De Mol 2026 | Aflevering 7 : Welkom in de Algarve | Fuck, 't is er al één.

Wie is jouw mol na deze aflevering?

• Julie

Stemmen: 13 19,7%
  • Maxim

Stemmen: 10 15,2%
  • Wout

Stemmen: 43 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    66
  • Opiniepeiling gesloten .
Bij de winning goal van de kinderen hield Wout zich ook plots in bij het verdedigen en bleef compleet aan de zijlijn. Ofwel was hij helemaal morsdood, maar dan nog kon hij tactisch veel beter doen dan wat hij nu deed.

Veruit de sterkste kandidaat van dit hele seizoen. Als ge er nu op terugkijkt, die nam vanaf de eerste aflevering initiatief in proeven, ging er altijd vollebak voor. Die laat zich ook door niemand doen en heeft volgens mij het meeste geld opgebracht van allemaal (finale uitgezonderd natuurlijk).
Maxim heeft toch echt wel meer initiatief genomen dan Isabel sinds het begin van het spel. Zijzelf is het trouwens al niet met je eens, want ze zei gisteren in Café De Mol zelf dat ze vrij afwachtend heeft gespeeld in de proeven om eerder de rest te kunnen observeren...

Isabel heeft het natuurlijk meer dan degelijk gedaan voor iemand van (met alle respect) haar leeftijd. Doorgaans vliegen die oudere kandidaten er altijd vrij snel uit omdat ze clueless zijn, maar Isabel snapte tenminste de insteek van De Mol en speelde het bij momenten ook lekker hard, dus daarvoor wel chapeau.

Maar de sterkste kandidaat? Toch echt wel Maxim en Yannis zou ik ook zonder twijfelen boven haar zetten. Yannis heeft trouwens met voorsprong het meeste geld verdiend van iedereen.

Over Yannis absoluut akkoord, ook een hele sterke kandidaat. Maxim vind ik tot nu toe meestal juist wat afwachtend. Die laat het gewoon allemaal gebeuren. Ik kan me niet meteen een proef herinneren waar die er bovenuit stak, buiten misschien de eerste aflevering toen hij wat molboekjes kon verzamelen, maar dat is dan gewoon omdat dat ne jonge sportieve gast is.

Met initiatief bedoel ik vooral dat Isabel echt meerdere keren letterlijk de leiding neemt door bijvoorbeeld vooraan te lopen in proeven, mensen aansturen wanneer het wat te lang duurt in proeven met tijdsdruk,.. ge ziet echt dat die dat gewend is van in het dagelijks leven.

Enkel van de eerste aflevering bijvoorbeeld: bij de eerste proef met de molboekjes stelde ze voor om als eerste te gaan en zichzelf zo 'op te offeren' als oudste kandidaat zodat de rest kon kijken hoe de proef juist werkte, om de kans op succes te vergroten. Die wist van haar eigen ook dat ze daar niet veel ging kunnen doen. Bij de tweede proef moest ze Wally-spotten en liep als eerste die brug op, zorgen dat het tempo hoog genoeg lag. Dan terug naar beneden met Yana, waar ze snel begrijpt wat er moet gebeuren en dat ook doorgeeft aan Yana die nog niet helemaal mee was.

Ik kijk meestal niet naar Café de Mol, maar toevallig gisteren wel gezien en wat ze daar zei verbaasde mij wel. Dat ze probeerde op de achtergrond te blijven en te observeren, maar dat is voor mij persoonlijk totaal niet zo in beeld gebracht.

Ze zijn duidelijk allemaal aan het mollen. En maar blijven proberen en tijd rekken. Die melk proef moet zoals hierboven reeds vermeld na enkele keren toch lukken. Het grappige is er dan ook van af. Die voetbal opdracht was wel zalig! Ik blijf echter 100% Wout als mol.
Ieder jaar opnieuw na de halve finale probeer ik de eerste aflevering nog eens te bekijken echter deed ik het bijna nooit. Maar in die eerste proef wordt er altijd gemold blijkt uit het verleden
Is dat niet achteraf al ontkracht geweest in interviews? Ik denk oprecht dat het gros van de kandidaten zijn best doet tijdens proeven. Als je zo'n proef in gaat zonder enige voorbereiding en met tijdsdruk doe je gewoon uit jezelf al dingen fout. Het is ook niet altijd eenvoudig. En is het bewust tijd rekken of is het gewoon lol hebben tijdens een proef en niet willen afgeven om 1000 euro te winnen? Die melkproef kan je gewoon de slappe lach krijgen.

Ik zou het zonde vinden als kandidaten bewust zouden mollen. Dan krijg je van die Amerikaanse toestanden. Van die Amerikaanse versie heb ik eens een of twee seizoenen ooit van gekeken en dat kijkt gewoon vervelend. Ik denk ook dat kandidaten hier het programma en instituut De Mol vaak "eer" willen aandoen als goeie kandidaat. Sommigen spelen het wat harder, maar ze spelen toch niet heel bewust als fake mol.

