Monkytiger
Well-known member
Als uw nummerplaat op de franse autostrade komt op zo’n groot bord met de melding dat je te snel rijdt, is dat dan een waarschuwing of mag je u aan iets verwachten? Not asking for a friend 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Normaal gewoon waarschuwing, in Italië staat er dan ook nog eens boetebedrag en punten bij. Wel grote kans dat er iets verderop dan effectief een flitspaal staat.Als uw nummerplaat op de franse autostrade komt op zo’n groot bord met de melding dat je te snel rijdt, is dat dan een waarschuwing of mag je u aan iets verwachten? Not asking for a friend![]()
Gewoon weigeren te betalen, familielid van een kameraad had hetzelfde voor en die heeft gewoon een mail gestuurd dat het "parkeerrecht" geldig is bij het vertonen van de parkeerkaart en dat een nummerplaat hier niets mee te maken heeft en dat het niet zijn probleem is dat de gemeente gewoon wil rondrijden met scanwagens in plaats van fysieke controles uit te voeren. Er is bij mijn weten ook geen enkele wettelijke vereiste die zegt dat je je parkeerkaart moet registreren op handypark, die verplichting gaat pas in vanaf November 2025.Ouders hebben een parkeerboete gekregen omdat de invalide -parkeerkaart van mijn moeder niet is geregistreerd op de "handypark" website, blijkbaar actief vanaf September 2025 in Oostende. De kaart lag gewoon voor de voorruit zoals dat al jaren het geval was.
Hoe moet een mens dat nu in godsnaam allemaal weten, voelt aan als pure geldklopperij.
Ik heb deze vriendelijk betwist en een kopie toegevoegd van de parkeerkaart - zal wat afhankelijk zijn van de goodwill van de behandelend persoon.Gewoon weigeren te betalen, familielid van een kameraad had hetzelfde voor en die heeft gewoon een mail gestuurd dat het "parkeerrecht" geldig is bij het vertonen van de parkeerkaart en dat een nummerplaat hier niets mee te maken heeft en dat het niet zijn probleem is dat de gemeente gewoon wil rondrijden met scanwagens in plaats van fysieke controles uit te voeren. Er is bij mijn weten ook geen enkele wettelijke vereiste die zegt dat je je parkeerkaart moet registreren op handypark, die verplichting gaat pas in vanaf November 2025.
Ik had dit gezien op de website van VAPH maar nu vind ik dat precies ook weer niet terug, typisch overheid dat ze 50 tabbladen nodig hebben om informatie over één enkel item te verspreiden. Hoe moeilijk kan het zijn om alle informatie over handypark op één enkele pagina te zettenHoe zit dat feitelijk met die verplichting - kan niet echt een vaste datum vinden, lijkt nogal wat verschil te zitten: Oostende vanaf 1 september, Kortrijk vanaf 1 November, Roeselare overgangsperiode tot eind 2025 ..
.Ouders hebben een parkeerboete gekregen omdat de invalide -parkeerkaart van mijn moeder niet is geregistreerd op de "handypark" website, blijkbaar actief vanaf September 2025 in Oostende. De kaart lag gewoon voor de voorruit zoals dat al jaren het geval was.
Hoe moet een mens dat nu in godsnaam allemaal weten, voelt aan als pure geldklopperij.
Gewoon weigeren te betalen, familielid van een kameraad had hetzelfde voor en die heeft gewoon een mail gestuurd dat het "parkeerrecht" geldig is bij het vertonen van de parkeerkaart en dat een nummerplaat hier niets mee te maken heeft en dat het niet zijn probleem is dat de gemeente gewoon wil rondrijden met scanwagens in plaats van fysieke controles uit te voeren. Er is bij mijn weten ook geen enkele wettelijke vereiste die zegt dat je je parkeerkaart moet registreren op handypark, die verplichting gaat pas in vanaf November 2025.
edit: @contextbinder bovenstaande geld uiteraard alleen als je in een voorbehouden parkeerplaats staat. Als ze op een gewone plaats stonden dan moeten ze wel betalen (in Antwerpen toch).

Dat is afhankelijk van de gemeente, standaard mag je overal gratis parkeren met die kaart, in Oostende, relevant voor @contextbinder, trouwens ook.edit: @contextbinder bovenstaande geld uiteraard alleen als je in een voorbehouden parkeerplaats staat. Als ze op een gewone plaats stonden dan moeten ze wel betalen (in Antwerpen toch).
