De frituur

Middel, bicky zonder augurk, frikandel, boulet special, mexicano, potje mayo, joppie, hannibal, mammoetsaus en een ijskoude fanta.
Was alleen thuis dus dit alles verorberd in mijn onderbroek en met een aflevering van The Office

Bijlagen

Gisteren genoten van een frietmaaltijd - in al mijn enthousiasme al een groot pak friet besteld in plaats van de gebruikelijke medium - en vandaag had madam zin in Chinees. Maar die Chinees heeft van zijn Chinees afhaalrestaurant een frituur gemaakt - dus naast Chinees heb je daar dus ook de typische frituursnacks. Het smaakt toch anders, zeker de gefrituurde hapjes. De loempia smaakt teveel naar frietvet.

En da's oké wanneer je in een frituur een loempia bestelt, maar niet als je een Chinese loempia verwacht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren genoten van een frietmaaltijd - in al mijn enthousiasme al een groot pak friet besteld in plaats van de gebruikelijke medium - en vandaag had madam zin in Chinees. Maar die Chinees heeft van zijn Chinees afhaalrestaurant een flituul gemaakt - dus naast Chinees heb je daar dus ook de typische frituursnacks. Het smaakt toch anders, zeker de gefrituurde hapjes. De loempia smaakt teveel naar frietvet.

En da's oké wanneer je in een frituur een loempia bestelt, maar niet als je een Chinese loempia verwacht.
Dat kan echt niet. De (afhaal) “Chinees” is een uitstervend restaurantsoort aan het worden maar als je 1 frituurpan hebt en daar om het even alles in frituurt.. dan is niets zo het hoort. Dit restaurant graaft zijn eigen graf 🙈

1000047172.jpg

't was weer feest...

Woordgrapjes als flietchinees, flituul etc laten we inderdaad liever aan HLN comments over.
Amai dat zien er goei frieten uit!
Niemand dit weekend frietjes gehaald?
Ik verlang naar fotos van frieten!
Jawel, op de valreep! Vanwege deze week al veel frieten op´t werk had ik zin in vooral vlezekes. Dan maar een mini friet, curryworst, saté met extra kruiden en bbq burger. De mini frit was weer even gul als vorige keer dus eigenlijk perfect.
Gisteren genoten van een frietmaaltijd - in al mijn enthousiasme al een groot pak friet besteld in plaats van de gebruikelijke medium - en vandaag had madam zin in Chinees. Maar die Chinees heeft van zijn Chinees afhaalrestaurant een flituul gemaakt - dus naast Chinees heb je daar dus ook de typische frituursnacks. Het smaakt toch anders, zeker de gefrituurde hapjes. De loempia smaakt teveel naar frietvet.

Opgepast, ik heb hier ooit een warn gekregen omdat ik zei dat de lokale flietchinees goe was. Sidder en beef!

Uw laatste zin is wel verwarrend. Wou je dan geen frituur loempia, ondanks bij de Chinees? En toch frieten daarbij en gene rijst mag ik hopen? Schoenmaker blijf bij je leest!

Amai dat zien er goei frieten uit!

Jawel, op de valreep! Vanwege deze week al veel frieten op´t werk had ik zin in vooral vlezekes. Dan maar een mini friet, curryworst, saté met extra kruiden en bbq burger. De mini frit was weer even gul als vorige keer dus eigenlijk perfect.

Opgepast, ik heb hier ooit een warn gekregen omdat ik zei dat de lokale flietchinees goe was. Sidder en beef!

Uw laatste zin is wel verwarrend. Wou je dan geen frituur loempia, ondanks bij de Chinees? En toch frieten daarbij en gene rijst mag ik hopen? Schoenmaker blijf bij je leest!
Wat ik daarmee bedoelde: als ik naar een frituur ga verwacht ik frituur-eten. Als ik naar de Chinees ga verwacht ik Chinees-eten. Nu smaakte de loempia duidelijk naar frietvet en niet "Chinees"-vet. Vroeger had die Chinees geen frieten, nu uiteraard wel omdat het een frietchinees is geworden met een volwaardige Chinese kaart en een volwaardige frituurkaart. Maar wel één gedeelde frituurketel.

Ik ga op weekend naar Gent. Dat wordt mijn eerste Julientje :love: De Kempenboer on tour!
Ik ben bij frituur tartaar geweest. Goeie portie, misschien wel de beste frieten die ik ooit gegeten heb. Maar de viandel lag gewoon in een bakje naast het julientje? Dus is volgens mij niet de echte ervaring? Doeme dan zal ik nog eens terug moeten 😬

Heb er wel ongeveer 40 minuten op moeten wachten. Was super druk op een zaterdagavond. Dus geen foto, ik had zoveel honger dat ik het in 1x naar binnen gezogen heb.

Ik ben bij frituur tartaar geweest. Goeie portie, misschien wel de beste frieten die ik ooit gegeten heb. Maar de viandel lag gewoon in een bakje naast het julientje? Dus is volgens mij niet de echte ervaring? Doeme dan zal ik nog eens terug moeten 😬

Heb er wel ongeveer 40 minuten op moeten wachten. Was super druk op een zaterdagavond. Dus geen foto, ik had zoveel honger dat ik het in 1x naar binnen gezogen heb.

Nee, de viandel moet in stukjes in het bak frieten zelf. Dat is niet hoe het moet.

