De grote (flits)boetes thread

Auwch..gisteren 3 boetes op 1 dag binnen gekregen: 1 snelheid en 2 parkeerboetes..allemaal vn dezelfde dag.
Parkeerboetes in Nederland. Alleen...het was een straat zonder automaat/sms-systeem.. vraag mij dan af hoe ik moest betalen. Iemand enig idee?
Er stond DENK ik wel dat het betalend was..maar totaal geen uitleg of automaat te bespeuren.

Als dit hetzelfde is als in Antwerpen. Dan staan er bordjes dat je moet betalen via gsm of je moet op zoek gaan naar de dichtbijzijnde betaalterminal en ja het kan dan zijn dat je een paar minuten mag stappen voor je er enen vind . ;)

Oh mijn god man mijn pech met de boetes stopt gewoon niet.

Vandaag aan de kant gezet voor gsm gebruik.
Blijkbaar vandaag en morgen een speciale actie bezig daaromtrent ...

ter plaatse werd mijn rijbewijs voor 8 dagen ingetrokken what the fuck man ik kreeg bijna een whiplash toen die mens mij dat vertelde.
Gewoon compleet buiten proportie toch zo'n dingen man.

Echt waar zeg. Ik weet dat het niet mag, maarja het is allemaal soms snel gebeurt en we zijn er allemaal wel eens schuldig aan zeker.
Dat ik dan net op zo'n dag moet gepakt worden.

Ahja, hij zei ook dat ik nog zal moeten voorkomen voor de rechtbank ook voor de boete als ze geen minnelijke schikking voorstellen, maarja als ze iedereen die ze vandaag pakken moeten laten voorkomen zijn ze wel nog ff bezig. Heb buiten wat snelheidsboetes niets staan, dus ik hoop op minnelijke schikking...

Fucking criminelen mogen doen en laten wat ze kunnen, maar een hardwerkende mens die eens op zijn gsm kijkt (ok het mag niet en het is gevaarlijk ik weet het), die pakken ze zijn broodwinning af. Sta hier schoon hé als zelfstandige zonder rijbewijs, gelukkig komen de meeste mensen naar hier.

Ik las daarstraks om 16u dat ze sinds al zeker 11 u acties aan het uitvoeren zijn. Dus ik had het ook rijkelijk laat door.

Vraagje: Hoe weten ze eigenlijk dat je op uw Gsm bezig bent? Want de mijne ligt in zo'n houder. Wat als ze beweren dat ik erop getokkeld hebt, terwijl dit niet waar is?

Kut voor jou gast. Al kan het natuurlijk wel erg gevaarlijk zijn, zeker als je met 1 hand achter het stuur zit en met de andere hand bezig bent met je Gsm.

Ik las echter dat ze dus ook uw rijbewijs intrekken in bepaalde gemeenten, als je bijvoorbeeld er even op tokkelt aan een rood licht of als je stilstaat in de file. In bepaalde gevallen vind ik de straf inderdaad buiten propertie. (maar niet voor alle scenario's)

Laatst bewerkt:
Oh mijn god man mijn pech met de boetes stopt gewoon niet.

Vandaag aan de kant gezet voor gsm gebruik.
Blijkbaar vandaag en morgen een speciale actie bezig daaromtrent ...

ter plaatse werd mijn rijbewijs voor 8 dagen ingetrokken what the fuck man ik kreeg bijna een whiplash toen die mens mij dat vertelde.
Gewoon compleet buiten proportie toch zo'n dingen man.

Echt waar zeg. Ik weet dat het niet mag, maarja het is allemaal soms snel gebeurt en we zijn er allemaal wel eens schuldig aan zeker.

Ahja, hij zei ook dat ik nog zal moeten voorkomen voor de rechtbank ook voor de boete als ze geen minnelijke schikking voorstellen, maarja als ze iedereen die ze vandaag pakken moeten laten voorkomen zijn ze wel nog ff bezig. Heb buiten wat snelheidsboetes niets staan, dus ik hoop op minnelijke schikking...