Maar nee, net zoals echte BGers en freelancers willen die er alles uithalen wat erin zit, ook al moeten ze daarvoor alle kantjes van de wetgeving eraf lopen. Dus steentje in de schoen plaatsen om te manken, op uw tong bijten om spraakgebrek te simuleren, leren te wenen op bevel om geestelijke toestand te weerspiegelen en ja. af en toe moet je er eentje nemen voor het team en u volledig laten gaan en letterlijk alles laten lopen - daarvoor krijg je dan een extra premie van de ziekenkas.Wat is dat toch met al die mindervalide ouders van BGers? Hebben die zich zodanig sufgewerkt zodat jullie deftig konden studeren, een porsche en dikke villa konden kopen, maar voor hen zelf geen chauffeur noch een villa op Ibiza of aan de Côte d'Azur?
Oostende, alé. Dat is toch geen BG niveau?
Het is wel een feit dat die parkeersystemen niet echt altijd duidelijk zijn. In feite zouden ze toch alle kaarthouders een brief moeten sturen...
Ik heb deze vriendelijk betwist en een kopie toegevoegd van de parkeerkaart - zal wat afhankelijk zijn van de goodwill van de behandelend persoon.
Hoe zit dat feitelijk met die verplichting - kan niet echt een vaste datum vinden, lijkt nogal wat verschil te zitten: Oostende vanaf 1 september, Kortrijk vanaf 1 November, Roeselare overgangsperiode tot eind 2025 ..
Indien een logisch denkend behandelend persoon zou ik verwachten dat dit nu wel aanvaard wordt, indien niet branden we Oostende af tot op zijn fundamenten. Ik snap de insteek van handypark wel - maar het is nu niet dat dit tot de gemiddelde kennis behoort van de doorsnee houder van zo een kaart.
Als de dynamische borden niet over de hele afstand van de trajectcontrole dezelfde snelheid aangeven, werkt deze gewoon niet.Weet iemand of de trajectcontrole als je van de E19 de E313 oprijdt eigenlijk wel werkt?
De dynamische snelheidsborden staan daar bijna altijd op 70km/u, werkt de trajectcontrole dan op 70km/u of aan 120km/u?
Het verkeer gaat daar meestal tegen 80-100km/u.
Bedankt, dat vermoeden had ik dus ook. Iets verder gaat het meestal naar 100km/u, en dan na traject controle is het 120km/u. Mogelijks door die werken denk ik danAls de dynamische borden niet over de hele afstand van de trajectcontrole dezelfde snelheid aangeven, werkt deze gewoon niet.
En die zal normaal ook enkel werken als alles 120 mag, die controle is niet verbonden met de dynamische borden, dus past zich niet aan.
Gewoon kijken waar de eerste camera hangt en de tweede. Als er een verandering van snelheidslimiet is tussen 2 camera's mag een trajectcontrole wettelijk niet werken (dus ook niet op de hoogste snelheidslimiet, want ze weten niet aan welke snelheidslimiet je je niet gehouden hebt). Dus zelfs al krijg je een boete (die kans is klein), kan je die betwisten.Bedankt, dat vermoeden had ik dus ook. Iets verder gaat het meestal naar 100km/u, en dan na traject controle is het 120km/u. Mogelijks door die werken denk ik dan
Heb je geen Google Maps Timeline? Ik gebruik dat altijd om te verifiëren of de boete kan kloppen (of alleszins om te checken of ik op die locatie was op dat moment). Als de tijd echt niet klopt, is er een reële kans dat je er onderuit kan komen, zeker bij trajectcontrole aangezien dat sowieso op tijd werkt. Wie zegt dat de timing dan wel correct gebeurde?Boete door trajectcontrole op 15/10 om 20u, E40 naar Brussel.
Echter, de 15e was ik om 18u thuis.
Op 16/10 heb ik wel die richting uitgereden… en de kans is groot dat ik dan geflitst ben, enfin trajectcontrole.
Kan het dat er een fout is geslopen in hun systeem? Of manuele fout?
Betalen of betwisten ?
Ter info om toekomstige boetes te vermijden: ook verboden voor twee seconden.This is a first.
Gasboete 116€ voor te parkeren dichtbij een zebrapad, volgens de boete met de neus tegen het zebrapad.
Gelukkig was het mijn ex. Auto staat nog op mijne naam dus kwam hier binnen.
Maar is een plaats waar ik zelf ook heel vaak sta en meestal maar een 5-tal minuten, zij wrs ook.
Stevig wel zeg.
Je kan proberen met betwisten maar ik denk dan dat dit gaat voorkomen en dat de rechter dan gaat beslissen in uw nadeel ondanks dat daar misschien een foute datum opstaat …en dan komen er natuurlijk extra kosten bij .Boete door trajectcontrole op 15/10 om 20u, E40 naar Brussel.
Echter, de 15e was ik om 18u thuis.
Op 16/10 heb ik wel die richting uitgereden… en de kans is groot dat ik dan geflitst ben, enfin trajectcontrole.
Kan het dat er een fout is geslopen in hun systeem? Of manuele fout?
Betalen of betwisten ?