De Haven

Als ze dat schip binnentrekken in het droogdok, dat hangt precies met twee gewone touwen aan die winch?

Als ik het goed herinner van ooit te hebben gelezen dan zijn dat meestal 4 winchen, twee die trekken en twee die de snelheid bepalen, staan ook in verbinding met elkaar, soort van smart systeem.

Die hebben dan ook een enorme trekkracht.

Inderdaad wel interessant om te zien.
Enkel die 'newbie' bij de douane met zijn gaten boren, maakt daar ff de koeling van een container kapot.
Al dat koudemiddel weg en vermoedelijk niet simpel te herstellen, wat een oen.
Zouden die de rekening krijgen?

Inderdaad wel interessant om te zien.
Enkel die 'newbie' bij de douane met zijn gaten boren, maakt daar ff de koeling van een container kapot.
Al dat koudemiddel weg en vermoedelijk niet simpel te herstellen, wat een oen.
Zouden die de rekening krijgen?
Welke aflevering was dat? Ik heb gezien dat ze door het deksel van een vat boorden.

Die duiker in dat vuile afvalwater, waarom kunnen ze zoiets er niet met een kraan uit scheppen?

Die riggers die discussieren wat de beste Deo is. Tzen gien dokwaarkers nimmer gelaak vruuger zenne! :lol:

Interessant, dat zeker. Maar de "dramatiek" dat ze er soms in steken bij/door de montage stoort me wel...

Bij de meeste havenjobs staat veiligheid voorop dus veel echt drama is er niet. Die montage is er wss om potentiële sollicitanten aan te trekken met een boeiende job (het programma is een samenwerking met Port Antwerp Bruges). Vertellen dat ze waslijsten aan procedures moeten volgen waar nul spanning bij komt kijken is niet het meest wervende.

Iemand van mijn familie is nauw betrokken bij de productie van het programma (en gelijksoortige programma's) en ze filmen natuurlijk veel meer materiaal en enkel het interessante/entertainende komt op zender. De havenautoriteiten bekijken eerst het materiaal en laten er zaken uithalen dat voor hun er niet in moet.
Net zoals die andere programma's, is het (ook) een reclamefilmpje om mensen aan te trekken.
Zelf ben ik ook werkzaam in de haven.

Terug
Bovenaan