Fucking criminelen mogen doen en laten wat ze kunnen, maar een hardwerkende mens die eens op zijn gsm kijkt (ok het mag niet en het is gevaarlijk ik weet het), die pakken ze zijn broodwinning af. Sta hier schoon hé als zelfstandige zonder rijbewijs, gelukkig komen de meeste mensen naar hier.
Stel je voor seg. Geen boete of wat anders krijgen om met je smartphone bezig te zijn. Dat is nu toch al jaren gekend. Dat jij het niet wilt doen, tja dat is dan jammer en moet je maar op de blaren zitten in plaats van te janken.

Het is maar een ideetje. Vergeet de federal link niet te gebruiken he. :unsure:

Stel je voor seg. Geen boete of wat anders krijgen om met je smartphone bezig te zijn.
Het gaat niet om de boete - iets beter lezen. Zijn rijbewijs is 'asap' tijdelijk door de schredder gegaan.

Over dat laatste valt wel iets te zeggen (bij bepaalde situaties). Maar goed, ik heb ook zo eens pech gehad (81 gereden na correctie de dag dat ze het bordje 70km/u vervangen hadden door een bordje 50km/u waardoor ik door amper 1 km/u meteen mijn wagen mocht achterlaten). Dat is klote pech en op de blaren zitten. Janken heeft inderdaad weinig zin, dat helpt helaas gene zak.

Het gaat niet om de boete - iets beter lezen. Zijn rijbewijs is 'asap' tijdelijk door de schredder gegaan.

Over dat laatste valt wel iets te zeggen (bij bepaalde situaties). Maar goed, ik heb ook zo eens pech gehad (81 na correctie de dag dat ze het bordje 70km/u vervangen hadden door een bordje 50km/u). Dat is klote pech en op de blaren zitten. Janken heeft inderdaad weinig zin, dat helpt helaas gene zak.
Iets beter lezen. Er staat ook wat anders. Het is makkelijk om natuurlijk te janken op een forum, maar je kunt je ook gewoon aan de regels houden. Anders even blaren zitten.

Tuurlijk kan dat, themazittingen gaan goed vooruit hoor.

Iets beter lezen. Er staat ook wat anders. Het is makkelijk om natuurlijk te janken op een forum, maar je kunt je ook gewoon aan de regels houden. Anders even blaren zitten.
Waarom zit je in dit topic als je geen gejank over boetes wil lezen.

Boete mag en mag veel zijn. Maar instant 8 dagen rijverbod van de ene dag op de andere is er gewoon over

Boetes.jpg

Ik kijk er naar uit om 5 jaar lang geen boetes meer verkregen te hebben. Nog een half jaartje te gaan.
Ik vind dat ik daarna een korting mag krijgen bij de eerstvolgende boete. :tongue:
(Die 2 boetes waren 2x net te hard - 2*53€ - natuurlijk toen meermaals voorbij dezelfde mobiele flitspaal gereden :S )

Maar instant 8 dagen rijverbod van de ene dag op de andere is er gewoon over
Hier was het uiteindelijk 2 weken. En ik reed toen helemaal niet bewust veel te hard (lees: ik reed wel bewust iets te hard, maar ik had niet op de borden gelet en ging er vanuit dat het nog 70 was) Dat ze dan zelfs geen week tijd geven aan mensen om zich aan te passen aan de nieuwe borden is ook niet echt eerlijk. Dat is dan toch ook maar gewoon 'kassa kassa' vind ik.

Maar het is wat het is. Mijn mening kon de rechter "worst" wezen. Ik heb dit toen ook gewoon moeten slikken. Het strafste van al is dat na een vrij milde uitspraak van de rechter, het openbaar ministerie daarna ook nog eens in beroep ging omdat ze vonden dat ik niet voldoende gestraft was. :S

Toen dacht ik: Waar zijn ze mee bezig? Iemand moet dit extra beroep betalen he! Want de straf na beroep was toen amper zwaarder en dus was dat beroep achter bezien vrij nutteloos :)

Laatst bewerkt:
Ik lees wel graag over de miserie van een ander. Wie niet natuurlijk?

8 dagen rijverbod is inderdaad wel veel, maar als dit wettelijk bepaald is, zal het wel ok zijn.

