De grote (flits)boetes thread

Nederland: ondergrens 4 km/u en correctie van 3% of 3km/u. Dus minstens correctie van 6 km/u.
Frankrijk: 5 km/u of 5 percent tot zelfs 10 km/u of 10 percent (bij rijdende mobiele flitsers)
Duitsland: 3 km/u of 3 percent maar ze verwerpen bvb. ook veel metingen bij de Lichtschranke door de grote onnauwkeurigheid. En trajectcontroles kennen ze niet omdat ze niet mogen gebruikt worden door de privacyregels.

In de meeste Europese landen is de correctie 5 km/u - 5 percent of hoger, maar enkel en alleen naar de correctie kijken geeft niet het totale beeld.
En Spanje laat het volledig weg omdat die dingen technisch zodanig nauwkeurig zijn tegenwoordig.
Je wiskunde is trouwens verkeerd bij Nederland. Je krijgt geen boete als je minder dan 4km/u te snel rijdt, maar dit hoort niet bij de correctie.
Van Frankrijk wist ik het niet, ik dacht dat het daar ook 3% was.

Ook een i4, maar is een 3 km/h (rond de 70 km/h) tot 5 km/h (aan 130) dat de mijne teveel aangeeft.
130 op teller is 125 op Google maps, eigenaardig genoeg op Waze is dat 127 km/h.

Heb eens een aparte GPS snelheidsmeter gebruikt (een Dragy), en blijkbaar geeft Google de exacte snelheid weer terwijl Waze er toch nog iets bij doet....
Heb ik ook opgemerkt nu op verlof, ik rijd wel zo goed als altijd met waze. Raar dat daar een verschil op zit.
Frankrijk doet het met 5km/5%.
Gelukkig, heb hier altijd 115 en 135 gereden.

Ook een i4, maar is een 3 km/h (rond de 70 km/h) tot 5 km/h (aan 130) dat de mijne teveel aangeeft.
130 op teller is 125 op Google maps, eigenaardig genoeg op Waze is dat 127 km/h.

Heb eens een aparte GPS snelheidsmeter gebruikt (een Dragy), en blijkbaar geeft Google de exacte snelheid weer terwijl Waze er toch nog iets bij doet....
Hoeveel dan? Waze is van Google trouwens.
Bij mij is er alleszins geen enkel verschil tussen Google Maps en Waze qua snelheid. Beiden komen exact overeen met de snelheid die ik ook zie op zo'n borden die je snelheid weergeven.

En Spanje laat het volledig weg omdat die dingen technisch zodanig nauwkeurig zijn tegenwoordig.
In Spanje bestaat de correctie nog steeds hoor. Ze zijn dit jaar idd aangescherpt lees ik net, maar ze bestaan nog steeds:
Je wiskunde is trouwens verkeerd bij Nederland. Je krijgt geen boete als je minder dan 4km/u te snel rijdt, maar dit hoort niet bij de correctie.
Het resultaat is dat je niet beboet wordt bij meer dan 3% of 3km/u te snel, maar vanaf 7 km/u te snel of meer. Het heet idd officieel geen correctie, maar het zorgt er ook mee voor dat meetfouten niet meteen voor een boete zorgen.

Ik heb gisteren een snelheidsboete gekregen van Duitsland. Ik kan de betaling niet uitvoeren omdat de rekeningnummer en de naam van de ontvanger niet overeenkomt. Ik heb ze een mail gestuurd. Ik ben benieuwd of ze gaan reageren.

Ik heb gisteren een snelheidsboete gekregen van Duitsland. Ik kan de betaling niet uitvoeren omdat de rekeningnummer en de naam van de ontvanger niet overeenkomt. Ik heb ze een mail gestuurd. Ik ben benieuwd of ze gaan reageren.
Normaal kan je dan toch nog altijd de betaling uitvoeren? Je krijgt alleen een waarschuwing. Natuurlijk wel oppassen dat het een echte boete is.

In de zomer is het elke dag mega file om Blankenberge binnen te rijden langs de steenweg.

Via het industriepark is er een sluipweg binnendoor.

Mijn loods ligt vlak aan die sluipweg, dus ik rij altijd langs daar naar huis uiteraard.

In de zomer zetten ze daar een plakaat "uitgezonderd plaatselijk verkeer".

Krijg hier nu een boete omdat ik daar ben ingereden, negeren C3 bord... gasten alstublief... Ik heb daar een loods, moet ik waarlijks tijdens mijn werkuren 30-40 minuten in de file gaan staan om Blankenberge binnen te rijden?

