De grote (flits)boetes thread

Mijn eigen schuld, vanzelfsprekend, en de dankbaarheid primeert dat ze er in al die jaren nooit eens op een weekdag hebben staan flitsen, maar toch een beetje zuur.
Het moet natuurlijk geld opbrengen.
Kans is groot dat ze tijdens de week minder mensen kunnen flitsen omdat er wegens het drukkere verkeer niet te hard kan gereden worden.
Ik ken nog zo plekken waar ze op vrijdag, in het weekend of later op de avond vaak flitsen.
Op andere tijdstippen wordt er minder hard gereden. Al is het dan niet zozeer veiliger. Want al die mensen die gehaast naar hun werk moeten (en zeker sommige idioten), maken het net onveiliger dan wanneer er op de rustige tijdstippen een beetje te hard wordt gereden. Maarja aan onveilig rijgedrag en idioterie verdienen ze niets.

No good deed goes unpunished. Uitzonderlijk eens op een zaterdag gaan werken omdat alle andere collega's bezet waren.
's Ochtends geflitst door een mobiele camera op het vaste traject (1 km/u te snel).
's Avonds geflitst door een mobiele camera op het vaste traject (4 km/u te snel).

Mijn eigen schuld, vanzelfsprekend, en de dankbaarheid primeert dat ze er in al die jaren nooit eens op een weekdag hebben staan flitsen, maar toch een beetje zuur.
1 te snel na correctie en nog de afwijking van uw meter in de wagen. Dat is al snel in het totaal 10km/h erbij. Tis zuur ja.

Daarmee dat ik vrij snel op m'n cruise control rij.

Aaargh ook mijn 1ste boete vant jaar ontvangen. 69 waar ge 50 moogt op een verbindingsweg. Woops, 81€.

Speciaal verlof gepakt die dag omdat het zonneke scheen en ik wou gaan cruisen 🫣

Hoe weet je hoeveel afwijking zijn auto heeft?
Ik weet niet hoeveel afwijking zijn auto heeft, maar ik weet wel dat ELKE auto een afwijking heeft. Bij de ene al wat groter dan de andere. (en altijd naar boven qua afwijking)
Kleinste afwijking dat ik al gezien heb was 2km/h tov GPS snelheid op 120km/h, maar dat kwam ook omdat m'n alfa de grootste banden eronder had zitten die toegelaten waren. Grootste is 9km/h op 120km/h. opel vivaro. m'n huidige wagen 3 a 4, afhankelijk van winter/zomerbanden.

dus 1(te snel gemeten na correctie) + 6km/h correctie + 3 op uw teller = 10 in het totaal.

Welke wagen/model? want normaal doen alle fabrikanten een positieve afwijking.
Tesla en Audi zijn al 2 merken waarbij ik pas bij 120km/u 1km afwijking zag.
BMW is ook zeer correct, de afwijking daarvan is softwarematig ingesteld maar kan je via coding uitzetten.

Negatieve afwijking ga je normaal nooit tegenkomen, of je moet met verkeerde bandenmaten rondrijden. Want hoe kleiner de banden (slijtage of platter worden), hoe positiever de afwijking ook.

Boete voor parkeerschijf niet te leggen in Antwerpen. Ben daar niet eens geweest, mijn auto stond hele dag geparkeerd op mijn werk 40km verderop.
Net bezwaar ingediend, op hoop van zegen want wil echt niet betalen.
Oef, ze hebben de boete laten vallen. Mijn Strava screenshot heeft toch zijn werk gedaan 🤣

M
Tesla en Audi zijn al 2 merken waarbij ik pas bij 120km/u 1km afwijking zag.
BMW is ook zeer correct, de afwijking daarvan is softwarematig ingesteld maar kan je via coding uitzetten.

Negatieve afwijking ga je normaal nooit tegenkomen, of je moet met verkeerde bandenmaten rondrijden. Want hoe kleiner de banden (slijtage of platter worden), hoe positiever de afwijking ook.
Mijn laatste 3 BMW'S (F31 318d, G20 330e en nu i4 M50) hadden allemaal zonder fout aan 120 km/h een afwijking naar boven toe.
De f31 +-3 km/h, de g20 +-2 km/h en nu de i4 +-4 km/h.
Allemaal met stock banden.

Ik rij nu kwasi dagelijks gewoon aan 130 voorbij meerdere flitspalen op de autostrade (=126 km/h gps), nog nooit geflitst...

Aan 70 is de afwijking amper minder, maar daar test ik niet, zeker binnen bebouwde kom ben ik een engel naar snelheid toe (ne katholieke, dus 53 op teller durf ik nog wel 😇🤣).

weet iemand vanaf wanneer je in een zone 30 effectief een boete zal krijgen - sinds kort heeft men in Affligem een zone 30 ingevoerd op een plaats waar ik nogal wat vraagtekens bij plaats - imo had men daar beter gewerkt met dynamische borden want vaak is daar geen mens te bespeuren, geen school in de buurt, geen woningen in de buurt - anderzijds is het wel een zwart punt - elke dag zijn er dodelijke ongevallen met voetballende kinderen, mensen die vanop de E40 uit hun wagen van de brug springen, verkeersdrempel wordt geregeld met snelheden boven de 300 km/h genomen, en dan is er nog het wild/rundvee/paarden die constant over de weg huppelen, en dan vergeet ik nog bijna de bezoekers van het containerpark die daar met hun Lambo's / Ferrari's en aanhangwagen de parking op en af vliegen - bij nader inzien denk ik dat men beter zou overschakelen naar een autovrije zone of tunnels gaat aanleggen - en graag ook een vangnet voor drones - ik heb er daar al eens zien vliegen en als die op uw hoofd vallen heb je imo een zaak voor.

