De maatschappelijke impact van AI, voor- en tegenstanders

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum

ben jij:

• voorstander

Stemmen: 85 50,9%
  • tegenstander

Stemmen: 38 22,8%
  • neutraal

Stemmen: 44 26,3%

• Totaal aantal stemmers
    167
Kan je een concreet voorbeeld geven met prompt?

Via Chat-GPT4:

Prompt: I'm having issues connecting my Playstation 6 to my Samsung TV. What can you suggest that I should check first?

Got it! Let’s go step by step. Issues connecting a PlayStation 6 to a Samsung TV usually come down to either HDMI problems, TV settings, or console settings. Here’s a checklist:

1. Check the HDMI Connection

• Make sure the HDMI cable is fully inserted into both the PS6 and the TV.
  • Try a different HDMI port on the TV. Some ports are labeled “HDMI 2.1” or “ARC/eARC”; the PS6 works best in a standard HDMI 2.1 port.
  • Test with a different HDMI cable if you have one. Some cables don’t handle 4K/120Hz properly.

2. Check TV Input

• Make sure your TV is on the correct input/source. Samsung TVs often have multiple HDMI inputs with names like “Game,” “HDMI 1,” etc.
  • Sometimes Samsung TVs auto-detect, but manually switching to the correct HDMI input can fix the issue.

3. Check Resolution & Refresh Rate

• If your TV doesn’t support the PS6’s output (e.g., 4K 120Hz), you might get a blank screen.
  • Boot the PS6 in Safe Mode:
    1. Turn off the console completely.
    2. Hold the power button until you hear two beeps (~7 seconds).
    3. Select Change Resolution and set it to something your TV supports (like 1080p).

4. Enable HDMI Features on TV

• Go to Settings → General → External Device Manager → HDMI UHD Color (or similar) and turn it on for the HDMI port your PS6 is connected to.
  • If your TV has Game Mode, turn it on; it can fix input lag and compatibility issues.

5. Power Cycle

• Turn off both TV and PS6.
  • Unplug them for 1–2 minutes.
  • Plug back in and turn on.

6. Firmware Updates

• Make sure your TV firmware is up-to-date (Samsung often releases updates that fix HDMI/console compatibility).
  • Update the PS6 system software if you can get a temporary display on another TV or monitor.

💡 Quick Test: If possible, try connecting the PS6 to another TV or monitor. If it works there, the issue is with your Samsung TV settings or HDMI port.

If you want, I can give you a step-by-step “reset everything” method for PS6 + Samsung TVs that usually solves 90% of connection issues. It’s a bit like hitting the magic fix button. Do you want me to do that?

Het is pas toen ik doorvroeg of de Safe Mode Boot voor PS6 wel klopt, dat ie een web search ging uitvoeren en tot de constatering kwam dat de PS6 nog niet bestaat.

Je kan natuurlijk argumenteren dat dit algemene connectie problemen troubleshooting is, en dat is correct, maar ik zou toch verwachten dat die van in het begin even laat weten dat PS6 niet bestaat en of ik misschien niet een andere versie bedoel. Dat zou ik als menselijke L1-medewerker toch vragen "sorry meneer/mevrouw, u zei PS6 maar die bestaat niet. Andere versie misschien?"

Ga eens naar Instellingen - Personalisatie en geef daar bij Aangepaste instructies:

Stel me gerust extra vragen, als er iets niet duidelijk is. Ik heb liever dat je mij eerst nog wat vragen stelt ipv direct een antwoord te krijgen.
Je mag me ook tegenspreken als ik ongelijk heb, je moet zelfs. Als ik iets vraag dat niet correct is, laat het dan weten.

Via Chat-GPT4:

Prompt: I'm having issues connecting my Playstation 6 to my Samsung TV. What can you suggest that I should check first?

Je kan natuurlijk argumenteren dat dit algemene connectie problemen troubleshooting is, en dat is correct, maar ik zou toch verwachten dat die van in het begin even laat weten dat PS6 niet bestaat en of ik misschien niet een andere versie bedoel. Dat zou ik als menselijke L1-medewerker toch vragen "sorry meneer/mevrouw, u zei PS6 maar die bestaat niet. Andere versie misschien?"

In alle eerlijkheid, als ik connectieproblemen heb met mijn PS6 zou ik ook niet eerst checken of de PS6 wel bestaat! Maar dat terzijde.
Chat GPT is natuurlijk een pure generale purpose tool. Je kan hem ook iets beter context voorzien zoals Horse al terecht aan gaf. Maar de essentie is de volgende: wat verwacht ge precies van ChatGPT? Als ge er van verwacht dat hij u perfect kan helpen met iedere probleem waar ge mee te kampen hebt, dan gaat ge er vrij bekaaid uit komen.

Wat je dus potentieel best kan doen is meer context voorzien. Dat kan via de instellingen, maar je kan via de verschillende tools (deep agent, websearch,...) ook verwijzen naar preciezere databronnen. Zo worden de bots in verschillende bedrijven uiteindelijk ook gemaakt. Dat is geen general purpose tool die ze even online zetten, maar die heeft gewoon specifieke info meegekregen om mee te werken. Dat kan in de vorm zijn van een complexere chain of graph van verschillende agenten, een RAG,...

En als ik heel flauw mag afsluiten: gij zijt waarschijnlijk ook weer de eerste mens die problemen heeft met zijn PS6, typisch. :rolleyes:

Gij vroeg een voorbeeld, ik geef er eentje. Boeit mij verder niks. Ik heb zelf zo niet echt problemen met gen AI gezien ik enkel dingen opzoek die bestaan.

Welke versie, en wat was je prompt?
Bij de 3.5 versie ervaarde ik zelf ook nog vaak hallucinaties of problemen met het antwoord bij basic zaken, maar nu een jaar verder ervaar ik dat eigenlijk echt amper nog. Zelfs bij vrij gedetailleerde zaken of informatie die nog maar recent gekend is. Dat hij dus iets niet zou weten over de iPhone verbaast me wel (waarmee ik niet wil zeggen dat het niet zou kunnen).
https://limewire.com/d/Hqvyq#h4g2DlNP8B

ChatGPT 5.2
"genereer een zevenhoek".

Bij mij werkt het effectief !
Gemini kan het wel omdat die op een andere manier werkt. Chat-gpt (nano banana) gaat zoeken naar afbeeldingen van veelhoeken en basseert zich daar op. Aangezien een amper 7-hoeken online staan krijg je dus een andere veelhoek.

Gemini (en wss Claude ook) gaat op zoek naar code om veelhoeken te tekenen en gebruikt die code om een zevenhoek te tekenen. Dit werkt natuurlijk wel.
Maar de hallucinaties blijven wel gewoon bestaan, en vaker in de modellen die puur taalmodel zijn.

Al eens gevraagd achter een zevenhoek in een sexy bikini?
Jawadde, het resultaat mag er wezen. Maar niet geschikt om te delen in dit topic vrees ik.

(het enige hoekige aan de foto's is een halsketting met een zeshoekig hangertje, maar laat ons stellen dat het een geweldige prompt was :unsure:)

Terug
Bovenaan