Het was dan nog eens om 14u 's middags dus ik was gewoon aan het werk.

Dat noem ik nu eens mensenkloterij.

Laatst bewerkt:
Ik heb het betwist, maarja, in theorie ben ik geen plaatselijk verkeer I guess, al is het wel mijn dag dagelijkse straat voor woon-werkverkeer.
Plaatselijk verkeer is eigenlijk enkel bewoners en hun leveranciers tussen het bord en het volgende kruispunt. Als je de letter van de wet volgt mag je er zelfs niet in om een winkel te bezoeken.

Ik heb het betwist, maarja, in theorie ben ik geen plaatselijk verkeer I guess, al is het wel mijn dag dagelijkse straat voor woon-werkverkeer.
Je wagen(s) staan op je bedrijf met hoofdzetel op je privé adres zeker? Op de KBO, best het adres van je loods bijvoegen indien nog niet gedaan...

In de zomer is het elke dag mega file om Blankenberge binnen te rijden langs de steenweg.

Via het industriepark is er een sluipweg binnendoor.

Mijn loods ligt vlak aan die sluipweg, dus ik rij altijd langs daar naar huis uiteraard.

In de zomer zetten ze daar een plakaat "uitgezonderd plaatselijk verkeer".

Krijg hier nu een boete omdat ik daar ben ingereden, negeren C3 bord... gasten alstublief... Ik heb daar een loods, moet ik waarlijks tijdens mijn werkuren 30-40 minuten in de file gaan staan om Blankenberge binnen te rijden?

Het was dan nog eens om 14u 's middags dus ik was gewoon aan het werk.

Dat noem ik nu eens mensenkloterij.
Ik begrijp het niet helemaal; ligt de loods vlak aan de “sluipweg” of in die weg?

De loods ligt vlak aan die sluipweg. In dezelfde straat, maar nog voor waar het echt “plaatselijk verkeer” wordt sommige dagen van de zomer
Ja, dan snap ik wel dat het vervelend is maar de boete is toch terecht dan?
Stel dat de loods ligt in een eenrichtingsweg daar waar het verbodsbord staat. Dan rijd je toch ook die straat niet nog snel tegen de rijrichting in “want het is maar 10 meter en anders moet ik helemaal rondrijden” o.i.d.?

Ja, dan snap ik wel dat het vervelend is maar de boete is toch terecht dan?
Stel dat de loods ligt in een eenrichtingsweg daar waar het verbodsbord staat. Dan rijd je toch ook die straat niet nog snel tegen de rijrichting in “want het is maar 10 meter en anders moet ik helemaal rondrijden” o.i.d.?

In de essentie is ze terecht ja, in de praktijk is het pestgedrag.
Het is bedoelt om de toeristen uit die straat te houden, niet de lokale zelfstandige.

Alléja, ik vind ze zever :D

In de essentie is ze terecht ja, in de praktijk is het pestgedrag.
Het is bedoelt om de toeristen uit die straat te houden, niet de lokale zelfstandige.

Alléja, ik vind ze zever :D
De agent die de bekeuring heeft geschreven kan ook niet weten wie er door rijdt voor welke reden, hij ziet gewoon dat je er door rijdt zonder dat je er moet zijn en bekeurt dus. Dat lijkt me toch geen pestgedrag te zijn.

De agent die de bekeuring heeft geschreven kan ook niet weten wie er door rijdt voor welke reden, hij ziet gewoon dat je er door rijdt zonder dat je er moet zijn en bekeurt dus. Dat lijkt me toch geen pestgedrag te zijn.

nee das waar, al valt mijn auto wel nogal op dat het een zakelijke auto is.

Maar het klopt, het is op zich een terechte boete, het voelt gewoon heel erg dwaas aangezien ik niet doorhad dat k iets fout deed.
Hopelijk blijft het bij 1, want ik reed er elke dag door....

nee das waar, al valt mijn auto wel nogal op dat het een zakelijke auto is.

Maar het klopt, het is op zich een terechte boete, het voelt gewoon heel erg dwaas aangezien ik niet doorhad dat k iets fout deed.
Hopelijk blijft het bij 1, want ik reed er elke dag door....
Die weg is echt een merde in de zomer. Eigenlijk een werkelijke schande om daarvoor een boete uit te schrijven in de zomer.

Terug
Bovenaan