weet iemand vanaf wanneer je in een zone 30 effectief een boete zal krijgen - sinds kort heeft men in Affligem een zone 30 ingevoerd op een plaats waar ik nogal wat vraagtekens bij plaats - imo had men daar beter gewerkt met dynamische borden want vaak is daar geen mens te bespeuren, geen school in de buurt, geen woningen in de buurt - anderzijds is het wel een zwart punt - elke dag zijn er dodelijke ongevallen met voetballende kinderen, mensen die vanop de E40 uit hun wagen van de brug springen, verkeersdrempel wordt geregeld met snelheden boven de 300 km/h genomen, en dan is er nog het wild/rundvee/paarden die constant over de weg huppelen, en dan vergeet ik nog bijna de bezoekers van het containerpark die daar met hun Lambo's / Ferrari's en aanhangwagen de parking op en af vliegen - bij nader inzien denk ik dat men beter zou overschakelen naar een autovrije zone of tunnels gaat aanleggen - en graag ook een vangnet voor drones - ik heb er daar al eens zien vliegen en als die op uw hoofd vallen heb je imo een zaak voor.

Dat is permanent 30? Totaal onzinnig!?

Dat is permanent 30? Totaal onzinnig!?
Yep, persoonlijk zie ik weinig nut - heb ook niet echt weet van ongevallen/problemen op die plaats en als er een evenement is vind ik het als gemiddelde persoon nogal redelijk logisch dat je daar dan lage snelheden aanhoud.

Maar wie ben ik - had al eens gepolst (aas gegooid maar de vis beet niet) bij den burgemeester maar hij sprak zich er niet echt over uit.

Op zich verlies je daar maar seconden mee, maar het voelt gewoon zeer slecht aan om daar 30 te rijden wanneer het er leeg is. Maar wel fan van de LED'jes die ze aan de zebrapaden hebben geplaatst - al had ik nog liever een lamp erboven gezien maar goed.

Gisteren in Gent op straat geparkeerd en echt nog old school aan parkeerautomaat zelf gaan betalen.
Kom ik terug en heb parkeerboete van 48 euro.
Versta er mij niet goed aan tot als ik de boete goed bekijk en denk dat ze mijn nummerplaat verkeerd genoteerd hebben.
Tot ik besef dat mijn nummerplaat wel degelijk klopt op de boete maar dat ik dus waarschijnlijk zelf de verkeerde plaat heb ingetikt aan de automaat (2 letters omgedraaid).

Voor iemand die vroeger autistisch alle nummerplaten uit de omliggende straten onthield wel beschamend.

Ik lees nu wel dat je dit kan laten rechtzetten omdat je effectief betaalde maar een administratieve fout maakte… Ben benieuwd!

Ik lees nu wel dat je dit kan laten rechtzetten omdat je effectief betaalde maar een administratieve fout maakte… Ben benieuwd!
Veel succes, je zal moeten volhouden, en het kan weken aan een stuk duren eer je antwoord krijgt, en zoveel mogelijk bewijs, zoals het eventuele bewijsje als ze dat daar nog printen + betalingsbewijs van je bankrekening verzamelen en meteen meesturen.

Veel succes, je zal moeten volhouden, en het kan weken aan een stuk duren eer je antwoord krijgt, en zoveel mogelijk bewijs, zoals het eventuele bewijsje als ze dat daar nog printen + betalingsbewijs van je bankrekening verzamelen en meteen meesturen.
Toch wel straf, ik krijg nu volgende reactie:

Beste,
Uit ons onderzoek blijkt dat uw retributie onterecht is. U hoef ze dus niet te betalen.
Wij vonden op uw nummerplaat een geldig parkeerrecht voor het moment van de vaststelling.
Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,

Dat is nu toch wel gemakkelijk, boetes uitschrijven op wagens die een geldig parkeerrecht hebben.

Toch wel straf, ik krijg nu volgende reactie:

Beste,
Uit ons onderzoek blijkt dat uw retributie onterecht is. U hoef ze dus niet te betalen.
Wij vonden op uw nummerplaat een geldig parkeerrecht voor het moment van de vaststelling.
Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,

Dat is nu toch wel gemakkelijk, boetes uitschrijven op wagens die een geldig parkeerrecht hebben.

Tot ik besef dat mijn nummerplaat wel degelijk klopt op de boete maar dat ik dus waarschijnlijk zelf de verkeerde plaat heb ingetikt aan de automaat (2 letters omgedraaid).

Toch normaal als je zelf de fout maakte? Of was dat dan toch niet het geval?
Soms heb je net het geluk dat ze met de scanwagen passeren terwijl je aan de automaat staat... Dan riskeer je ook nog snel een boete te krijgen, maar de meeste steden hebben hiervoor een tijdstolerantie.

Als het goed is mag het ook gezegd worden!

Hey wat is momenteel de beste flitsapp? Ik rijd meestal rond met Google Maps op stil, dus dan hoor ik ook de waarschuwingen voor flitsers niet. Ik rijd iD7.

Coyote is 199€+15€ pm (of app, dan enkel 15€ pm)
Flitsmister is 60à130€ + 3€ pm

Toch normaal als je zelf de fout maakte? Of was dat dan toch niet het geval?
Soms heb je net het geluk dat ze met de scanwagen passeren terwijl je aan de automaat staat... Dan riskeer je ook nog snel een boete te krijgen, maar de meeste steden hebben hiervoor een tijdstolerantie.

Als het goed is mag het ook gezegd worden!
Ik dacht dat ik de fout maakte, maar blijkbaar mijn nummerplaat wel correct ingegeven (dat leid ik toch af uit hun bericht).

Terug
Bovenaan