De frituur

Gisteren terug van op weekend, dus om de vakantie af te sluiten in de frituur gaan eten. Voor 1 of andere reden grote honger, dus:
een klein frietje met stoofvleessaus en een potje mayonaise
halve gebakken cervela
halve koude boulet
bicky cheese

En misschien heb ik nog wat meegepitst van de kinderen hun frieten en nog een stuk viandel gegeten :unsure:.

Gisteren terug van op weekend, dus om de vakantie af te sluiten in de frituur gaan eten. Voor 1 of andere reden grote honger, dus:
halve gebakken cervela
halve koude boulet
bicky cheese

En misschien heb ik nog wat meegepitst van de kinderen hun frieten en nog een stuk viandel gegeten :unsure:.
Halve cervela en halve koude boulet? Meegepitst van madam of zo gevraagd in 't frituur? Ik wist niet dat ze halve snacks maakten.

Hier de laatste tijd mexicano, kippenboutjes en boulet special met curryketchup. En een kleine friet met samoerai. Satékruiden op de frieten smaakt wel eens, maar als de friturist te kwistig is slaagt dat tegen.

Halve cervela en halve koude boulet? Meegepitst van madam of zo gevraagd in 't frituur? Ik wist niet dat ze halve snacks maakten.

Hier de laatste tijd mexicano, kippenboutjes en boulet special met curryketchup. En een kleine friet met samoerai. Satékruiden op de frieten smaakt wel eens, maar als de friturist te kwistig is slaagt dat tegen.
Ja die satékruiden vraag ik enkel in mijn vaste frituur en enkel als er ook stoofvleessaus op is.

De boulet gedeeld met de kinderen (allez hun overschot opgegeten) en de cervela gedeeld met mijn vrouw.

Ik pak ni dikwijls nen bicky omdat die op veel plaatsen op niks trekken maar in deze frituur zijn die écht goed. Normaal als ik er dan eentje pak krijg ik ni veel frieten meer op maar ik kon precies blijven eten :unsure:.

Eten jullie de frietjes (en vlezekes) ter plekke op of nemen jullie die mee naar huis?
Alhoewel ingepakt koelt dat toch snel af?

Liefst ter plekke, I like em hot!

Woensdag ook nog eens geweest met gezin, we lagen toch al aan €52...
Chicken fingers van de gasten waren €4.3/stuk, mn berehap €3.9

Shit got expensive, fast!

Ik eet ze liefst in de frituur, dan zijn ze het lekkerste maar praktisch is dat niet altijd dus ook vaak gaan halen en thuis eten.

Wij hebben een 6 tal frituren op 5 min maar toch ook altijd afhalen en thuis opeten.

halve gebakken cervela
halve koude boulet
bicky cheese

Ben ik nu gewoon echt zo'n vreetzak, maar hetgeen ge daar opsomt is toch niet meteen iets dat ge verwacht na "grote honger dus:"?

Mijn vaste bestelling is doorgaans een grote friet (waarvan ik een kléin beetje aan ons zoontje geef) met 2 à 3 stukken vlees + meestal nog de rest van de boulet of chicken nuggets die de kleine niet opkrijgt. :unsure:

Eten jullie de frietjes (en vlezekes) ter plekke op of nemen jullie die mee naar huis?
Alhoewel ingepakt koelt dat toch snel af?

Tenzij het sowieso al ergens "op verplaatsing" is, gewoon meenemen naar huis om daar op te eten. Scheelt toch ook weer ettelijke euro's aan sauzen en drank. En onze vaste frituur ligt letterlijk op twee minuten rijden dus dat snel afkoelen is niet echt een probleem.

Same. Frituren liggen op 5 min. Maar altijd afhalen. Ik zit graag volledig op 't gemak voor den TV de zondagavond om frietjes te eten.
Zondag een kleintje, Bicky cheese, zo'n huisburger op de bakplaat en een grote brochette met van alles op. Natuurlijk met enkele frisse pintjes.

Ik kijk weeral uit naar komende zondag.

Voor 1 of andere reden grote honger, dus:
halve gebakken cervela
halve koude boulet
bicky cheese
Ben ik nu gewoon echt zo'n vreetzak, maar hetgeen ge daar opsomt is toch niet meteen iets dat ge verwacht na "grote honger dus:"?

Alles wat meer is dan frietjes + bicky burger, valt bij mij toch ook onder de noemer "veel"...

Hier vrij klassiek, vrees ik:

- frietjes met stoofvlees (geen saus, maar echt een portie stoofvlees) en mayonnaise

Of

- frietjes met special saus en een bicky burger

Meer moet dat niet zijn 😁.

Meestal hetzelfde bij mij.
Grote friet met satékruid (delen met 2), bicky fish en mini loempia of bamischijf.
Sauzen: curry ketchup of loempiasaus

Het is vooral die bicky die er voor zorgt dat ik normaal voor de rest ni veel meer binnenkrijg. Het enige wat ik kan aanvullen is dat ik tegenwoordig misschien iets sneller genoeg gegeten heb en dat de porties bij onze vaste frituren best royaal zijn.

Klein frietje met potje mayo
Bicky cheese of hamburger van de plaat
En dan: kaas/garnaalkroket of mexicano of kipsaté
Heel af en toe eens een curryworst special

Hiermee zit ik redelijk goed gevuld. Er zou soms nog iets bijkunnen, maar kga me nu ook niet volvreten.

Ik wel. Ik eet me gewoon naar de kloten.

Als alles op is, 5 minuten rusten en dan kijken wat er nog over is van de vrouw.

Love it.
Ik stop ook pas als ik denk: “nooit meer”

Om dan 5 minuten later spijt te hebben dat ik 25 frieten heb weggesmeten.

Hier meestal
- grote friet met stoofvleessaus en mayo (of bicky dressing of joppie of samoerai)
- bicky
- grizzly (aka Crizzly of berehap pikant
- lookworst speciaal (delen met de vrouw)

3 keer deze week. Sheez. Chance dat we deze middag heel laat gegeten hebben (+ taart!) waardoor we deze avond geskipt hebben

Volgens een artikel van zevergazet HLN zou ne curryworst bestaan uit separatorvlees. Dat zijn kleine restjes die aan de botten blijven zitten nadat de filet, borst en andere grote stukken van de kip zijn afgesneden. Dit vlees wordt ook gebruikt om kipnuggets mee te maken. Normaal belandt het in de vuilbak, "maar wij redden het om er een kwaliteitsvol product mee te maken.”

Naast de kip wordt er ook varkensvlees toegevoegd aan een curryworst. “In België is dat varkensspek, opnieuw echt vlees dus. Tot slot werken we alles af met allerlei smaakstoffen, kruiden, specerijen en bindmiddelen.”

Tot zover het fabeltje dat het zou bestaan uit ogen en varkensstaarten? 😅

Terug
Bovenaan