Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
vooral in kleine irrelevante sporten waar ze puur op kosten-baten analyse investeren.Ik zag op de nos zonet dat er zowaar ook kitesurfen is, wist ik niet. Daar zit ook een Nederlandse in de finale.
Ze zijn gewoon in veel meer sporten sterk vertegenwoordigd.
Goja, irrelevant...vooral in kleine irrelevante sporten waar ze puur op kosten-baten analyse investeren.
Goud in openwaterzwemmen? dan moet je gewoon een gek vinden en die professioneel een paar laten begeleiden en je hebt een medaille. Wie beoefent die sport? Hoeveel wedstrijden zijn er zo wereldwijd, laat staan hoeveel zwemmers die professioneel beoefenen. En zo heb je nog tal van sporten waar Nederland hun medailles haalt.
vooral in kleine irrelevante sporten waar ze puur op kosten-baten analyse investeren.
Goud in openwaterzwemmen? dan moet je gewoon een gek vinden en die professioneel een paar laten begeleiden en je hebt een medaille. Wie beoefent die sport? Hoeveel wedstrijden zijn er zo wereldwijd, laat staan hoeveel zwemmers die professioneel beoefenen. En zo heb je nog tal van sporten waar Nederland hun medailles haalt.
Toch zal die lengte ook wel degelijk helpen volgens mij, naast het uitstekend beleid en het feit dat het een Sportnatie is maar dat had ik hier zelf ook al zonder problemen toegegeven![]()
Dit is gewoon flauwekul. Nederland heeft ook gouden medailles behaald in hoofdnummers op zwemmen, judo, atletiek, waterpolo, volleybal, hardlopen en allerlei andere grote sporten. Ik zal aan het einde van de streep eens een lijstje maken met alle sporten waarin medailles zijn gewonnen.vooral in kleine irrelevante sporten waar ze puur op kosten-baten analyse investeren.
Slim gezien van Nederlandvooral in kleine irrelevante sporten waar ze puur op kosten-baten analyse investeren.

Dat lengtevoordeel is wel degelijk zeer belangrijk in de roeisport.Allez, je kan natuurlijk altijd denken dat het is omdat jullie een centimeter of twee/drie langer zijn gemiddeld dan de rest van West Europa maar ikzelf denk van niet.
Ik snap je roeianalyse wel. En natuurlijk is het slim van Nederland om hierin te investeren. Verder betwijfel ik of een lengtevoordeel heel veel invloed heeft op het roeien. Dat is toch ook gewoon een krachtsport?Ten eerste zei ik al dat ik dit enkel deed om die paar Nederlanders te sarren die zich laatdunkend uitlieten over de Polen, wat ook nergens voor nodig is.
Ten tweede doet Nederland het inderdaad voortreffelijk goed en is hun topsportbeleid eentje om over te nemen voor elk kleiner land dat succes wenst te behalen. Al moeten we eerlijk zijn, dat kost veel geld.
Ten derde klopt mijn roeiverhaal wel. Nederland is altijd middenmoot/subtop geweest in het roeien, maar wat we de laatste 2 edities zien van Nederland in het roeien, is het gevolg van de professionalisering van de sport door Nederland in 2013 waarbij er hevig in de infrastructuur, training, voeding en mentale begeleiding geinvesteerd werd, en dat begon in 2021 zijn vruchten af te werpen, met als absoluut hoogtepunt deze editie. Als andere landen jullie voorbeeld niet volgen, dan mogen we ons in 2028 gewoon aan hetzelfde verwachten. Al zijn de enigen die op zo'n korte termijn kunnen wedijveren met jullie vrij beperkt (VK, N-Z, Australie, Duitsland en Roemenie). Zelfs als Belgie nu hevig zou investeren in de roeisport, zou het toch pas tegen 2032 echt gaan lonen. Al hebben we al decennia geen medaille gehaald in het roeien, dus zelfs een zilveren of een bronzen medaille of twee, zou wel een succes zijn dan.
Trouwens, als ik het natel heeft Nederland maar 7 gouden medailles gehaald in het roeien sinds 2000, waarvan 6 sinds 2016 (na de professionalisering met andere woorden). Daarnaast ook nog 6 zilveren en 4 bronzen (daar hoef je nu plots niet smalend over te gaan doen, dat zijn nog altijd uitstekende prestaties) in de laatste 3 edities tegenover 5 zilveren en 3 bronzen in de 4 edities daarvoor.
Allez, je kan natuurlijk altijd denken dat het is omdat jullie een centimeter of twee/drie langer zijn gemiddeld dan de rest van West Europa maar ikzelf denk van niet. Ieder zijn gedacht he.
Goh, het gaat hier om de gemiddelde lengte van de ganse bevolking. Ik denk dat bij roeiers, net zoals bij basketbal en volleybal, sowieso de grotere atleten naar boven drijven en daar is Nederland niet per se groter dan de rest omdat de gemiddelde lengte onder de algemene bevolking groter is.
Helaas toont de Olympische website de lengte niet van de sporters, want dat had wel een interessante opgave geweest om dat even te vergelijken.
Uiteraard heeft een grotere lengte een enorm voordeel in het roeien.Ik snap je roeianalyse wel. En natuurlijk is het slim van Nederland om hierin te investeren. Verder betwijfel ik of een lengtevoordeel heel veel invloed heeft op het roeien. Dat is toch ook gewoon een krachtsport?
Ik snap je roeianalyse wel. En natuurlijk is het slim van Nederland om hierin te investeren. Verder betwijfel ik of een lengtevoordeel heel veel invloed heeft op het roeien. Dat is toch ook gewoon een krachtsport?
Kunnen we die mathieu bonne niet motiveren voor een nieuw doelnvooral in kleine irrelevante sporten waar ze puur op kosten-baten analyse investeren.

Ik denk dat in het gewichtheffen klein zijn voor je gewicht (compactheid) nu wel algemeen als een plus wordt gezien. Ik denk dat in turnen dat ook min of meer algemeen geldt?Je hebt ook licht gewicht categorieën in het roeien toch?
Dat alleen al zegt dat lengte (ja ok gewicht in theorie maar een papzak van 1m70 en 120kg zal ook niks klaarspelen net als een lange slungel van 2m en 70 kg) een groot voordeel oplevert, zoals in zeer veel sporten uiteraard. In turnen levert klein zijn soms op, in atletiek zie je zeker op de loopnummers ook al wel is kleinere atleten en in sporten met gewichtsklasse maakt het ook weinig uit maar verder heeft een grote mens bijna altijd voordeel in topsport imo (soms wel maar tot een bepaalde lengte echt gigantisch kan soms ook nadeel opleveren).
Inderdaad dat was bij alledrie het probleem. Net niet groot en sterk genoeg.Maeyens - Obreno - Brys zijn respectievelijk maar 1.85 - 1.88 - 1.90. Roeien is toch ook kijken naar het gewicht en bijhorende kracht? Alle drie waren het relatieve lichtgewichten maar hun techniek was van uitzonderlijk niveau. Dat is trouwens het probleem met Lammelijn. Als de omstandigheden natuurlijk zwaarder zijn op het water, vallen die lichtgevallen er wel vaker uit.
Dit waren de laatste Olympische spelen voor het lichtgewicht roeien jammer genoeg. Over en uit.Je hebt ook licht gewicht categorieën in het roeien toch?