De Mol 2025 - Aflevering 2

Ik heb in aflevering 1 & 2 nog eens de proeven herbekeken. Zie ook mijn recensie in de aflevering 1 topic.

Het is 100% Michèle.

Enigste die zo obvious acteert bij alles (en daarom amper tot niet in beeld wordt gebracht). Enigste die echt 0% constructief is en 0% meewerkt.

In de drakentoren heeft die echt niks van meerwaarde geleverd. Eén keer meegeweest met Pedro die op de naam Regi Pinxten kwam maar dan te laat terug waren dus nog wat geld uit de pot gehaald. Ging op het einde nog es met Pedro de drakentoren in maar ging supertraag omhoog. Zit daarna zo geacteerd na te denken over die annagrammen :LOL: Nul constructiefs bij die dieren op de sokkel. Enigste die nooit meedenkt als een kandidaat.

In de treinrit heeft ze het in feite ook ni slecht gespeeld. Ze was de voorlaatste die de eerste wagon verliet. Ze wachtte tot bijna iedereen weg was en zag dat er nog maar 3 man zat waaronder Jan die naast haar zat. Ze wist dat die alle drie de oplossing niet zagen, keek nog es goed en rent dan naar de deur. Had echt nog tijd zat tegen dat Jan eraan kwam.

Maar vooral haar reacties zien er echt heel fake uit. Ze viel me eerst totaal ni op maar ge moet echt es focussen op haar in de proeven in aflevering 1 & 2. Echt zo keihard obvious dat ze acteert :)
Ik volg uw mening volledig, alleen zat ze soms niet op de beste positie lijkt mij. Zoals die eerste proef met de containers zou ge denken dat ze zeker bij de eerste 2 teams wilt zijn om uit die container te zijn. Kan natuurlijk dat ze de timing wat slecht had ingeschat.

Voor de rest blijft ze wel echt overal op de achtergrond, ook in de montage hebben ze precies goed geprobeerd om ze wat weg te steken. En als zij het niet is zou ik voorlopig gokken op Sarah.

Waarom zou Michele in de laatste container blijven zitten in de eerste proef? Ze zat ook in de container die de Mol heel goed kon manipuleren door een paar keer aan haar neus te komen wanneer Gilles liet weten dat er al een container open was. Makes no sense. Bij de trappen erna was ze ook feilloos.

Dat de mol de eerste proef zou laten schieten geloof ik niet in. De geschiedenis leert net dat in de eerste proef al heel wat actief werk geleverd wordt door de mol en in een cruciale rol zit. De mol zat minstens in de busjes en volgens mij zelfs in de helikopter.

Je mag nooit vergeten dat er altijd kandidaten zijn die express mollen om zo de aandacht van andere kandidaten weg te trekken.

Laatst bewerkt:
Op tijd boven komen bij die liftproef was ook maar 200€ he. Het echte mollen zat 'm in da plakkaatje van verdieping 37 daar te hangen. Het is ook niet dat een mol niks binnen haalt he. Het is ni elk jaar Lennert die elke proef doet mislukken en telkens er mee weg komt.

Ze wist trouwens goe genoeg dat er nog een liftproef kwam. Zag je aan haar gezicht in de lift. Lijkt mij ook geen toeval dat ze als eerste instapt al is het maar dat de rest haar reacties moeilijker kan spotten omdat ze achteraan staat.

In die eerste proef denk ik gewoon dat het een miscalculatie is. Ja, dat was ook mijn eerste idee dat de mol zowiezo in één van die eerste twee busjes moet zitten dus daarom zat ek na aflevering 1 ni op haar maar check gewoon hoe die overal doet. In die proef in da bootje met da eten classic 100% mollengedrag, haar houding in die container, haar reacties, haar geacteer bij alles wat er gebeurd, hoe ze als enige bij die drakentoren gewoon ni meedenkt en meewerkt met de groep, etc... Als ge da allemaal naast elkaar zet, dan weegt da gewoon zoveel meer door dan iemand die ni in het juiste busje zit in één proef.

Denk ook ni da we echt me ne topmol zitten dit jaar.

Laatst bewerkt:
En in de trein haar gewoon schuren door de andere groep? Als Mol daar eindigen in de 2e wagon is ook maar raar. Ze ging onmiddelijk akkoord met 11 antwoorden. Akkoord, dat was al veel maar dan gaat ze gewoon hopen dat de andere het fout hebben? Bij de drakentoren was ze gewoon heel passief, ik zie ze ook weinig proberen sturen.

Ik geloof niet in een miscalculatie in die eerste proef, ze kon perfect snel voor 10 gaan toen Gilles het omriep. Het was ook geen close call, de andere leken al weg toen zij uit de container waren, of hun container was toch al volledig open. Dus dat heeft wel even geduurd. Je gaat toch niet als Gilles gaat omroepen iets hebben van, we wachten nog 2 minuten?

Als Michele de mol is heeft ze alvast de eerste 2 afleveringen wel héél zwak gepresteerd. Enfin, alles kan.
Ik schat ze gewoon niet hoog in als kandidaat. Beetje speciaal figuur ook.

