De grote (flits)boetes thread

Noem het chips, noem het iets anders, maakt niet uit.
Geen specifiek artikel misschien te vinden maar er werd allesinds vermeld dat een broodje eten bijvoorbeeld ook niet mag, dus als je dat met 1 hand doet ben je niet in strijd met de wegcode toch werd het vermeld in de krant dat het niet mag.

Als je een broodje bent aan het eten en ge wijkt van uw rijvak af richting tegenligger of richting fietspad hebt ge waarschijnlijk prijs als ze dat zien

Artikel is dat je je voertuig ten alle tijden onder controle moet hebben. En je moet niet alles geloven dat in de krant staat

Inhalen zal hij niet doen uit zichzelf maar toevallig is de werk auto wel uitgevoerd met extra sensors die verkeer in de dode hoeken detecteren en ik krijg dan een signaal in de zijspiegel (rode driehoek die aangaat ) .
Echter als kiwi’s inhalen moet ik dus gewoon de pinker opzetten en als het systeem geen obstakels ziet dan gaat de auto zonder dat ik moet sturen van zichzelf van rijvak veranderen .
Indien er een obstakel in het bereik van de sensors zit dan schakelt het systeem zich tijdelijk uit en krijg ik een melding op het dashboard .

Invoegend verkeer word dus ook gedetecteerd en dan gaat de auto vertragen of indien nodig voert die een noodstop uit . ;) (Alléé t’is te zeggen , hij gaat vrij hard vertragen en je hoort een collision waarschuwing maar je kan wel zelf nog manueel overnemen dan . Heb het al voorgehad dat er iemand vrij kort invoegde voor mij en dat het systeem dan al reageerde voor ik kon ingrijpen . )

Blindelings vertrouwen doe ik ook niet maar het werkt wel vrij goed en de auto zal sneller reageren dan jijzelf kunt . ;)
Gewoon acc en lane assist dus. Maar maakt hij ook de wettelijk verplichte reddingsstrook zoals ik al vroeg, maar je wegnipte?

Gewoon acc en lane assist dus. Maar maakt hij ook de wettelijk verplichte reddingsstrook zoals ik al vroeg, maar je wegnipte?
Ja . Dat hij het midden van de rijweg aanhoud kan gewoon uitgeschakeld worden met een knopje en volgt hij gewoon zijn weg in de file .
En als het moet kan ik nog altijd bijsturen
(En nee , het is gene Tesla )

Ja . Dat hij het midden van de rijweg aanhoud kan gewoon uitgeschakeld worden met een knopje en volgt hij gewoon zijn weg in de file .
En als het moet kan ik nog altijd bijsturen
(En nee , het is gene Tesla )
Op de mijne zit het er wel op.
Onder X aantal km/h wanneer ik op het linkse rijvak zit gaat helemaal links rijden.
Op het display arceert hij dan de zone rechts van de wagen om aan te geven dat hij in reddingsstrook mode zit.

Is wel nog niet zolang geactiveerd via een OTA, het stond wel in het menu maar kon het vroeger niet aanvinken, nu wel!

Boete voor parkeerschijf niet te leggen in Antwerpen. Ben daar niet eens geweest, mijn auto stond hele dag geparkeerd op mijn werk 40km verderop.
Net bezwaar ingediend, op hoop van zegen want wil echt niet betalen.

Boete voor parkeerschijf niet te leggen in Antwerpen. Ben daar niet eens geweest, mijn auto stond hele dag geparkeerd op mijn werk 40km verderop.
Net bezwaar ingediend, op hoop van zegen want wil echt niet betalen.
Je zal wel in je gelijk gesteld worden hoor. Waarschijnlijk iets administratief fout gelopen.

Je zal wel in je gelijk gesteld worden hoor. Waarschijnlijk iets administratief fout gelopen.
Ik hoop het. Is nog niet zo simpel om te bewijzen dat je ergens niet was. Ik heb wat screenshots meegestuurd van werkmails, betaling in bedrijfscafetaria 's middags en strava record van middagwandelingetje. Alleen is dat uiteraard van 3 kwartier voordien, dus technisch gezien zouden ze nog kunnen melken dat ik naar daar kon rijden.

Ik hoop het. Is nog niet zo simpel om te bewijzen dat je ergens niet was. Ik heb wat screenshots meegestuurd van werkmails, betaling in bedrijfscafetaria 's middags en strava record van middagwandelingetje. Alleen is dat uiteraard van 3 kwartier voordien, dus technisch gezien zouden ze nog kunnen melken dat ik naar daar kon rijden.
Nemen zij geen foto van de constatatie?