Julientje in Gent moet je eten in de Gouden Saté voor de plaats van origine of
Stefano's place want die heeft waarschijnlijk de meeste Julientjes/Hugo Clausjes klaargemaakt die nog actief is. (Want hij werkte vroeger in de Gouden Saté.)

Godverdomme hé. Ze zullen gezegd hebben, die boer uit de Kempen kent er toch niks van. We zullen het ons gemakkelijk maken.
Ne curryworst hadden ze ook al niet :s

Godverdomme hé. Ze zullen gezegd hebben, die boer uit de Kempen kent er toch niks van. We zullen het ons gemakkelijk maken.
Ne curryworst hadden ze ook al niet :S

Ik ga wel soms naar Frituur Tartaar (omdat je online kan bestellen voornamelijk. maakt het allemaal wat sneller want het is wel een populaire plek.*).
De porties zijn groot (een kleintje bij hen is een middel bij de gemiddelde frituur, een middel is een grote bij de gemiddelde frituur), de stoverijsaus is goed, Kwaliteit van frieten is degelijk maar durft wel eens te varieren. Duurder maar dat is ergens normaal voor de locatie. Wel nog nooit een Julientje besteld daar.

Maar het is nogal een wisselende bediening (veel studentenarbeid.) en hun bakjes is niet echt gemaakt voor Julientjes klaar te maken. Ik wist zelfs niet eens dat je daar een Julientje kon bestellen.

Wel heel vreemd dat een frietkot in Gent een Julientje niet correct maakt. Dat is wel gebrek aan respect voor een Gentse legende...
Ik ben benauwd dat je een slechte student had en die de instructies niet kent voor een Julientje te maken.
Ik zou daarvoor nu wel eens een review op Google zetten zodat de eigenaar het ziet.

* Populariteit wil natuurlijk wel niet veel zeggen. Frituur Sympa/Bij Sint-Jacobs is ook heel populair en die vind ik dan maar vrij matig.

Ja, én curryworsten kennen ze niet in het echte Vlaanderen. :p

Laatst bewerkt:
Vorige week zondag moesten we gaan nieuwjaren bij de familie van m'n vrouw. Als we ergens zijn en 't is met eten dan skippen we dat meestal zodat we 's avonds frietjes kunnen eten. Maar het waren belegde broodjes en we konden ons niet verstoppen. BAH.

Gisterenavond reed ik dus met een frietgoesting van 2 weken ver richting de frituur. Een kameraad van mij stuurde: frietjes straks? Toen ik daar aankwam stond hij buiten te wachten met 2 pintjes in z'n handen. Al z'n punten!

Ik koos voor een Julientje + extra frikandel in stukken gesneden bovenop de viandel die reeds inclusief was. Ik liet me daarnaast verleiden door een pikante lookworst (first timer) en een bicky cheese on the side. Toen alles doorgegeven was en ik nog een ijskoude wachtpils bestelde heb ik nog een frikandel special erbij gevraagd.

Ik heb mij werkelijk kapot gegeten. De helft van de 'Olgelik' van mijn vrouw heb ik ook nog naar binnen geduwd. Mijn maag stond op ontploffen, zelfs een pintje achteraf om den boel wat door te spoelen ging niet meer.

Mijn frieten waren helemaal bedolven onder de mayonaise, stoofvleessaus en vlezekes. Daarom een foto van m'n vrouw haar frieten om aan te tonen hoe lekker goudgeel krokant ze gebakken waren:

Afgelopen nacht echter was de hel. Ik had een onverzadigbare dorst. Ik heb 1,5 liter waten gedronken en zelfs opgestaan om een blik cola zero open te trekken, ik had wat bruis nodig.

Bij het ontwaken plakten m'n ogen dicht van de mayonaise. Als ik moet niezen is 't stoofvleessaus. Ik plas frituurolie en mijn maag denkt dat ze de Carré is. De fles Dreft liep deze morgen weg uit de keuken toen ze mij zag en de openingsscene in Saving Private Ryan had gene lap aan mijn eerste toiletbezoek van deze ochtend.

Toch kijk ik al terug uit naar volgende zondag. Tijd om dan nog eens mijnen andere kameraad/friturist een bezoekje te brengen.

Gisterenavond reed ik dus met een frietgoesting van 2 weken ver richting de frituur. Een kameraad van mij stuurde: frietjes straks? Toen ik daar aankwam stond hij buiten te wachten met 2 pintjes in z'n handen. Al z'n punten!

Wij noemen dat: alsof het de zak van een priester betrof..

Afgelopen nacht echter was de hel. Ik had een onverzadigbare dorst. Ik heb 1,5 liter waten gedronken en zelfs opgestaan om een blik cola zero open te trekken, ik had wat bruis nodig.

Bij het ontwaken plakten m'n ogen dicht van de mayonaise. Als ik moet niezen is 't stoofvleessaus. Ik plas frituurolie en mijn maag denkt dat ze de Carré is. De fles Dreft liep deze morgen weg uit de keuken toen ze mij zag en de openingsscene in Saving Private Ryan had gene lap aan mijn eerste toiletbezoek van deze ochtend.

Toch kijk ik al terug uit naar volgende zondag. Tijd om dan nog eens mijnen andere kameraad/friturist een bezoekje te brengen.

Hardleers of heldendaad (tegen beter weten in)?
Hoe dan ook hardcore!

Terug
Bovenaan