze altijd in mijn vaste frituur maar omdat het zo'n plotse beslissing was ging dat niet. Ik dacht ook eens naar een andere frituur te gaan, één die elke keer "de beste van de gemeente" wint bij ons.
Stond inderdaad geen volk dus ik naar binnen. 't was daar in die barak amper warmer dan buiten.

't waren inderdaad heel goei frieten, ook al waren ze al wa plattekes tegen da 'k thuis was.
De bestelling (niet zo impressionant als sommige andere hier):
Middelke
bicky burger (blijft toch een verademing na die rommel van de week ervoor)
twijfelaar (ne goeie deze keer)
potteke stoofvleessaus (niet al te goe helaas)

En dan nog de helft van madam hare berepoot.

't is da 't daar altijd zo druk is of 'k zou nog is teruggaan.

Ik ben -beïnvloed door dit topic- eens wat meer verschillende vlezekes in onze frituur aan het proberen. Heb een paar weken geleden een foto van de menukaart genomen waar ik af en toe naar kijk zodat ik thuis wat opzoekwerk kan doen en kan beginnen watertanden, en ik ben nu bezig met de meeste af te vinken. Gisteren voor het eerst een boulet speciaal gepakt. Beste keuze tot dusver, ik heb een nieuw vast vlezeke. De boulet an sich was al goed, en zwemmend in ajuin en saus is dat gewoon nog beter. <3 Ik proef het nog steeds (of om het met de woorden van m'n vriendin te zeggen: "ge stinkt uit uwen bek door den ajuin").

Dikste tegenvaller tot nu toe was ne grizzly. Ik hoor regelmatig volk dat bestellen maar die van onze vaste frituur was niet te vreten.

Ik ben -beïnvloed door dit topic- eens wat meer verschillende vlezekes in onze frituur aan het proberen. Heb een paar weken geleden een foto van de menukaart genomen waar ik af en toe naar kijk zodat ik thuis wat opzoekwerk kan doen en kan beginnen watertanden, en ik ben nu bezig met de meeste af te vinken. Gisteren voor het eerst een boulet speciaal gepakt. Beste keuze tot dusver, ik heb een nieuw vast vlezeke. De boulet an sich was al goed, en zwemmend in ajuin en saus is dat gewoon nog beter. <3 Ik proef het nog steeds (of om het met de woorden van m'n vriendin te zeggen: "ge stinkt uit uwen bek door den ajuin").

Dikste tegenvaller tot nu toe was ne grizzly. Ik hoor regelmatig volk dat bestellen maar die van onze vaste frituur was niet te vreten.
Jagersworst speciaal eens proberen! :drool:

Jagersworst speciaal eens proberen! :drool:
Ze hebben hier niet bijster veel, maar kwaliteit is wel top. De jagersworst zal dus ergens anders verorberd moeten worden.

Langs weerskanten heb ik een frituur op nog geen 100 meter. :coolbrows: Ze kunnen wel maar bij eentje deftige frieten bakken, dus da's onze vaste. Het enige voordeel is dat de luchtafvoer van de slechte frituur quasi in onze tuin uitkomt, dus dat m'n vriendin regelmatig goesting krijgt in frieten. Als ik het menu van mijn vaste frituur uitgespeeld heb, zal ik nog eens bij de andere gaan voor vlezekes die ze bij onze vaste frituur niet hebben. Hoewel de frieten bij de andere echt slecht waren de paar keren dat ik er geweest ben, was ik wel onder de indruk van hun vlezekes.

Een paar kilometer hier vandaan is er ook een frituur waar ik 2 keer ben geweest en waar ik de beste frieten heb gevonden. Nadeel is de belachelijke wachttijd. Ik heb daar één keer 75 minuten staan aanschuiven, toen alle andere frituren gesloten waren. Heb daar toen iemand 4 keer wachtpinten zien laten halen door z'n dochter van pakweg 9 jaar om daarna een bestelling met voor €180 aan vlezekes te zien opsommen los uit z'n hoofd. Wie van jullie was dit? Ik was onder de indruk.

Edit: ben eens aan het kijken op hun site. Die andere frituur heeft van quasi alles al de 'special' geafficheerd staan. Ben al aan het watertanden, met de nasmaak van gisteren nog steeds aanwezig. Ne mexicano special, beter kan bijna niet.

Mijn gestel laat het niet toe om met enige frequentie naar de frituur te gaan - iets te vaak zit ik de rest van de week dan op de plee - maar vanavond is het eindelijk toch nog eens zover!

Ik vind de vlezekes meestal nogal teleurstellend, en alles wat overladen is met ajuin is al zeker een no go - dan zit ik de rest van de maand met het schijt -, dus ik ga vanavond iets met kaas bestellen. Ik laat het aan jullie over: een cheesecrack, mozarellasticks, kaasballetjes, of een huisgemaakte kaaskroket?

