De Mol 2025 - Aflevering 2

En waarom zou de mol dat doen? Waarom wachten tot de laatste seconde?
dan kon ze 1 wagon verder en dus voort het spel proberen te beïnvloeden en in de laatste wagon bij Gilles geraken

Die €1000 die ze wint is peanuts en in voorbije jaargangen ook al vaak geweest dat de mol bewust kleinere bedragen doet lukken om toch zo "iets" in de pot te hebben en wat verdenking weg te doen van hem/haar

Dat snap ik. Maar nog steeds niet zo duidelijk waarom ze dan zou wachten tot de laatste seconde. Misschien om niet over te komen zelf als degene die alles van buiten had geleerd en dus het initiatief eerst bij Pedro had gelegd en pas als die laatste faalde, alsnog zelf te zeggen?

Dat komt door die proef waar ze landen moesten opnoemen. Die proef kon ook 1000 euro opleveren. Net zoals die proef met de glazen ook 1000 euro kon opleveren als er geen glazen vielen
Dat spreekt dan toch enorm hard tégen Sarah? Sommigen hier vonden het vooral verdacht, terwijl de mol last minute toch niet onnodig nog 1000 euro in de pot laat komen?

Dat spreekt dan toch enorm hard tégen Sarah? Sommigen hier vonden het vooral verdacht, terwijl de mol last minute toch niet onnodig nog 1000 euro in de pot laat komen?
Langs de ene kant ja want als mol stop je daar 1000 euro in de pot. Langs de andere kant kan je het meeste mollen door bij Gilles te geraken. Zeg je daar niks als mol is het game over en kan de andere groep de proeven spelen zonder dat je als mol invloed kan hebben. Als ze de mol is kon ze niet anders dan ingrijpen want anders stond ze schaakmat.

Langs de ene kant ja want als mol stop je daar 1000 euro in de pot. Langs de andere kant kan je het meeste mollen door bij Gilles te geraken. Zeg je daar niks als mol is het game over en kan de andere groep de proeven spelen zonder dat je als mol invloed kan hebben. Als ze de mol is kon ze niet anders dan ingrijpen want anders stond ze schaakmat.
Dan zou ik denken dat ze ook enorm goed geoefend had om zoveel mogelijk glazen te dragen - omdat ze wist dat dat de volgende proef was - maar ze laat stomweg alle glazen van haar hoofd vallen waardoor ze dus al niet tot bij Gilles geraakt maar wel € 1000 extra in de pot heeft gebracht. Dus nee, ik zie het echt niet in Sarah.

Heel leuke aflevering weer!

Mijn mol van vorige week (Els voor 75%) was in aflevering 2 wel zeer afwezig. En kon in feite quasi onmogelijk de molkoffer hebben gebruikt in de trein dus ik vrees dat ik van Els moet afstappen... :thinking:

Sarah (mijn 2e optie als mol van vorige week) was 1 of 2x (?) te laat in het drakenhotel en gaf de doorslag bij de landen (dit kan zowel als pro of contra mol worden gezien). Was wel niet sterk met de glazen dus dat spreekt tegen haar (ga er van uit dat de mol dit geoefend heeft). En zou wel veel "balls" hebben gehad om de koffer te gebruiken terwijl iemand meteen achter haar kon komen.

Pedro (mijn 3e optie als mol vorige week samen met Michèle) was 2x (?) (bijna) te laat bij de draak. Pedro kende de landen goed, maar stokt dan plots. Pedro als supersnelle mol uit wagon 1 die dan tijd genoeg had om de koffer te wisselen. Zeer goed mogelijk allemaal.

Jan als laatste uit wagon 1. Ideale positie om de koffer te wisselen. Super verdacht daardoor, maar verder absoluut onverdacht...

Nimrod op de fiets en tijd genoeg om die koffer te wisselen. Leek ook wel heel plots net te laat klaar met dat slot... Fietsen doet inderdaad wat denken aan de Gilles actie (al is het uiteindelijk anders want Gilles was op tijd maar voor niets; Nimrod was te laat en dus voor niets: in feite een mislukte molactie dus). Denk toch niet dat hij de mol is uiteindelijk.

Hilde is zeer zichtbaar (maar slechte positie uit wagon 1). De 800 is toch ook wel heel hoog (al kan dit strategisch zijn). Vind het wel straf hoe staalhard zij loog tegen Rusiana. Toch zie ik er geen mol in.

Michèle is quasi onzichtbaar (en slechte positie uit wagon 1) dus schrijf haar niet af maar zit toch vaak niet op de juiste posities (ook niet in afl. 1). Container 3 in aflevering 1 ook.

Alexy denk ik zeker niet doordat hij bij de handdoeken zat (door de uitspraak van de mol die toch leek te willen proberen om letters te verwisselen dus lijkt me vreemd om dan vooraf op eigen initiatief al maar bij de handdoeken te gaan zitten) en deze nadrukkelijk gebruikte om op de rode knop te rammen. Denk dat hij zichzelf verdacht wou maken t.a.v. Rusiana (hetgeen mogelijks gelukt is want zij is er uit). Ook de positie van wagon 1 naar 2 was niet ideaal als mol. Container 3 in aflevering 1 ook.

