Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zie niet in waarom je als mol in dit geval niet wil dat mensen pasvragen hebben. Pasvragen voor kandidaten zijn altijd in het nadeel van de kandidaten, je blijft misschien wel in het spel maar je hebt geen indicatie of je op het goede spoor zit.ik zou dat niet zomaar zeggen, dat je als mol "sowieso" je bezoek wilt. je wilt het spel ook gewoon spelen he, en als je persoonlijke voordelen kan afpakken, doe je dat gewoon.
De Mol weet wel hoe hij moet inzetten, om geselecteerd te worden.
Jij (en ook anderen) leggen veel "gewicht" in het zoeken naar de mol bij dat drukken op die knop, maar zeg nu eerlijk: er gaat ALTIJD wel iemand drukken dus daar moet je als mol toch weinig doen?Yannis sluit ik echt volledig uit als mol (al een tijdje). Gisteren nogmaals bevestigd. Heeft het vertrouwen van de groep en duidt Julie aan voor 1500 euro.
Julie denk ik ook niet. Doet toch uiteindelijk redelijk vaak iets goed. Ook denk dat ik de mol aan tafel zat bij het café vorige week waar je echt tijd kon rekken (en zie de mol niet als eerste naar het toilet gaan). Zat ook in afl. 1 achter de poort met amper invloed.
Blijven over: Isabel, Maxim of Wout.
Doen allemaal dingen die een mol zou doen, maar ook dingen die een mol niet zou doen.
Isabel zorgt deze week ook weer voor verwarring met haar dochter. Vorige week "stookt" zij duidelijk om op de knop te drukken (samen met Wout), maar drukt dan zelf niet snel. Het laten vallen van de draad met alle juiste kledij zou wel een erg "in our face" mol move zijn, maar wie weet... Kende ook de gitaar van Dries niet. Maar waarom al die boekjes meenemen vorige keer (tenzij de compensatie gedachte: ik zie wel dat er straks gedrukt wordt zodat er veel meer geld uit is én ik toch goodwill heb gecreëerd met zoveel boekjes). Waarom zoveel juiste info delen met Yannis tijdens het slacklinen, waarom snel de trompet wegleggen en verder doen met het bibbelspel. Waarom zeg je dat Star Wars R2-D2 heet bij het Wally-spel. Waarom met de rug naar de BMW zitten met het cafespel. Wordt in ieder geval wel erg in beeld gebracht om de mol te zijn dus misschien daardoor toch eerder niet.
Maxim erg vreemd met het tennis meteen out en blijkbaar het spel niet goed begrpeen. Wat deed die daar allemaal? Vorige week verkeerd kookboek (roman), heel passief aan de tafel van het café terwijl hij alles kon zien, samen met Wout veel bellen naar de begraven Dries en Isabel, leek chaotisch/nutteloos met de schapen, leek niet zo goed te racen, stuurde heel hard naar Abigail in de auto (maar misschien net te gevaarlijk als mol (beter kat uit de boom kijken eerst; zie Wout). Anderzijds doet Maxim ook vaak iets goed (vond als enige een Wally bv., goed op de draad). Zijn fouten komen al bij al nog vaak duidelijk in beeld.
Wout die hoogtevrees heeft als tuinwerker en wel erg slecht leek op de draad. Vorige week leek hij wel mee te gaan in de fouten van anderen bij het dictee, ging als 3e mee met de keuze voor Abigail in de auto, begon als eerste over de telefoon om samen met Maxim veel te bellen naar Dries/Isabel, zet veel druk en drukt als eerste op de rode knop bij het challenge-spel zodat het spel op de wagen zit, Wout was heel slecht met Porto opvangen, net als Maxim de BMW lange tijd niet gezien. Drukt in de 2e ronde zodat er in de 3e ronde ook zeker gedrukt zal worden (maar staat zelf minder in picture dan de drukker in ronde 3). Komt eigenlijk niet zo heel vaak duidelijk in beeld met proeven/bijdragen. Doet echt niet zo vaak iets goed.
Ik kom uit bij Wout dus als mol. Gevolgd door Isabel en Maxim (in die volgorde vooral door het aansturen om te drukken vorige week en de chaos met de dochter deze week).
Of ze vragen het achteraf nog eens opnieuw he.Ik neem toch aan dat wanneer gevraagd tijdens de selectiegesprekken de Mol nog niet wist dat hij de Mol was?
