De grote (flits)boetes thread

Meer nog: niet een paar locaties, maar het merendeel van de snelwegen in Duitsland heeft nog steeds geen snelheidslimiet. En daarbovenop betwijfel ik of de radar goedgekeurd was voor snelheden boven 300km/u, dus kan de boete in principe kwijtgescholden worden met een goede advocaat. Maar ja, gazetten en hun sensatiedrift...
Tiens, ik dacht dat merendeel al een limiet had, maar als ik opzoek is het effectief nog 2/3 zonder limiet (matrixborden genegeerd).
Maar die goedkeuring boven de 300 vind ik niet direct terug, waarom zou dat niet kunnen gehomologeerd zijn?

Maar die goedkeuring boven de 300 vind ik niet direct terug, waarom zou dat niet kunnen gehomologeerd zijn?
Sommige apparaten kunnen technisch hogere snelheden dan 250 km/u meten, maar in de praktijk zijn ze geijkt voor snelheden tot 250km/u.
Heb wat liggen zoeken en in een ander artikel spreken ze van een "Enforcement trailer", wat dus de typische lidar trailer is die je vaak in Duitsland en Frankrijk ziet (en geen radar zoals ze in de artikels vermelden, want die worden amper tot niet meer gebruikt in Duitsland).

De manual ervan kan je hier terugvinden:
Permissible speed range: 10 km/h to 250 km/h

Even deze topic bumpen.

Ik vind hier een 'overdreven snelheid' boete in de bus. Fair enough.

Maar geen locatie, geen toegelaten snelheid, geen gemeten snelheid, geen PV, geen uitleg, niks. Gewoon "overdreven snelheid" en een 'adres' zo generiek dat het 10km baan omvat. Bij wijze van spreken "E40".

Het is niet dat ik niet wil betalen, maar ik rij er al 30y en ben er nog nooit geflitst omdat ik weet hoe snel je er mag rijden en ze daar nogal flitshappy zijn. Dus een *beetje* meer info zou wel wenselijk zijn.

Het zit in justonweb, dus het is geen scam brief. Blijkbaar is 'jos constateerde dat u 57 reed waar u 50 mocht aan km paal 121.2 om 19.15 s avonds op 1 januari 2025' te veel werk tegenwoordig. Het is 'overdreven snelheid' en een QR code om te dokken. Subtiel wat de bedoeling is...

Is er een locatie waar je *iets* meer info kunt opvragen of is dit wat je krijgt tegenwoordig ?

Even deze topic bumpen.

Ik vind hier een 'overdreven snelheid' boete in de bus. Fair enough.

Maar geen locatie, geen toegelaten snelheid, geen gemeten snelheid, geen PV, geen uitleg, niks. Gewoon "overdreven snelheid" en een 'adres' zo generiek dat het 10km baan omvat. Bij wijze van spreken "E40".

Het is niet dat ik niet wil betalen, maar ik rij er al 30y en ben er nog nooit geflitst omdat ik weet hoe snel je er mag rijden en ze daar nogal flitshappy zijn. Dus een *beetje* meer info zou wel wenselijk zijn.

Het zit in justonweb, dus het is geen scam brief. Blijkbaar is 'jos constateerde dat u 57 reed waar u 50 mocht aan km paal 121.2 om 19.15 s avonds op 1 januari 2025' te veel werk tegenwoordig. Het is 'overdreven snelheid' en een QR code om te dokken. Subtiel wat de bedoeling is...

Is er een locatie waar je *iets* meer info kunt opvragen of is dit wat je krijgt tegenwoordig ?
Vreemd, want of het nu mobiel of vast is dat ze flitsen, zou al die info er specifiek op moeten staan.
Staat er geen contactnr of mail bij? Ik zou toch ook om extra info vragen, je kan toch moeilijk een boete betalen als je buiten het bedrag niets weet?

Is het trouwens een boete van de politie of een GAS boete? Indien het laatste is het gewoon eens naar die gemeente bellen.

Vreemd, want of het nu mobiel of vast is dat ze flitsen, zou al die info er specifiek op moeten staan.
Staat er geen contactnr of mail bij? Ik zou toch ook om extra info vragen, je kan toch moeilijk een boete betalen als je buiten het bedrag niets weet?

Lijkt me ook vreemd.

Is het trouwens een boete van de politie of een GAS boete? Indien het laatste is het gewoon eens naar die gemeente bellen.

Het is effectief een flitsboete. 67 euro.

Beschrijving: "Binnen de bebouwde kom is de snelheid beperkt tot 50km per uur" KB01 01.12.bladiebladiebla.
Nummerplaat: XXXX
Waar: "Naam van straat". (Maar dat is zo'n typisch Vlaams ding van 20km lang dezelfde naam)
Wanneer: Date + uur

Het is een herinnering aan de madam gericht - ik denk dat ik met de madam haar auto reed. Zal vanavond nog eens haar ebox checken.

Rijden hier mensen met coyote?

Tijd geleden nog eens de app geinstalleerd, maar als je die mag geloven dan is zowat de hele autosnelweg traject controle...
Ook de stukken waar ik vroeger zonder de app gewoon doorreed zonder iets.

Tijd geleden nog eens de app geinstalleerd, maar als je die mag geloven dan is zowat de hele autosnelweg traject controle...
Al 10j geen coyote meer hier, maar met Waze zie ik ook wel dat de E40 (althans ik neem aan dat je die bedoelt) een gigantisch groot stuk onder traject controle valt.

Al 10j geen coyote meer hier, maar met Waze zie ik ook wel dat de E40 (althans ik neem aan dat je die bedoelt) een gigantisch groot stuk onder traject controle valt.

