Binnen 1 SOD kan de ervaring ook verschillen.
@iamhollywood en ik hebben met dezelfde firma gebouwd en waarbij bij mij alles vrij probleemloos opgelost en gebouwd was, was dat niet zo bij haar.
Ik heb ook heel veel uit de SOD gehaald, keuken, badkamer, elektriciteit, ventilatie, verwarming en voegwerken heb ik bvb zelf gedaan. Dat scheelde wel een stuk. Die vroegen in 2014 al 35 euro per extra stopcontact (wat in realiteit 5 euro kost) en ik heb er bijna 100 meer gezet dan in het lastenboek voorzien waren...
Tegen dat wij met hun gebouwd hebben is er intern ook een stoelendans gebeurd. Huidige projectleider is te onervaren en de operationele baas ronduit een onuitstaanbare eikel. Niemand in onze verkaveling is tevreden en bij iedereen is er een waslijst aan problemen.
We hebben een lek in ons dak. Bij hevige regenval zit er na een nachtje al snel een halve liter water in de emmer onder het lek. 2 weken geleden vriendelijk gemeld per e-mail met bijhorende foto’s en filmpjes. Er ging gisteren eindelijk iemand komen kijken, er is niemand geweest. Dat wordt volgende week weer dreigen met aangetekend schrijven

.
We hebben kort na de oplevering onmiddellijk gemeld dat er iets niet juist lijkt met het dak en we de vorming van vochtplekken zagen. Dakwerker is toen na maand of 3-4 eens komen kijken, ‘ik zie plekken ja ma goh, laat mij weten moest het groter worden’. We hebben bij de definitieve oplevering aangetekend voorbehoud gemaakt voor het dak gezien de vochtplekken. Hun antwoord ‘de dakwerker heeft dit nagekeken en niets vastgesteld, gelieve u tot uw brandverzekering te wenden voor een technische expertise als hieruit blijkt dat er een constructiefout is kan u ons opnieuw contacteren’. Dacht zo niet! Dan de verslagen van de architect tijdens de werken erbij gehaald, waarin ze zich niet kan uitspreken over het dak omdat ze dat vluchtig met 6 man in een weekend dichtgelegd hebben zonder enige communicatie van die planning naar haar toe, zij had wel opgemerkt dat het dak nog open lag terwijl men al was beginnen pleisteren waarop ze halsoverkop in het weekend erin gevlogen zijn

(waarna eveneens bleek dat de waterleidingen nog niet ingeslepen waren na de pleisterwerken

). Had hun tevens gevraagd naar een verslag van de bevindingen van de dakwerker. Die kerel is letterlijk op een avond laat hier eens binnengestuikt om eens naar de vochtplekken te kijken, er is geen enkel technische studie of grondige controle geweest en dus ook geen officieel verslag. Intussen heeft het water een weg naar buiten gevonden.
Ver wegblijven van deze Limburgse mannen

. Veel te duur voor prutswerk.
Daarvoor gebouwd met Matexi en dat vond ik wel goed. Er werd geluisterd naar opmerkingen en er werd effectief iets mee gedaan. Wij hadden ook wel een vrouwelijke projectleidster met oog voor detail.
Mijn schoonouders hebben zich nog eens in een bouwavontuur gestort, benieuwd naar hun ervaring met hun SOD (de fundering is net uitgegraven). Is in de streek een grote Waregemse concurrent van Matexi.
Dit gaat niet onze laatste woning zijn. Vriend wil nog eens bouwen maar dan zou hij wel zeer grondig de aannemer screenen. Voor mij hoeft het niet meer, deze bouw heeft mij teveel stress bezorgd, ik kijk eerder uit naar een instapklare woning die grotendeels aan onze eisen voldoet

.