De Mol 2026 | Aflevering 2: Terug met tien!?

Die Abigail zegt in het begin van de aflevering, in een interview, dat ze amper kandidaten bij naam kent. Nadat zij mag blijven en uit de auto stapt, kan ze iedereen perfect bij naam benoemen...

En krijgen ze bij eliminatie enkel vragen i.v.m. de opdrachten van de afgelopen dag? Want indien ook vorige dagen aan bod komen is dat toch heel raar dat die meer juist zou hebben dan de anderen? Ze heeft de vorige dagen gemist. Tenzij de anderen alles op 1 foute kandidaat gokken natuurlijk, maar dat lijkt me in deze beginfase van het spel toch nog te vroeg.

Dat die ook altijd kwaad worden als iemand liegt.

Het is een spel, ge zijt er niet om vrienden te maken.

Toen Gilles de auto's en het koffertje voorstelde keek hij in de richting van Abigail. Een hint voor de mol.
Denk niet dat iemand haar verdenkt maar voor mij een extra bewijs dat zij het al niet is.

Zo slecht gespeeld van die ene groep. Ga gewoon in elk duel mee, dan heb je misschien geen pasvraag, maar een faire kanst dat je zelfs helemaal niet naar huis moet. Maar nee, geef de punten cadeau en hoop dan dat 1 pasvraag voldoende is...

Tactisch 0,0 inzicht.
Karla is de enige die het duel daar is aangegaan en de tussenstand op 1-1 bracht. Maar ik denk wel enkel en alleen omdat ze de opdracht zo zag zitten. “Wat is het toppunt van De Mol in Portugal?” en die antwoordt nog de hoelahoep-proef in Café De Mol.
Eigenlijk hadden ze vanaf dat het gelijkstand was de discussie intern moeten openen in de groep en ik begrijp ook niet goed waarom dat niet gebeurd is.

Ik verdenk nog altijd Maxim, ik vond die redelijk sturend in de discussie om voor Abigail te gaan met de koffer van -2000 EUR. Zij heeft die proef supergoed gedaan.

Isabel was inderdaad te naïef. Ik denk dat Abigail daar ook wel bewust haar kans op het duel + een pasvraag gegrepen heeft want enkel zij en Isabel bleven nog over (en bij een 3-1 score zat de proef erop waardoor Isabel dus zelfs geen keuze meer gekregen heeft).

Dat die ook altijd kwaad worden als iemand liegt.

Het is een spel, ge zijt er niet om vrienden te maken.
Nochtans, in letterlijk elk 'groeps'programma op Vlaamse tv zijn het steevast al na één dag allemaal "vrienden voor het leven" (zogezegd) 😆

Abigail staat plots bovenaan m'n lijstje. Gewoon door de - 2000 euro en hoe ze zich vandaag nutteloos opstelde in alles. En dan toch nog de eliminatie overleeft terwijl ze de helft van't spel niet meegedaan heeft.

Wat ben je nu met één pasvraag in deze fase van het spel als trade-off om met een hele groep voor immuniteit te proberen gaan... Djeezes man hoe extreem zwakke tactisch gespeeld was dat.
Goed dat er toch ene van die pasvragen kliek uit ligt... Ze spelen het spel natuurlijk maar ik kan die Dries en Abi hun valse smoel al niet zien😇

Ook heel zwak van de groep om voor Abigail te gaan ipv Vincent. Die Abigail deed constant een wat you obvious klemtoon op "ik". "Ik" heb de proef gewonnen. "Ik" heb de 2000 euro.

Ik vind niet dat we zoveel wijzer zijn geworden vandaag. Omdat proef 1 en 3 eigenlijk niet veel zeggen omdat het mindfucks zijn. Bij proef 1 kan je als mol alles doen, inderdaad naar Abigail wijzen. Maar als je ziet dat de groep toch voor Abi gaat kun je nog naar Vincent gaan om je in te dekken. Ik weet niet of de mol daar echt zo een actieve houding in moet aannemen. En dat die ook wel zag dat Abi goed aan het liegen was (of Abi is de mol natuurlijk zelf).