Ik herinner me enkel van die Philippe-kerel in Duitsland te hebben gelezen dat hij bewust dingen fout deed.

Over Yannis absoluut akkoord, ook een hele sterke kandidaat. Maxim vind ik tot nu toe meestal juist wat afwachtend. Die laat het gewoon allemaal gebeuren. Ik kan me niet meteen een proef herinneren waar die er bovenuit stak, buiten misschien de eerste aflevering toen hij wat molboekjes kon verzamelen, maar dat is dan gewoon omdat dat ne jonge sportieve gast is.

Met initiatief bedoel ik vooral dat Isabel echt meerdere keren letterlijk de leiding neemt door bijvoorbeeld vooraan te lopen in proeven, mensen aansturen wanneer het wat te lang duurt in proeven met tijdsdruk,.. ge ziet echt dat die dat gewend is van in het dagelijks leven.

Enkel van de eerste aflevering bijvoorbeeld: bij de eerste proef met de molboekjes stelde ze voor om als eerste te gaan en zichzelf zo 'op te offeren' als oudste kandidaat zodat de rest kon kijken hoe de proef juist werkte, om de kans op succes te vergroten. Die wist van haar eigen ook dat ze daar niet veel ging kunnen doen. Bij de tweede proef moest ze Wally-spotten en liep als eerste die brug op, zorgen dat het tempo hoog genoeg lag. Dan terug naar beneden met Yana, waar ze snel begrijpt wat er moet gebeuren en dat ook doorgeeft aan Yana die nog niet helemaal mee was.

Ik kijk meestal niet naar Café de Mol, maar toevallig gisteren wel gezien en wat ze daar zei verbaasde mij wel. Dat ze probeerde op de achtergrond te blijven en te observeren, maar dat is voor mij persoonlijk totaal niet zo in beeld gebracht.
Ik kijk ook wel voornamelijk naar het totaalplaatje als ik zoek naar de sterkste kandidaat. Kwestie voortouw nemen, beslissingen nemen, ideeën aanreiken... Simpel voorbeeld, maar gisteren kwam Maxim op de proppen om toch wat sneller te fietsen ivm de tijdslimiet, dat is nu wel een klein ding maar dat heb ik hem wel al geregeld zien doen doorheen het seizoen. Maar ook natuurlijk de mentale spelletjes speelde hij heel goed en het zoeken naar de mol. Uiteindelijk zit Maxim ook gewoon in de finale dus zijn zoektocht naar de mol lijkt me ook geslaagd (tenzij ze alle drie fout zitten maar ik vermoed dat we hier geen Lennart 2.0 hebben). Hij heeft vermoedelijk ook Yannis de verkeerde richting uitgestuurd dus dat neem ik ook zeker mee in de beoordeling, want je wil gewoon winnen en dat hoort een sterke kandidaat te doen.

Dit allemaal wel dat hij ook effectief een kandidaat is, maar ik geloof niet dat Maxim de mol is alleszins. Maxim is ook zo'n typetje waarvan je in begin al gewoon quasi weet dat die heel ver gaat geraken.

Is dat niet achteraf al ontkracht geweest in interviews? Ik denk oprecht dat het gros van de kandidaten zijn best doet tijdens proeven. Als je zo'n proef in gaat zonder enige voorbereiding en met tijdsdruk doe je gewoon uit jezelf al dingen fout. Het is ook niet altijd eenvoudig. En is het bewust tijd rekken of is het gewoon lol hebben tijdens een proef en niet willen afgeven om 1000 euro te winnen? Die melkproef kan je gewoon de slappe lach krijgen.

Ik zou het zonde vinden als kandidaten bewust zouden mollen. Dan krijg je van die Amerikaanse toestanden. Van die Amerikaanse versie heb ik eens een of twee seizoenen ooit van gekeken en dat kijkt gewoon vervelend. Ik denk ook dat kandidaten hier het programma en instituut De Mol vaak "eer" willen aandoen als goeie kandidaat. Sommigen spelen het wat harder, maar ze spelen toch niet heel bewust als fake mol.

Ik herinner me enkel van die Philippe-kerel in Duitsland te hebben gelezen dat hij bewust dingen fout deed.
Is grotendeels ook gewoon montage, want we horen heel vaak achteraf in Café De Mol of in interviews dat die kandidaten (of toch een deel) vrij verbaasd zijn dat ze verdacht werden gezien ze aangeven weinig tot niets bewust hebben fout gedaan en gewoon hun best hebben gedaan. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze nooit eens iets bewust fout doen.

Bij die melkproef snap ik bv. wel effectief dat je daar de slappe lach krijgt en volgens mij wordt dat alleen maar erger hoe langer dat duurt. Als ik daar zou staan zou ik toch ook al serieus moeite hebben om mij daar serieus te houden. En als je al één keer hebt gespuwd is de rem er ook gewoon al af.

Dat die dan recht op Julie moest spuwen is natuurlijk een ander paar mouwen. :laugh:

Laten we dit momentje vooral niet verloren gaan :rofl:

Recording-2026-05-12-113138-1.gif

Terug
Bovenaan