Laatst bewerkt:
En in de trein haar gewoon schuren door de andere groep? Als Mol daar eindigen in de 2e wagon is ook maar raar. Ze ging onmiddelijk akkoord met 11 antwoorden. Akkoord, dat was al veel maar dan gaat ze gewoon hopen dat de andere het fout hebben? Bij de drakentoren was ze gewoon heel passief, ik zie ze ook weinig proberen sturen.

Ik geloof niet in een miscalculatie in die eerste proef, ze kon perfect snel voor 10 gaan toen Gilles het omriep. Het was ook geen close call, de andere leken al weg toen zij uit de container waren, of hun container was toch al volledig open. Dus dat heeft wel even geduurd. Je gaat toch niet als Gilles gaat omroepen iets hebben van, we wachten nog 2 minuten?

Als Michele de mol is heeft ze alvast de eerste 2 afleveringen wel héél zwak gepresteerd. Enfin, alles kan.
Niet als je je koffer niet hebt kunnen wisselen natuurlijk.

Maar idd, ik geloof ook niet in miscalculatie in die eerste proef. Als mol kan je daar perfect zonder hulp van de andere uw proef doen slagen. Ze kwamen ook duidelijk een stukje na de andere groep buiten (want die waren al weg).

Of ze moet daar met zoveel stress gezeten hebben dat ze niet aan haar neus durfde komen of zo, maar ze zal toch nog een paar stoten moeten uiteindelijk vooraleer ik echt geloof dat zij de mol is.

Ze is als voorlaatste uit de eerste wagon gegaan terwijl er nog 3 sukkelaars overbleven die de puzzel ni zagen dus ze had tijd genoeg om het bedrag te wisselen en dat wist ze. Lijkt me bijna ideale positie als mol want allerlaatste is mss wel heel verdacht. Vanaf dan moest ze net maken dat ze niet in de verste wagon geraakte.

Ik zou trouwens zeggen dat het Sarah is, voornamelijk op basis van de treinproef.

1) Hilde komt met 4 koffers bij Gilles. De 3 anderen zijn 900 waard. Er zijn al niet veel combinaties om dat te maken (4). Wetende dat die 3 personen alledrie de tweede eliminatie overleefd hebben terwijl er twee van de drie laagste testscores bij de vorige test bij zaten, maakt dat het heel straf is. Die koffers waren van Jan, Els en Sarah.
Maar... Els kan haar koffer op de trein met redelijk grote zekerheid niet gewisseld hebben en valt in elk scenario af als mogelijke mol. ;) Die riep terwijl ze naar die deur liep: "er mogen nog vier kandidaten door", waarna de volgende kandidaat uiteraard heel kort achter haar kwam en ze dus geen tijd heeft gehad om ongezien die koffer mee te grissen, door haar eigen schuld.
Sarah en Jan kunnen wel. Sarah loopt uit die wagon, na kort anderen geholpen te hebben, wanneer ze ziet dat de twee anderen die los zijn keihard aan het helpen zijn en niet achter haar aan zullen komen. Jan was als allerlaatste los, da's ook een vrijgeleide om de koffer te nemen.
2) Bij de landen zei Sarah: "Ik weet er 11", waarna ze de hele tijd stil was toen Pedro zo goed bezig was om toen er 10 waren uit het niks met Thailand op de proppen te komen. Als mol wilt ge normaal wel het einde van die opdracht halen.

Daarboven zat Sarah in de helikopter in aflevering 1 en overtuigde ze de rest om de koffer te nemen. Als mol wilt ge daar geraken. Die koffer is belangrijk voor dit seizoen. Al was er zelfs 1 kans per aflevering om die te pakken te krijgen, dan nog wil je die als mol zo snel mogelijk hebben imo. Sarah was ook degene die zei 'we zitten op verdieping 36' toen het al te laat was. Ook weer heel typerend voor een mol.

Er zijn nog opties, waarvan Pedro de meest duidelijke is gezien waar die steeds staat en wat die doet, maar als ik nu een naam moet zeggen, zeg ik Sarah.
Heb me eerder deze week eens beziggehouden met de kansen op basis van de treinopdracht. Geen idee of het helemaal correct is, maar de cijfers zijn alvast iets minder straf dan gedacht.

Als je naïef telt krijg je het volgende:
Ervan uitgaande dat de mol de koffer van 300 of 400 heeft genomen, heb je met een combinatie van 3 koffers die samen 900 euro waard, zijn waarbij Els niet 100 kan hebben, 10 kansen op 22, een goeie 45% kans, dat de mol in die combinatie zit.
Ervan uitgaande dat de mol een koffer van 100 of 200 heeft genomen, heb je met een combinatie van 3 koffers die samen 900 euro waard, zijn waarbij Els niet 100 kan hebben, 16 kansen op 28, een goeie 57% kans, dat de mol in die combinatie zit.

Gezien de mol eigenlijk de 100 of 200 niet kan genomen hebben (wat doe je wanneer die in een combinatie zit die niet eens 600 waard is?), heb je dus op basis van deze proef 45% kans dat Sarah de mol is nu Jan en Els eruit liggen. Dat valt nog best tegen. :p

Terug
Bovenaan