Is nog niet zo simpel om te bewijzen dat je ergens niet was. Ik heb wat screenshots meegestuurd van werkmails, betaling in bedrijfscafetaria 's middags en strava record van middagwandelingetje.
Waar jij was bewijst jammer genoeg niet dat je wagen daar ook was. Zit er geen ingebouwde tracker in?

Waar jij was bewijst jammer genoeg niet dat je wagen daar ook was. Zit er geen ingebouwde tracker in?
Ik weet het, maar heb ook meegedeeld dat ik enige bestuurder ben (heb geen gezin en is firmawagen, dus mag niemand anders mee rijden tenzij ik erbij ben). Heb dus wel een app van Peugeot maar helaas heeft die precies ergens in oktober een of andere update gehad en moest ik terug inloggen. Heb dit dan gedaan na de boete en alle oude data is weg. Neemt alleen terug de ritten op nadat ik terug ingelogd was.

Pff voelt zo wel wat onrechtvaardig. Als iets mijn schuld is betaal ik gerust de boete, maar ik ben er echt nooit geweest.

De vraag is of Peugeot die data écht niet (meer) heeft. Je zou je recht tot inzage onder de GDPR kunnen uitoefenen om dat na te gaan.
'k Ga eerst even afwachten naar de respons op mijn bezwaar. Als ze't niet accepteren ga ik verder.

Jaren geleden heb'k voor mijn ouders ook eens bezwaar ingediend. Hadden ook boete op plaats waar ze nooit waren geweest en toen heb'k hun vakantieboeking doorgestuurd want ze waren op reis. In theorie bewijsde dat ook niet waar de auto was, maar 't was wel geaccepteerd toen.

In Tremelo heeft men besloten om de trajectcontroles na afloop van het huidige contract stop te zetten:

Mooi, de trajectcontroles daar zijn toch vooral cashmachines. 's Nachts aan 32km/h geflitst worden in een zone 30 lijkt me nu niet bepaald voor de veiligheid.
Laat dit een voorbeeld zijn voor anderen.

Ze hebben mij na enkele jaren nog eens liggen, in Brussel. Eens je de tunnel uitkomt aan de basiliek maak je een flauwe bocht en is er daar een 50 tal meter aan zone 30 (aan een school). Mobiele flitspaal direct na het bord, en 't was gebeurd. Ik weet dat je al moet anticiperen tot je het bord ziet maar toch een zure, ik reed misschien 40.

Joepie, ik mag ook eens posten in dit topic :cheer:
Boete met een vervangwagen dan nog wel!
Baan van 70 waar ik blijkbaar gecorrigeerd 77 reed, terwijl ik dacht dat ik overal correcte snelheden gereden had.
Enfin, ik ga het niet betwisten...68€ valt nog mee.

Eerste boete in 10 jaar denk ik: 61km/u op het viaduct van Vilvoorde (buitenring) waar je toen maar net 50 mocht, dacht dat ze de trajectcontrole niet gingen aanpassen naar 50 maar kijk.

Eerste boete in 10 jaar denk ik: 61km/u op het viaduct van Vilvoorde (buitenring) waar je toen maar net 50 mocht, dacht dat ze de trajectcontrole niet gingen aanpassen naar 50 maar kijk.
Ik heb het ook vlaggen. Voor het eerst sinds 2018 heb ik ook een snelheidsboete in de bus gekregen (GAS boete). 38 km/u in zone 30 net voor het bord 'einde zone 30'. Ik heb blijkbaar iets te vroeg opgetrokken. :frown:

Ik let er chronisch op maar 100% vermijdbaar is het niet. Ze maken het er niet gemakkelijk(er) op.

Ze hebben extra cash nodig. :headshake:

No good deed goes unpunished. Uitzonderlijk eens op een zaterdag gaan werken omdat alle andere collega's bezet waren.
's Ochtends geflitst door een mobiele camera op het vaste traject (1 km/u te snel).
's Avonds geflitst door een mobiele camera op het vaste traject (4 km/u te snel).

Mijn eigen schuld, vanzelfsprekend, en de dankbaarheid primeert dat ze er in al die jaren nooit eens op een weekdag hebben staan flitsen, maar toch een beetje zuur.

Terug
Bovenaan