En proef 2 daar kon je eigenlijk overal zitten. Ik denk wel dat je nog altijd iets meer invloed hebt want de mensen in het zand hebben uiteindelijk niet zoveel geholpen door de chaotische telefoontjes, uiteindelijk hebben ze alle antwoorden toch gegokt en lukte de opdracht nog steeds. In principe had de opdracht dan zelfs kunnen lukken zonder maar een telefoontje te plegen. Er moet ook nog altijd iemand wijzen om die telefoon ook effectief te gebruiken in de groep. En men begon al aan de proef nog voordat de telefoon gebruikt werd. Dus de mol zit volgens mij niet in het zand.

Proef 3 vind ik dat de winnende groep veel beter overlegd heeft en een veel betere tactiek heeft. Lijkt mij ook aannemelijker dat de mol dan daar zit. Ook omdat het manipuleren van de andere groep met (die en die zijn al voor pasvragen gegaan) ook duidelijk ingestudeerd en afgesproken was. De andere groep speelt het spelletje eigenlijk niet zo bijster slim dus.

Maksim stuurt enorm veel, viel me al op. Maar Yannis stuurde wel vaak ook mee (of volgt hem). En Yana zit ook wel vaak waar ze moet zitten. Ik vind nog altijd dat de montage Yannis te verdacht probeert te maken en die gast die met hem samen op de boot zat ligt er nu uit, dus als Yannes de mol was, dan heeft hij het niet gezien. En je gaat er toch van uit dat Kristof op Yannis zat. Terwijl Karla voor Kristof waarschijnlijk gaat door zijn geheimzinnig gedoe bij laatste opdracht. En gezien ik vermoed dat Maité bij vorige opdracht op een man zat (vermoedelijk Dries) blijf ik voor een vrouw gaan.

Die Dries :unsure: Ge hebt net geen 3 sec window op 10 sec om 2-1 voor te komen met een makkelijke proef.
Gaat die gast voor een pasvraag. Wint dat gewoon en praat met uw team dat ze maar 1 van de 2 volgende proeven moeten winnen zodat iedereen door is waardoor pasvragen nutteloos zijn.

Proef 2 wil je bij de telefoon zitten als mol.
Als je ziet hoeveel geld er verloren is aan stomme telefoontjes.
In het zand zou je de telefoontjes kunnen saboteren maar dan zit je op een passieve plaats.

8,4 seconden trouwens is perfect haalbaar om beter te doen. Ik ben 90% zeker dat ik beter doe. Ik zou ook wel durven voor een pasvraag te kiezen in zo een situatie. Maar 8,4 seconden zou me doen twijfelen en wellicht toch de proef laten doen want als je 2-1 voorstaat kan je de groep wel aansporen om de boel te winnen omdat men bij de andere groep dan twijfelt om voor de pasvraag te gaan. Maar dan moet je uw groep aansporen om zo snel mogelijk op de knop te drukken en dan heb je die pasvraag niet nodig. Nu Abigail heeft dat wel gedaan en de andere groep, ik vermoed ook dat de andere groep die tactiek koos. Want bij 2-1 ga je veel sneller kijken naar de pasvraag want dan moet je 2 duels op een rij winnen. Dan ga je veel sneller voor die pasvraag kiezen. De kans om volledig veilig te zijn is dan nog maar 25%. Maar bij 1-1 is dat gewoon 50%.

Niet proberen beter te doen dan 8,4 seconden is dodelijk. Bij Abigail (met de reflexen) begrijp ik het veel beter dat ze het risico niet neemt, ook omdat zij niet de kennis had en 1 pasvraag is wel degelijk een groot voordeel gezien er volgens mij wel redelijk wat met heel lage scores nog zullen zitten.