Wettelijk bepaald enkel voor vandaag en morgen.

Alle ze hebben blijkbaar een melding gedaan in de krant.

Had beter op hln gescrolled in de auto had het dan mss gezien 😂

Wettelijk bepaald enkel voor vandaag en morgen.
Ivm het rijden met de wagen en tegerlijkertijd je gsm gebruiken --> Uw rijbewijs afnemen is wettelijk perfect mogelijk (ook na morgen of voor vandaag), al gebeurt dit tot op heden inderdaad uiterst zelden. Dus in die zin heb je wel pech dat ze nu net die actie doen. :S

Er is namelijk (soms) een immens verschil tussen de praktijk en wat wettelijk mag toegepast worden als straf.
De maximale straf die ik wettelijk en in theorie kon krijgen toen ik 81km/u reed terwijl ik maar 50 mocht rijden, was een zware boete + 5 jaar rijverbod EN zelfs een effectieve celstraf er nog eens bovenop.
(Maar natuurlijk zolang je niet straal bezopen iemand doodrijdt bij 81km/u, je vluchtmisdrijf pleegt en het je twintigste zware feit is, gaat een rechter die max straf nooit toepassen - MAAR in theorie kan dat wel)

-----

Uw gsm / smartphone gebruiken achter het stuur is een 3de graadsovertreding

Straffen bij een overtredingen van de 3e graad
  • een boete van 165 tot 2750 euro
  • een mogelijk verval van het recht tot sturen van 8 dagen tot 5 jaar

Laatst bewerkt:
Er staat in het HLN artikel wel duidelijk dat de voorwaarde is dat er een gevaarlijke situatie is.
Dat er gezwalpt of belemmerd wordt.
(of toch in sommige provincies)

Wat een klucht eigenlijk, gaan we al in elke provincie of gemeente andere regels gaan opleggen.
Typisch België.

Eigenlijk is dit not done dat ze dit zomaar kunnen doen.
Ofwel is het overal zo en iedereen gelijk ofwel niet.

Iemand zei me dat ze eigenlijk mijn rijbewijs niet zomaar mochten afnemen omdat ik die nodig heb voor mijn werk.
Dat ik ze moet aanklagen voor broodroof.

Maar allé dat gaat mij allemaal een brug te ver. Ik was in fout en draag de gevolgen. Alleen ja ik verlies hier wel een redelijke som geld aan werken die ik niet kan uitvoeren daardoor als zelfstandige.

Moet hier al opletten met auto's van klanten in theorie dat ik manoeuvreer in mijn werkplaats/oprit, dat ik er niet mee op de openbare weg kom hé of ze zouden mij nog kunnen pakken.

Veel mensen onderschatten gewoon het effect van gsm-gebruik achter het stuur.
Daarom dat daar nu veel zwaarder op wordt ingezet.
Daarstraks ook weer eentje in een BMW X1 schat ik, zo groot was het niet. En maar turen naar onderen en eens ik doorreed, gaf ze gas na 200 meter. Irritant klootjesvolk is het. Wat kan er nu niet wachten tot je op bestemming bent?

Waarschijnlijk zonet op weg naar Disneyland Paris. Flik stond net na 70 km/u bord. Ik was al aan het vertragen van 90 naar 70 en zat rond de 80.
We zullen zien of ik verkeerd gezien heb en ze voor 90 aan het flitsen waren maar wss niet. Ganse de rit naar Parijs 110 om batterij te sparen en dan op zo'n klote manier geflitst worden 🤬

Laatst bewerkt:
Ik gebruik nooit mijn gsm achter het stuur, en binnen mijn vriendengroep/familie ook nog nooit meegereden met iemand en gezien dat die zijn gsm gebruikt, ik zou ook er direct een opmerking op maken. Wat mij betreft, gebruik je die stelling dan ook om jezelf goed te praten en is 8 dagen rijbewijs intrekken zeker niet te veel. Na alle campagnes, waarschuwingen,... mogen ze van mij gerust strenger optreden tegen dat hatelijk en gevraarlijk gedrag.

Terug
Bovenaan