Ik ga ervan uit dat die kofferproef redelijk cruciaal is voor de mol dus ik kom dan in feite uit met 3 mogelijke mollen (op basis van de posities uit wagon 1): Pedro (ook al in afl. 1 op goeie posities en verdacht) en Jan of Nimrod (elders weinig verdacht).

Nog even over nadenken... ;)

Effe vraag. Om dat bedrag te wisselen moest die tweede koffer opengemaakt worden en de kaart met het bedrag vervangen worden right ? Want die koffer was grijs (de molkoffer) terwijl de andere koffers zwart waren ? Of heb ik nu scheel gekeken ? Waarom zouden ze het de mol zo moeilijk maken bij een proef die zo een expose factor had.

Dan zou ik denken dat ze ook enorm goed geoefend had om zoveel mogelijk glazen te dragen - omdat ze wist dat dat de volgende proef was - maar ze laat stomweg alle glazen van haar hoofd vallen waardoor ze dus al niet tot bij Gilles geraakt maar wel € 1000 extra in de pot heeft gebracht. Dus nee, ik zie het echt niet in Sarah.
Die proef is natuurlijk niet makkelijk met een Pedro die 3 koppen groter is. Daarnaast: als ik mij niet vergis werkt Rusiana in de horeca, ja je kan oefenen maar kan je genoeg oefenen om te winnen van iemand die dagelijks opdient?

Effe vraag. Om dat bedrag te wisselen moest die tweede koffer opengemaakt worden en de kaart met het bedrag vervangen worden right ? Want die koffer was grijs (de molkoffer) terwijl de andere koffers zwart waren ? Of heb ik nu scheel gekeken ? Waarom zouden ze het de mol zo moeilijk maken bij een proef die zo een expose factor had.
Die "nieuwe" zwarte koffer zat in de grijze -> wel zeker 20 sec nodig om dit te verwisselen, minstens 20sec maar ga ervan uit dat mol dit zeer veel geoefend heeft

Hilde is zeer zichtbaar (maar slechte positie uit wagon 1). De 800 is toch ook wel heel hoog (al kan dit strategisch zijn). Vind het wel straf hoe staalhard zij loog tegen Rusiana. Toch zie ik er geen mol in.
Ik blijf het straf vinden - komt elk seizoen wel eens terug - dat in deze situaties de kandidaten nooit "Steen-papier-schaar" voorstellen aan mekaar. 100% eerlijk, snel afgehandeld (dus geen risico dat je te lang moet discussiëren en daardoor Nimrod nog laat "winnen"), je moet niet zitten liegen dat je niet in de koffer gaat kijken en u achteraf schuldig voelen, ... Gewoon 50-50, super eerlijk en snel, geen gezever achteraf.
Maar omdat dit elk seizoen wel eens terugkomt en ik nog nooit de kandidaten dit heb weten gebruiken, lijkt het wel een publiek geheime regel die de kijkers nooit wordt meegegeven dat ze zoiets niet mogen doen, maar enkel mogen discussiëren met elkaar.

Of ze ziet dat Pedro zo goed is met die glazen dat ze die op haar hoofd laat vallen om toch niet nog eens extra geld in de pot te brengen, er niet op rekenend dat dat andere team zoveel beter zou zijn in die glazen

Ik blijf het straf vinden - komt elk seizoen wel eens terug - dat in deze situaties de kandidaten nooit "Steen-papier-schaar" voorstellen aan mekaar. 100% eerlijk, snel afgehandeld (dus geen risico dat je te lang moet discussiëren en daardoor Nimrod nog laat "winnen"), je moet niet zitten liegen dat je niet in de koffer gaat kijken en u achteraf schuldig voelen, ... Gewoon 50-50, super eerlijk en snel, geen gezever achteraf.
Maar omdat dit elk seizoen wel eens terugkomt en ik nog nooit de kandidaten dit heb weten gebruiken, lijkt het wel een publiek geheime regel die de kijkers nooit wordt meegegeven dat ze zoiets niet mogen doen, maar enkel mogen discussiëren met elkaar.
was exact wat ik tegen mijn familieleden zei toen ze zo aan het discuteren waren!

vermoedelijk zit je juist dat ze gewoonweg niet mogen gebruiken

Zou het wel lame vinden als ze geen blad/steen/schaar ofzo mogen gebruiken.

Zou inderdaad sowieso het eerlijkst zijn want quasi iedereen gaat toch altijd voor persoonlijk voordeel tegenwoordig.

Je zag toch zo dat die discussie gerekt moest worden om die strijd met die fiets te monteren en dan zo weer net op tijd of te laat te zijn.

Zou het wel lame vinden als ze geen blad/steen/schaar ofzo mogen gebruiken.

Zou inderdaad sowieso het eerlijkst zijn want quasi iedereen gaat toch altijd voor persoonlijk voordeel tegenwoordig.
Ik zie ook niet in waarom je bij zo'n type proef niet voor eigen voordeel gaat. Dan ben je wel heel lomp of naïef.

Terug
Bovenaan