8,4 seconden trouwens is perfect haalbaar om beter te doen. Ik ben 90% zeker dat ik beter doe. Ik zou ook wel durven voor een pasvraag te kiezen in zo een situatie. Maar 8,4 seconden zou me doen twijfelen en wellicht toch de proef laten doen want als je 2-1 voorstaat kan je de groep wel aansporen om de boel te winnen omdat men bij de andere groep dan twijfelt om voor de pasvraag te gaan. Maar dan moet je u groep aansporen om zo snel mogelijk op de knop te drukken en dan heb je die pasvraag niet nodig. Nu Abigail heeft dat wel gedaan en de andere groep, ik vermoed ook dat de andere groep die tactiek koos. Want bij 2-1 ga je veel sneller kijken naar de pasvraag want dan moet je 2 duels op een rij winnen. Dan ga je veel sneller voor die pasvraag kiezen.

Niet proberen beter te doen dan 8,4 seconden is dodelijk. Bij Abigail (met de reflexen) begrijp ik het veel beter dat ze het risico niet neemt, ook omdat zij niet de kennis had en 1 pasvraag is wel degelijk een groot voordeel gezien er volgens mij wel redelijk wat met heel lage scores nog zullen zitten.
Dat is relatief makkelijk om te verbeteren.
En heel veel moeite moet ge niet doen om uw team te overtuigen. Ge moet daarna nog maar 1 van de 2 proeven winnen en iedereen is door. En het argument van we gaan het eerlijk spelen is verleden tijd aangezien het toen al lang duidelijk was dat het andere team voor de winst ging/loog.

Ik weet niet meer wie dat het was (ik dacht Dries). Eigenlijk zou Isabel moeten kwaad zijn op hem ipv op Abigail. Want 8,4 seconden is echt niet scherp. Dan heb je toch gewoon weinig vertrouwen in eigen kunnen. En win je dat, dan is het 75% kans (twee keer fifty fifty) dat je volledig veilig bent en pasvragen geen zak uitmaken.

Het is nu wel geen mollenstreek, maar gewoon de tactisch domme zet. Komt goed weg omdat hij niet bij de drie afvallers zit maar ik vind het heel een domme zet als kandidaat.

Maar Isabel haar reactie getuigt ook niet echt van dat ze echt goed wist waarmee ze bezig was (en je wacht ook niet tot je als laatste aan de beurt bent...)

En ja dat gaat hen nog wel achtervolgen qua groep die hen vertrouwen moet geven als er nog eens pasvragen aan te pas komen natuurlijk. Je moet ook op de juiste momenten de pasvragen kunnen nemen natuurlijk. En dat was het op dat moment gewoon niet (te vroeg en je ruilt een groot nadeel in voor een iets kleiner nadeel maar nog steeds relatief nadeel tov de groep). Bij Abigail begrijp ik het wel omdat de kans dan al klein was en dat je dan vooral vertrouwen moet hebben in Isabel en dat zou ik ook niet hebben.

Laatst bewerkt:
En krijgen ze bij eliminatie enkel vragen i.v.m. de opdrachten van de afgelopen dag? Want indien ook vorige dagen aan bod komen is dat toch heel raar dat die meer juist zou hebben dan de anderen? Ze heeft de vorige dagen gemist. Tenzij de anderen alles op 1 foute kandidaat gokken natuurlijk, maar dat lijkt me in deze beginfase van het spel toch nog te vroeg.
ik dacht dat je enkel bij de finale echt vragen kreeg over de hele periode. de rest dus enkel over de voorbije opdrachten.
en Klara had volgens mij volgens mij idd vol op Kristof ingezet, want die zei dan ook "ah, mijne mol staat hier ook". 't is idd niet slim zo vroeg in het spel, maar je hebt er elk jaar.
als je dan geluk hebt dat jij bij uw random spreiding meer vragen juist hebt, ga je door.
Abigail haar éérste examen was ook enkel maar tegen Vincent, en die had evenveel informatie.

Gewoon wat overtimen kan toch ook, je mag toch boven de 10 seconden zitten? In die optiek, eitje

Die Yannis is wel goed in mensen te overbluffen heb ik al gemerkt...

Terug
Bovenaan