Mijn gestel laat het niet toe om met enige frequentie naar de frituur te gaan - iets te vaak zit ik de rest van de week dan op de plee - maar vanavond is het eindelijk toch nog eens zover!
Heb hetzelfde probleem. Mijn advies is om gewoon op zondag te gaan, dan is de rest van de week niet zo lang meer. ;)

Ze hebben hier niet bijster veel, maar kwaliteit is wel top. De jagersworst zal dus ergens anders verorberd moeten worden.

Langs weerskanten heb ik een frituur op nog geen 100 meter. :coolbrows: Ze kunnen wel maar bij eentje deftige frieten bakken, dus da's onze vaste. Het enige voordeel is dat de luchtafvoer van de slechte frituur quasi in onze tuin uitkomt, dus dat m'n vriendin regelmatig goesting krijgt in frieten. Als ik het menu van mijn vaste frituur uitgespeeld heb, zal ik nog eens bij de andere gaan voor vlezekes die ze bij onze vaste frituur niet hebben. Hoewel de frieten bij de andere echt slecht waren de paar keren dat ik er geweest ben, was ik wel onder de indruk van hun vlezekes.

Een paar kilometer hier vandaan is er ook een frituur waar ik 2 keer ben geweest en waar ik de beste frieten heb gevonden. Nadeel is de belachelijke wachttijd. Ik heb daar één keer 75 minuten staan aanschuiven, toen alle andere frituren gesloten waren. Heb daar toen iemand 4 keer wachtpinten zien laten halen door z'n dochter van pakweg 9 jaar om daarna een bestelling met voor €180 aan vlezekes te zien opsommen los uit z'n hoofd. Wie van jullie was dit? Ik was onder de indruk.

Edit: ben eens aan het kijken op hun site. Die andere frituur heeft van quasi alles al de 'special' geafficheerd staan. Ben al aan het watertanden, met de nasmaak van gisteren nog steeds aanwezig. Ne mexicano special, beter kan bijna niet.
Ook al paar keer zitten dagdromen over een mexicano special, maar hoe zou dat dan eruit zien?
De andere vleesjes snijden ze open, dus kun je makkelijk de openingen vullen met de sausjes.
Kun toch moeilijk een mexicano in 2 snijden…
Ik dip telkens mijn mexicano in de saus van mijn boulet special en da’s toch idd een goddelijke combo

Ik vind een Crizly lekker en bestel dat vaak. Maar in frituren waar ik nooit kom ga ik dat weinig nemen. Oftewel is hij helemaal kapot gebakken, oftewel is de chapelure nog 'rauw'.

Ik vind dat we een lijst moeten samenstellen met daarop een 5-tal frituursnacks die fungeren als graadmeter om te bepalen of het een goede of slechte frituur is. De Crizly mag er één van zijn imo.

Deze thread is de nachtmerrie voor mijn dieet. Ik kon er vanavond dus niet aan weerstaan. Maar frietdag is telkens weer de beste dag van me leef dus ik klaag niet. Bring them golden jewels on!

Mijzelf dan maar een pikant Julientje revisited gemaakt. Hieronder opgelijst van wat er van boven naar onder op deze adervetvullende abomination ligt:

Stoofvleessaus
Samoerai-saus
Cajun kipkruiden met cayennepeper en chilivlokken
Spicy viandel in stukskes
Frieten

IK GA NOOIT MEER IETS ANDERS PAKKEN 😍 De kilo aan extra buikpens neem ik er met de glimlach bij.

Deze thread is de nachtmerrie voor mijn dieet. Ik kon er vanavond dus niet aan weerstaan. Maar frietdag is telkens weer de beste dag van me leef dus ik klaag niet. Bring them golden jewels on!

Mijzelf dan maar een pikant Julientje revisited gemaakt. Hieronder opgelijst van wat er van boven naar onder op deze adervetvullende abomination ligt:

Stoofvleessaus
Samoerai-saus
Cajun kipkruiden met cayennepeper en chilivlokken
Spicy viandel in stukskes
Frieten

IK GA NOOIT MEER IETS ANDERS PAKKEN 😍 De kilo aan extra buikpens neem ik er met de glimlach bij.
Geen vleesjes bij je frietje?!? pussy...

Unk. Wabliefteru!?

Is ne spicy viandel voor u geen vlees of beschik jij niet over een betonnen maag als die van grootheer Anderson en zijn de wachtpinten wat te veel naar uw kopke gestegen???
Euh? Een Julientje - wat de variant ook is - is een friet! Is stoofvleessaus een vleesje? Is joppiesaus een vleesje? De spicy vaandel is een topping zoals mayonaise of bicky ajuintjes in deze, niks meer of minder.

Ok ok, ik snap u. Maar anders is mevrouw Merlin na een tijd minder geïnteresseerd om de krachten van zijn toverstaf te ondergaan.

Het ene vlezeke is het andere nie he.

Terug
Bovenaan