De frituur

Het voorgerecht vanavond, Met een "boiler". Duidelijk geen echte boiler-dealer :p

Bijlagen

• 20250118_192719.jpg
    20250118_192719.jpg
    3,8 MB · Weergaven: 29
Dat was weer smullen, nog eens een Belcrunch genomen. Ik begin het meer en meer te appreciëren. Satéke dabei, stoofvlees saus... :love:

Ook nog wat bitterballen kunnen afluizen van m'n vriendin :coolbrows:

Ik had me voorgenomen om niet te drinken tot m'n halve marathon begin maar, voelt maar vreemd aan met lege handen staan wachten in de frituur.
Belcrunch soppen in de stoofvleessaus: godlike.

Hetzelfde met kippets.

Eindelijk eens aan gedacht om een pic te nemen, normaal val ik het direct aan van zodra ik thuis ben maar me kunnen inhouden.

Niet op de foto: mayonaise en zout maar die komen uit mijn keuken, niet van de frituur. Die satékruiden op het vlees is echt zalig, en de frieten, hoewel ze niet supergoed uit zien op de foto blijkbaar, waren hemels lekker. :drool: Niet teveel of te weinig gebakken en niet te hard of zacht. Just how I like it. (y)

Daarnet eindelijk frittur kunnen eten. Vrouwke achter de frieten gestuurd deze keer. Komt ze thuis met frieten zonder stoverijsaus :headshake::headshake:
Maar soit, het smaakte toch.

Deze week op een drukke avond ff bij frituur Patrick binnengestapt om te eten. Ik bestel ook een pint voor tijdens het wachten en bij het eten. En dan gebeurt er niks en begint Patrick terug aan zijn andere bestellingen.

Toch ff hem aan zijn oren moeten trekken dat ik die pint nu al wil hebben en niet op mijn bord met friet. Spijtig genoeg waren het ook nog eens te slappe, smalle frietjes.

Deze week op een drukke avond ff bij frituur Patrick binnengestapt om te eten. Ik bestel ook een pint voor tijdens het wachten en bij het eten. En dan gebeurt er niks en begint Patrick terug aan zijn andere bestellingen.

Toch ff hem aan zijn oren moeten trekken dat ik die pint nu al wil hebben en niet op mijn bord met friet. Spijtig genoeg waren het ook nog eens te slappe, smalle frietjes.
Ik ben blij dat ik de pint zelf uit de koeltoog mag halen. Mijn friturist denkt tenminste met grote barmhartigheid aan de dorstige wachtenden.

Wees niet zoals Patrick. Wachtpinten zouden al moeten klaarstaan nog voor ge binnenkomt.

Het weekend afsluiten met frietjes, t was lang geleden.
Na de tips van @Beffer gisteren stamp ik gelijk nen echten Jean-Claude Vandam die deur van t frietkot open. De scharnieren vlogen de lucht in (da’s sowieso een nieuwe deur) recht tegen t hoofd van een of andere verdwaalde gentenaar die zat te smeken achter nen boiler “b-b-b-b-boiler, b-b-b-b-boiler alsjeblief”. Tjakka, dien marginaal lag direct K.O. men kloten met jen boiler gvd! ! !
Nat gelijk nen dweil zet gretatje snel een dubbele vodka fanta klaar voor mij (merci @Agony om hen te verwittigen) en pakt ze mn bestelling op: middel met bicky en jagersworst schpecial.
“Oei feartje, kleinen honger?”
Ja gretatje twas gisteren frietmeeting met de boys (en girl) van den 9lives. Befferke heeft me nog andere dingen geleerd buiten deuren instampen 😏
“Ooh befferke daar hebk al veel van gehoord”, zegt ze al kreunend.
Jaloers zoals dak ben pak ik haar bij haar nekvel en smijt ik haar door de ruit (da’s sowieso een nieuwe ruit) en schenk ik mezelf nog een triple dubbele vodka fanta exotic zero sugar limited edition in. “Gretatje gvd focust op je frieten ipv te FANTAseren over mijne maat uit den bx”
Met tranen in mn ogen, terugdenkend aan de prachtige avond van de dag ervoor, spring ik op mijne velo richting huis. In de verte hoor ik Maarten nog roepen “ey da mag nie he met 3 wachtvodka fanta’s in uw kloten naar huis fitsen”
“Fitsen is fitsen” schreeuw ik terug terwijl ik aangereden word door @Mr.Anderson, ook op de terugweg van de frituur achter een gezellig weekendje brugge met zn FANTAstich gezin

Jawel, na al die fantastische anekdotes hier kreeg ik ook zin in frietjes, dus na anderhalve week nog is de lokale handelaar gaan steunen.

Grote frit, mayo, mexicano, curryworst en saté met extra kruiden. Wat een topper!

Het weekend afsluiten met frietjes, t was lang geleden.
Na de tips van @Beffer gisteren stamp ik gelijk nen echten Jean-Claude Vandam die deur van t frietkot open. De scharnieren vlogen de lucht in (da’s sowieso een nieuwe deur) recht tegen t hoofd van een of andere verdwaalde gentenaar die zat te smeken achter nen boiler “b-b-b-b-boiler, b-b-b-b-boiler alsjeblief”. Tjakka, dien marginaal lag direct K.O. men kloten met jen boiler gvd! ! !
Nat gelijk nen dweil zet gretatje snel een dubbele vodka fanta klaar voor mij (merci @Agony om hen te verwittigen) en pakt ze mn bestelling op: middel met bicky en jagersworst schpecial.
“Oei feartje, kleinen honger?”
Ja gretatje twas gisteren frietmeeting met de boys (en girl) van den 9lives. Befferke heeft me nog andere dingen geleerd buiten deuren instampen 😏
“Ooh befferke daar hebk al veel van gehoord”, zegt ze al kreunend.
Jaloers zoals dak ben pak ik haar bij haar nekvel en smijt ik haar door de ruit (da’s sowieso een nieuwe ruit) en schenk ik mezelf nog een triple dubbele vodka fanta exotic zero sugar limited edition in. “Gretatje gvd focust op je frieten ipv te FANTAseren over mijne maat uit den bx”
Met tranen in mn ogen, terugdenkend aan de prachtige avond van de dag ervoor, spring ik op mijne velo richting huis. In de verte hoor ik Maarten nog roepen “ey da mag nie he met 3 wachtvodka fanta’s in uw kloten naar huis fitsen”
“Fitsen is fitsen” schreeuw ik terug terwijl ik aangereden word door @Mr.Anderson, ook op de terugweg van de frituur achter een gezellig weekendje brugge met zn FANTAstich gezin
Post of the year!!!

Geef deze man een podium godverdekke :clap::clap::clap:

Maar allez, toch gene Fanta Zero? Wie drinkt dat nu? Zero drinken in een frituur is gelijk naar de McDo gaan voor een lekkere hamburger en deftige frieten: dat doet ge niet.

Maar allez, toch gene Fanta Zero? Wie drinkt dat nu? Zero drinken in een frituur is gelijk naar de McDo gaan voor een lekkere hamburger en deftige frieten: dat doet ge niet.
Nee da's naar de frituur gaan en dan enkel een salade bestellen.

Ik heb 1 keer Fanta Zero gedronken, en enkel omdat ik niet eens wist dat het Fanta Zero was. Goorste shit da'k ooit gedronken heb, viesbah. :puke:

Terug
Bovenaan