De grote (flits)boetes thread

Ter info om toekomstige boetes te vermijden: ook verboden voor twee seconden.

Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod
Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :
4° op de oversteekplaatsen voor voetgangers, op de oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen en op de rijbaan op minder dan 5 meter voor deze oversteekplaatsen;
Daarom dat ze de kruispunten nu verhoogd aanleggen en dat je dan tot juist voor de verhoging mag parkeren maar er niet op . ;)

Hier bezwaar aangetekend bij de Duitse politie i.v.m. een boete, waarbij er geen snelheidsaanduiding was op digitale borden, ze waren zwart... :rolleyes:
Bewijs dat maar eens. Resultaat: 3 maanden later gaat het naar het OM die zal beslissen of het al dan niet naar de rechtbank gaat.
2de aangetekende brief die ik verstuur. Hopelijk de laatste.

Waarom zou ik sneller rijden waar dat niet mag? Alleen moet ik het duidelijk weten.

Boete door trajectcontrole op 15/10 om 20u, E40 naar Brussel.
Echter, de 15e was ik om 18u thuis.

Op 16/10 heb ik wel die richting uitgereden… en de kans is groot dat ik dan geflitst ben, enfin trajectcontrole.

Kan het dat er een fout is geslopen in hun systeem? Of manuele fout?

Betalen of betwisten ?
Kan je geen foto vragen?

Indien een logisch denkend behandelend persoon zou ik verwachten dat dit nu wel aanvaard wordt, indien niet branden we Oostende af tot op zijn fundamenten.
Dat is niet noodzakelijk een slechte zaak hé. Enkel op die manier komen we toe aan stadsvernieuwing en raken we af van de krotten uit het centrum.

Wandel eens door de winkelstraat kapellestraat en kijk naar de staat van de gebouwen vanaf het eerste verdiep.
Precies een verpauperde buurt uit Charleroi.

Dan corrigeert men dat gewoon met een bijlage en klaar.
Zo simpel komen ze er niet vanaf hoor. Trajectcontrole werkt met tijdsregistratie dus als er iets mis is met de tijd is er geen garantie dat de vaststelling wel correct is wanneer ze de dag aanpassen. Ik denk zelfs dat die trajectcontrole helemaal opnieuw geijkt zal moeten worden. Tenzij het een typo is van de agent natuurlijk. Maar bij trajectcontrole boetes zitten standaard toch foto's bij? Dus even de timestamps op de foto's checken en je weet of de fout in het systeem zit.

Zo simpel komen ze er niet vanaf hoor. Trajectcontrole werkt met tijdsregistratie dus als er iets mis is met de tijd is er geen garantie dat de vaststelling wel correct is wanneer ze de dag aanpassen. Ik denk zelfs dat die trajectcontrole helemaal opnieuw geijkt zal moeten worden. Tenzij het een typo is van de agent natuurlijk. Maar bij trajectcontrole boetes zitten standaard toch foto's bij? Dus even de timestamps op de foto's checken en je weet of de fout in het systeem zit.
Als dat het systeem is dat foutief is ingesteld, maar dat betwijfel ik want dat zou al lang aan het licht zijn gekomen, zouden ze weinig kunnen doen idd, maar in zo'n gevallen mag je er steeds van uitgaan dat het een menselijk foutje is.
Ik heb nog maar 1x een boete gehad in een trajectcontrole (die ik nog steeds betwijfel want CC stond op), en daar zat toch niets bij van foto.

Dan corrigeert men dat gewoon met een bijlage en klaar.
Maar dan moet ge het dus alsnog laten voorkomen en dus extra betalen, omdat meneer de agent een fout heeft gemaakt?

Oftewel, als agent X beweert dat ik op 15/10 om 20u een overtreding heb begaan, en ik zeg dat ik op dat moment geen overtreding heb begaan. Dan kan meneer de agent achteraf zeggen van oeps, het was eigenlijk op 16/10, maar omdat je niet akkoord was met de minnelijke schikking mag je nu de volle pot betalen.

Dat is toch vrij krom eigenlijk? Of komt er dan een nieuw (wel correct) voorstel tot minnelijke schikking?