Ja klopt, terwijl ik daar ook vaak zonder iets rij en eigenlijk nooit geen boetes oploop daar... Maar soms heb ik het gevoel dat ik van Brugge tot Aalst gewoon in één lange trajectcontrole rij als ik die apps geloof.

Lijkt me ook vreemd.

Het is effectief een flitsboete. 67 euro.

Beschrijving: "Binnen de bebouwde kom is de snelheid beperkt tot 50km per uur" KB01 01.12.bladiebladiebla.
Nummerplaat: XXXX
Waar: "Naam van straat". (Maar dat is zo'n typisch Vlaams ding van 20km lang dezelfde naam)
Wanneer: Date + uur

Het is een herinnering aan de madam gericht - ik denk dat ik met de madam haar auto reed. Zal vanavond nog eens haar ebox checken.
Als het een flitsboete is, moet er sowieso een exacte locatie + type flitstoestel vermeld staan. Je mag altijd in pb de pv doorsturen met persoonlijke data geblurred zodat ik eens kan kijken, maar zoals jij het vermeldt lijkt het eerder een agent die je opgeschreven heeft toen die achter je reed ofzo.

Coyote klopt voor geen meter in België. Waze geeft trouwens ook trajectcontrole aan op stukken waar geen trajectcontrole is, maar is toch veel correcter dan Coyote. Voor mobiele flitsers kan Coyote handig zijn aangezien sommige flitsers op Waze nog niet gemeld zijn en op Coyote al wel, maar voor alle andere snelheidscontroles is Waze het beste (maar ook niet 100% correct). Ik had Coyote gratis bij m'n Orange abo en dan gebruikte ik het wel. Nu ik geen Orange meer ben, gebruik ik enkel Waze.

Als het een flitsboete is, moet er sowieso een exacte locatie + type flitstoestel vermeld staan. Je mag altijd in pb de pv doorsturen met persoonlijke data geblurred zodat ik eens kan kijken, maar zoals jij het vermeldt lijkt het eerder een agent die je opgeschreven heeft toen die achter je reed ofzo.
Na laatste post denk ik eerder een herinnering en dat origineel in ebox zal zitten.
@cege keep us on the hight e. Ik ben ook wel eens benieuwd.

Na laatste post denk ik eerder een herinnering en dat origineel in ebox zal zitten.
@cege keep us on the hight e. Ik ben ook wel eens benieuwd.
Jaja, alles zat in de ebox van de madam.
Nooit email gekregen en nooit notification gekregen... zegt ze.

"Ebox" zoeken in de mailbox en een diarree aan ongelezen berichten en onbetaalde dingen. 100 emails van jbc en zo per dag maar de belangrijke lezen, dat doen we niet :laugh:

Tip: maak een apart email adres aan bij een betrouwbare partij (bv proton), die in een aparte mail-app op je telefoon zit (bv proton hun eigen app), en gebruik die enkel voor de "kritische" zaken: ebox, itsme, dokter, ziekenfonds, evtl verzekeringen,... als iets in deze mailclient binnenkomt, weet je dat het belangrijk is. Alle spam rond itsme, ..., die binnenkomt op je gewone, dagdagelijks email adres en mailapp kun je zonder nadenken negeren en/of weggooien. Ik werk nu al een paar jaar zo, en dat geeft veel rust in het hoofd.

Tip: maak een apart email adres aan bij een betrouwbare partij (bv proton), die in een aparte mail-app op je telefoon zit (bv proton hun eigen app), en gebruik die enkel voor de "kritische" zaken: ebox, itsme, dokter, ziekenfonds, evtl verzekeringen,... als iets in deze mailclient binnenkomt, weet je dat het belangrijk is. Alle spam rond itsme, ..., die binnenkomt op je gewone, dagdagelijks email adres en mailapp kun je zonder nadenken negeren en/of weggooien. Ik werk nu al een paar jaar zo, en dat geeft veel rust in het hoofd.
Of je unsubscribet op 90% van de brol die je altijd delete. En je spendeert 5 min per dag je mailbox opkuisen ipv een uur videos te scrollen. Just an idea.

Mijn madam krijgt gemiddeld 1 belangrijke email per week op haar privé email. Zo moeilijk kan het niet zijn om dat up to date te houden.

Maar soms heb ik het gevoel dat ik van Brugge tot Aalst gewoon in één lange trajectcontrole rij
Dat is toch gewoon correct, of zo heb ik het ook op. Of het werkt en welke marge ze aanhouden is een andere vraag. Maar op dat stuk rijd ik altijd 125kmh op gps en steken er mij toch weinig voorbij buiten enkelen die de marge iets groter houden en dan vooral britten aan duidelijk overdreven snelheid.

Dat is toch gewoon correct, of zo heb ik het ook op. Of het werkt en welke marge ze aanhouden is een andere vraag. Maar op dat stuk rijd ik altijd 125kmh op gps en steken er mij toch weinig voorbij buiten enkelen die de marge iets groter houden en dan vooral britten aan duidelijk overdreven snelheid.
Marge op trajectcontrole is dezelfde als voor flitsers, dus 6 km/h of 6% boven 100 km/h.
Je moet dus al een gemiddelde halen van 128 km/h om na correctie een boete te krijgen.

Ik heb het overlaatst voorzichtig getest (aan 135km/h) zodat de boete 53euro is, maar ik denk ik niet dat je gepakt kunt worden als je in Aalter op rijdt en de afslag Gent Expo neemt. Ik zie nergens camera's hangen in de buurt van die op/afritten.

Enkele maanden geleden gepakt aan 126 km/u trajectcontrole tussen Nieuwpoort en afrit Gistel.

Zuur, omdat ik er af en toe rij, altijd mooi op cruisecontrol aan 126. Het zal daar dus 122 worden...

Ik kon m'n ogen niet geloven toen ik die boete zag. :mad:

Terug
Bovenaan