Goh, toch niet iedereen heeft gedrukt (Dries bv niet dacht ik) dus als mol moet je toch minstens wat kijken en eventueel sturen als de groep niet geneigd is te drukken (wat zo leek initeel tijdens de 1e discussie tot Wout stelde dat hij zou drukken en nadien Isabel).Jij (en ook anderen) leggen veel "gewicht" in het zoeken naar de mol bij dat drukken op die knop, maar zeg nu eerlijk: er gaat ALTIJD wel iemand drukken dus daar moet je als mol toch weinig doen?
No way dat je daar als kandidaat 2 of 3 pasvragen gaat laten schieten. Zelfs als je 100% zeker bent van je mol is net nog een risico om niet te drukken en 2 andere kandidaten te hebben die meer punten kunnen halen + een mol waarvan je het nooit haalt. Ik zou ook zeker gedrukt hebben.

Als Mol kan je natuurlijk zeggen van “ik ga straks iets zeggen, doe alsof je van niks weet” en “noem mij straks eens bij mijn voornaam”Julie was inderdaad heel duidelijk. Leek echt een acteur die iets te opvallend deed ook.
Yannis zei van Anaïs wel dat ze een anekdote niet wist over Isabel en als ze Isa zou zeggen ipv mama is dat best vreemd natuurlijk... En bovendien verdedigde Isabel zichzelf best vreemd aan de tafel en ook tijdens de ondervraging. Dus zo heel onlogisch vond ik het ook niet.
Ik meende me te herinneren dat enkel Isabel en (uiteraard) Julie ervoor uitkwamen dat ze hadden gedrukt, maar dat wil idd niet zeggen dat er verder niemand had gedrukt.Meerdere, zei Gilles.
Je moet mij niet overtuigen van de verdachtheid van Isabel he.Als Mol kan je natuurlijk zeggen van “ik ga straks iets zeggen, doe alsof je van niks weet” en “noem mij straks eens bij mijn voornaam”
Ze staat met stipt op 2 (na Wout). Helemaal eens dat dit een molstreek kan zijn.Dat is vreemd, maar dat maakt het juist duidelijk dat ze niks verbergen. Als je een actrice hebt laat je die toch gewoon "ma" zeggen? Nu vallen ze over die "Isa", dus dat zou sowieso een slechte tactiek geweest zijn. En Isabel gaat om met haar kinderen op een manier dat ze zichzelf nog jong kan voelen, "mama" hoort daar niet bijYannis zei van Anaïs wel dat ze een anekdote niet wist over Isabel en als ze Isa zou zeggen ipv mama is dat best vreemd natuurlijk...
En Isabel gaat om met haar kinderen op een manier dat ze zichzelf nog jong kan voelen, "mama" hoort daar niet bij

Hmm, geen idee. Ik ben eens alles aan het herbekijken van S4 tot en met nu en in S10 mag de bezoeker mee helpen mollen in het waterpark bvb.Dat was mijn gedachte ook, Isabel wilt nog steeds als jong en trendy overkomen (zie 1ste proef de tik tok kousen), en daarmee wilt ze niet als 'mama' aangesproken worden. Als ze haar voornaam gebruikt, dan plaats ze zichzelf op niveau van een vriendin en niet "oude moeder"
Trouwens is het meestal niet zo dat ook de bezoekers niet horen te weten wie nu de mol eigenlijk is? Zou nogal raar zijn als je moeder ineens vraagt om zo te gaan doen als dat niet de gewoonte is.
Er zullen wel regels bepaald zijn door de productie wat wel en niet kon qua vragenDat was mijn gedachte ook, Isabel wilt nog steeds als jong en trendy overkomen (zie 1ste proef de tik tok kousen), en daarmee wilt ze niet als 'mama' aangesproken worden. Als ze haar voornaam gebruikt, dan plaats ze zichzelf op niveau van een vriendin en niet "oude moeder"
Trouwens is het meestal niet zo dat ook de bezoekers niet horen te weten wie nu de mol eigenlijk is? Zou nogal raar zijn als je moeder ineens vraagt om zo te gaan doen als dat niet de gewoonte is.
Dat terzijde: Isabel en haar dochter zag je idd dat die op elkaar leken.
Maxim en zijn "broer" in de verste verte niet, maar bon er is altijd een kans. Maar gebruik dan dat schrijfbord voor een doelgerichte objectieve vraag, iets dat niet voor de hand ligt. Bvb beschrijf de voordeur van het huis van je ouders, welke kleur/materiaal etc en dan laat je Maxim het zeggen, zal snel door de mand vallen.
Zaken zoals je favo acteur/cadeau kan altijd rond gepraat worden en excuses over gemaakt.
Also voor de koppels te testen: draai elkaar eens binnen![]()