De Mol 2025 - Aflevering 3

Ik geef toe dat het wel heel obvious is maar stel dat Pedro de mol is:
Zo opvallend dat bijna niemand hem nu verdenkt zeker? Integendeel. Met een straat voorsprong hoofdverdachte bij de kijker momenteel, 32% geloof ik zelfs.

Natuurlijk gaan er kandidaten en een groot deel van de kijkers hem nu verdenken door die actie. Vandaar dat ik 'm persoonlijk wél uitsluit als mol want het is gewoon té anders (ik verdacht hem sowieso al niet trouwens, maar dat terzijde).

- bij de watermeloenen zitten is ideaal als mol
- in dit geval stuurde Jan aan op dat briefje uit de watermeloen, maar moest het niet zo zijn kon Pedro er altijd zelf nog op aansturen
- Uw medekandidaat bij die proef gaat 99% zelf aansturen op het kapotmaken van watermeloenen en tis gemakkelijk om daar in zekere mate in mee te gaan. De Jan heeft zich keihard geamuseerd en is wss terug naar het hotel gegaan met het idee dat hij ZELF de grote aanstoker was van het vernielen van de meloenen, schrapt Pedro zodoende als verdachte en vliegt naar huis.
- er zijn geen andere getuigen bij.
- daarna 0 ballekes pakken bij de laatste proef om verdenking van u af te halen, en omdat ge misschien zelf wat verschoten zijt van het feit dat letterlijk alle watermeloenen kapot zijn gegaan.

Toen Gilles 's morgens vroeg kandidaten kwam ronselen voor de opdracht die graag 'in de hoogte' (ofzoiets) wilden werken, viel het me op dat Pedro zich ook heel afzijdig hield. Terwijl alle anderen zich enthousiast kandidaat stelden.

Het zijn ook allemaal opdrachten waarbij de groep gesplitst wordt, zelden zijn er opdrachten met de hele groep samen.
da's toch een beetje het concept.
die keuze is heel belangrijk voor het spel. "ah, mijn mol kiest voor a, ik volg om die in 't oog te houden", en dan het risico dat je verkeerd bent, en dat je van de andere groep niks ziet.
in de eliminatietest zitten ook altijd vragen van "waar zat de mol" etc.
dat tactische element is nodig voor het spel, vind ik.

dat met die meloenen was gewoon lachen, maar als Pedro de mol is, is dat bijna Lennert niveau. gewoon zo openlijk mollen, niks in de pot.
en ge moogt zeggen wat ge wilt over "onhaalbare opdrachten", als ze daar een uur wachten op instructies en voor de rest niks doen, is alles binnen he. maar ook dat moeilijk alles binnenhalen is part of the game. hebben ze weinig binnengehaald door de mol, of omdat de opdracht moeilijk was?

Toen Gilles 's morgens vroeg kandidaten kwam ronselen voor de opdracht die graag 'in de hoogte' (ofzoiets) wilden werken, viel het me op dat Pedro zich ook heel afzijdig hield. Terwijl alle anderen zich enthousiast kandidaat stelden.
" Hij is de grootste en hij wil niets met hoogte doen" ook een topopmerking

Uiteraard is dat gestuurd.
De opdracht zat in die meloen. Die moet ooit open gemaakt worden.... En dat was nadat iedereen klaar was met het ontbijt. Zijt maar zeker dat iemand van de regie daar gezegd heeft om die watermeloen te pakken.
En om dan ook nog mee te geven om de watermeloen dwars open te snijden ipv overlangs want anders loop je risico het briefje te missen ? Dat zijn wel veel instructies bij elkaar 🤷‍♀️. Persoonlijk snijd ik watermeloenen altijd overlangs ...

Ik denk niet dat de mol op de hoogte is van de nummers van de andere kandidaten.

In dat geval zou je als mol toch altijd 0 balletjes willen nemen? En niet in de eerste plaats om verdenking weg te halen, dat is bijzaak. Je neemt 0 omdat dan de kans het grootste is dat je niet getrokken wordt en dan makkelijk 'per ongeluk' verdacht acteren zodat de groep jou verkeerdelijk kiest en je € 1000 wegneemt, in plaats van slechts € 800 door 4 balletjes te nemen.

In het onwaarschijnlijke geval dat je ene balletje toch getrokken wordt, heb je als win dat je minder verdacht wordt als mol, omdat de meeste mensen er meteen vanuit gaan dat de mol er 4 neemt. Bij dit scenario zou je je op de achtergrond houden tijdens het gesprek en zien hoe de groep speelt.

Enkel Els en Pedro hebben geen extra balletjes genomen en beiden bleven wel op de achtergrond (of was toch zo gemonteerd). Ik verdenk Pedro omdat hij elke opdracht op de goeie positie zat en ik vind zijn gezichtsuitdrukkingen zo geacteerd.

Ik denk niet dat de mol op de hoogte is van de nummers van de andere kandidaten.

In dat geval zou je als mol toch altijd 0 balletjes willen nemen? En niet in de eerste plaats om verdenking weg te halen, dat is bijzaak. Je neemt 0 omdat dan de kans het grootste is dat je niet getrokken wordt en dan makkelijk 'per ongeluk' verdacht acteren zodat de groep jou verkeerdelijk kiest en je € 1000 wegneemt, in plaats van slechts € 800 door 4 balletjes te nemen.

In het onwaarschijnlijke geval dat je ene balletje toch getrokken wordt, heb je als win dat je minder verdacht wordt als mol, omdat de meeste mensen er meteen vanuit gaan dat de mol er 4 neemt. Bij dit scenario zou je je op de achtergrond houden tijdens het gesprek en zien hoe de groep speelt.

Enkel Els en Pedro hebben geen extra balletjes genomen en beiden bleven wel op de achtergrond (of was toch zo gemonteerd). Ik verdenk Pedro omdat hij elke opdracht op de goeie positie zat en ik vind zijn gezichtsuitdrukkingen zo geacteerd.
Michele en Hilde hadden ook niets gekocht

Terug
Bovenaan