Beiden zonder probleem gedaan. Ik vind het ergens wel een beetje jammer dat die dat zonder problemen deedJe kan het waarschijnlijk ook testen met negenhoek of elfhoek![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Beiden zonder probleem gedaan. Ik vind het ergens wel een beetje jammer dat die dat zonder problemen deedJe kan het waarschijnlijk ook testen met negenhoek of elfhoek![]()

Ik heb nooit die indruk gehad de afgelopen 10-20 jaar, websites die op de eerste pagina stonden gaven een valabel antwoord op de vraagEn ja, eerlijk is eerlijk, de helft van de zoekresultaten op Google zijn ook vaak fout of niet van toepassing.
Ik heb nooit die indruk gehad de afgelopen 10-20 jaar, websites die op de eerste pagina stonden gaven een valabel antwoord op de vraag

Ziet er wel freaky uit, maar is dat in de kern niet gewoon chatbots die tegen elkaar praten, nu weliswaar op een meer "advanced" niveau omdat de LLM's ook veel "natuurlijker" praten dan vroeger, maar voor de rest vrij betekenisloos?Is de volgende fase ingezet?
Edit: zie nu ook post @Klopgeest in AI entertainment topic hieromtrent. Ik laat mijn post wel hier staan, omdat Moltbook (en alle andere varianten die zullen ontstaan) prima passen in deze thread over maatschappelijke impact.
Dat de gesprekken op dit moment nog ergens hun oorsprong vinden in menselijke prompts richting diezelfde AI Agents en dat er wellicht nog geen sprake is van echte sentience, maakt dit fenomeen niet minder hallucinant, baanbrekend en gevaarlijk. De geest is uit de fles.
We're living in the future, baby. Gradually, then suddenly...
Mede oprichter van OpenAI en voormalig directeur AI en AutoPilot bij Tesla.
Op een paar uur tijd van 2,000 agents naar 99,000 agents.
Hoofd van Mission Alignment bij OpenAI
Nee, sommigen maken een post, en dan zijn er soms wat comments, maar er zijn voor zover ik zie niet echt "threads" met 3+ comments diep.Blijven die dan ook gewoon heel de tijd tegen elkaar gaan of ronden ze gesprekken ook af?

Ik heb hoe langer hoe meer de indruk dat dat is wat het is.Gebakken lucht verkopen, noemden we dat vroeger.
Dit dus. Gisteren was het in Pano ook over chatbots, ook als vriend, lief, therapeut, enz... Maar ik snap dus echt niet hoe mensen zich daaraan kunnen binden. Heb vorig jaar eens die CHAI uitgeprobeerd waarvan ook sprake was (omdat ik gelezen had hoe die erin geslaagd was om een Belg zelfmoord te laten plegen). Ik zie wel hoe mensen zich 'goed' kunnen voelen omdat die bots je gewoon constant naar de mond praten en je in alles gelijk geven. Maar anderzijds kan zo een ding gewoon niets onthouden en weet het al niet meer wat je 2 minuten ervoor gezegd hebt. Hoe kan zoiets dan een 'lief' of een 'therapeut' zijn ?!
De "nulvoudige persoonlijkheidsstoornis, altijd vriendelijk" is ook maar de basic AI chatbot. We hebben ondertussen gezien bij clawdbot dat je met een soul.md bestand een AI met een eigen karakter kan creëeren die eigen ideeën heeft en zeker niet altijd akkoord met je moet gaan.Beetje late reactie: ik las de thread opnieuw en moest opeens denken aan een man die (op televisie, ik dacht bij Humberto Tan) vertelde dat hij een, zelf gecreëerde, AI vriendin date-te, ze had ook een uiterlijk en dat dat een volwaardige relatie was in zijn optiek. Er was natuurlijk geen fysiek contact maar kennelijk was er genoeg ‘dirty talk’. Deze man vertelde ook (helaas ging Tan daar niet goed op in, mi) dat zijn moeder zich niet aan hem had gehecht, als baby. Er is bij hem dus een flinke hechtingsstoornis. Zijn moeder heeft hem eigenlijk elke dag opnieuw verstootten, afgewezen. Als kind is hij opgegroeid met een enorm tekort aan liefde en genegenheid. Je moeder is de eerste persoon waar je een relatie mee ontwikkelt. Als je blauwdruk daarvan bomvol met afwijzingen staat, verklaart dat zijn behoefte aan warmte, aan contact en het vermijden van menselijk contact (wat voor hem al van het prille begin is ervaren als pijnlijk en onbetrouwbaar). Ai is wat vlak maar voor hem is dat extra ‘betrouwbaar’.
Zo’n geval begrijp ik nog. Voor de rest van ons is AI een vriendelijk stem die op de achtergrond raakt, wat toch wel gevaarlijker wordt. Zo eentje waarvan je sneller iets aanneemt, waar je niet alert bij bent. Voor een deel van ons zal de oppervlakkigheid van AI maar ook die van vrienden en een lief helemaal prima zijn, een leven waarin ze zullen floreren. Maar voor anderen, die meer tegengas nodig hebben, misschien wel echt contact nodig hebben, zal het niet te harden zijn, zo iemand met nul-voudig persoonlijkheidsstoornis en altijd vriendelijk.