Ik leer bij!
Ah nee, dat "kleineren" was eerder humoristisch bedoeld, ik nam er geen aanstoot aan hoor.

Ik heb 14 jaar lang Europa dag in, dag uit doorkruist met trekker-oplegger en camion-remork combinaties, en tegenwoordig doen we nog al onze reizen per auto, dus ik heb wel al wat gezien. Ik heb altijd al gevonden dat als je een passer zet op Brussel en een cirkel er rond tekent die tot Parijs gaat, je de vreselijkste delen van Europa in een cirkel het gezet (qua mentaliteit in het verkeer dan). Nederlanders rijden ook heel vaak als eikels en de Duitse dichtbevolkte gebieden tegen onze grens, hebben net dezelfde problemen als wij.
Chaos was misschien een verkeerd gebruikt woord om de situatie bij ons aan te duiden inderdaad. In landen waar er effectief chaos heerst in het verkeer, heb je lang niet zoveel moeite om ergens in te voegen bijvoorbeeld. Maak een klein foutje in Zuid-Frankrijk en in het slechtste geval hoor je een claxon en is het opgelost. Hier moet men precies agent spelen.
Maar net dat laatste is ook waarom ik er niet voor ben om de toleranties te vergroten, de Belgen lopen (rijden) er graag de kantjes af, zijn in het verkeer enorm egoïstisch en iedereen is de beste chauffeur van het land.
Moest je nu zeggen dat we de huidige 70 terug naar 90 brengen zoals vroeger, ik stem 100% voor he. Dat was een belachelijk kortzichtige move van Ben Weyts destijds. Maar de limieten zijn gekend, er zit een bepaalde tolerantie op en die verhogen is imo zorgen voor problemen. Belachelijke zone 30's weghalen, het te pas en onpas vergroten van bebouwde kommen inperken, de algemene limiet logisch maken. Daar teken ik voor.