Ik heb nog maar 1x een boete gehad in een trajectcontrole (die ik nog steeds betwijfel want CC stond op), en daar zat toch niets bij van foto.
Dan hangt het misschien van de dienst af die het verwerkt. Zelf nog nooit een trajectcontrole boete gehad dus ik ga maar uit van wat ik bij anderen zie/hoor.

Maar dan moet ge het dus alsnog laten voorkomen en dus extra betalen, omdat meneer de agent een fout heeft gemaakt?

Oftewel, als agent X beweert dat ik op 15/10 om 20u een overtreding heb begaan, en ik zeg dat ik op dat moment geen overtreding heb begaan. Dan kan meneer de agent achteraf zeggen van oeps, het was eigenlijk op 16/10, maar omdat je niet akkoord was met de minnelijke schikking mag je nu de volle pot betalen.

Dat is toch vrij krom eigenlijk? Of komt er dan een nieuw (wel correct) voorstel tot minnelijke schikking?
Als blijkt dat je gelijk hebt, moet je helemaal geen extra kosten betalen en kan men ofwel seponeren ofwel corrigeren met een aangepaste minnelijke schikking, afhankelijk van de reden dat de boete niet correct werd uitgeschreven. Duurder ga je nooit uitkomen, of het zou moeten zijn dat het feit dat je pleegde erger was dan wat men oorspronkelijk voor bekeurde.

Het gaat hier om een trajectcontrole, dat is iets wat te controleren valt nadien, dus een foute datum/uur door een foutje van de agent die de boete opstelt, zal worden gecorrigeerd.

Als jij een boete krijgt voor een feit dat wordt vastgesteld door een agent zonder dat er iets digitaal is vastgesteld, dan zal jij moeten kunnen bewijzen dat jij dat niet hebt gedaan of daar niet was.

Boete om met lage schoenen te rijden op de adv! Volledig correct van de betreffende inspecteur. Hopelijk ziet hij volgende keer ook mijn gestolen 125cc scooter rijden en laat hij die dan ook stoppen (12 dagen ervoor gestolen).

Toch maar is gaan kijken voor nieuwe motorschoenen die ik sneller aantrek dan mijn motorlaarzen.

Boete om met lage schoenen te rijden op de adv! Volledig correct van de betreffende inspecteur. Hopelijk ziet hij volgende keer ook mijn gestolen 125cc scooter rijden en laat hij die dan ook stoppen (12 dagen ervoor gestolen).

Toch maar is gaan kijken voor nieuwe motorschoenen die ik sneller aantrek dan mijn motorlaarzen.
Als de persoon die hem gestolen heeft met lage schoenen rondrijd komt het wel in orde😉😊

Als de persoon die hem gestolen heeft met lage schoenen rondrijd komt het wel in orde😉😊
Hulde aan jou en de politie van Merksem. Ben een paar uur geleden mijn motorscooter gaan halen. Een minderjarige dealer had hem helemaal herspoten en dergelijke en al meer dan 2k km gereden op 14 dagen.
Hij is betrapt tijdens het dealen

@Remake weet hier meer van af, dus corrigeer mij als ik fout zit. Bovenstaande is een complex en weinig voorkomend iets omdat 99+% van agenten redelijk zijn en ze de boete gewoon schrappen als je met zo'n tegenbewijs afkomt .. maar stel ..

Een agent is beëdigd dus bij een correct CV telt het woord van de agent zwaarder door dan jou woord. Maar als je met bewijzen afkomt dat je daar 16 nov 9 uur niet kan geweest zijn, en als die mens na uw klacht plots de datum en uur wijzigt naar 17 nov 9 uur en zegt: Jij waart het toch hoor! Dan gaat dit niet meer volledig op.

Jij hebt namelijk twijfel gezaaid en het oorspronkelijke CV was niet correct / waterdicht. Dat zal de rechter in rekenschap nemen moest die agent toch weigeren te buigen.

Dit wil nog niet zeggen dat je uw zaak gaat winnen voor de rechter, ga daar niet van uit, maar de bewijskracht van de agent is hard (of zelfs volledig) afgezwakt en onbetrouwbaar geworden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan