Genoeg druk in de zin van 2 bar in de boiler? Zonder dat de radiator opstaat bedoel je?
Ja, de voorgeschreven werkingsdruk hé. Want als je die lucht er af laat gaat er wel wat druk verloren.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Genoeg druk in de zin van 2 bar in de boiler? Zonder dat de radiator opstaat bedoel je?
Ik ben nu geen loodgieter en heb het hier thuis nog niet moeten doen.Omdat ik hier geen nieuw topic voor wil openen post ik het hier. Wij wonen nu in onze nieuwbouw sinds juni. Nog geen ene keer onze verwarming moeten opzetten tot gisteren. Blijkt nu dat er fameus nog wat lucht in de leidingen zit. NU, ik ben een leek met twee linkerhanden. Ik moet blijkbaar de chauffage ontluchten. Geen probleem, sleutelke en 100 youtube tutorials.
De vraag: veel van die youtube tutorials spreken zichzelf tegen. Moet ge echt uw chauffage 15 min laten draaien, laten afkoelen, uw boiler uitzetten, ontluchten en terug opzetten? De laatste keer dat iemand dat deed bij ons deed die schoon niks, en gwn zijn sleutelke erop steken?
En nog iets, ik lees dat ge bij een digitale boiler uw stekker niet moogt uittrekken en gwn via het paneel uw boiler afzetten? Is da?
Het lijkt iets banaals maar da geluid is moordend. (e.g. BRRRRLERRLRRLRRR).
De leek dankt de firma!
Ja.Die 3hoekige luifel om de BMW onder te parkeren, gaat dat ook zo uitgevoerd worden?
Die strafpunten vallen tegenwoordig heel goed mee.Das het probleem, weet ik nog niet 100%. Zal Home cinema worden of hobbyruimte of extra slaapkamer... Probleem is dat er later niet veel mogelijkheden zijn voor verwarming moest het toch nodig zijn buiten een elektrisch vuurtje in het stopcontact steken.
Mja airco zetten, daar krijg je weer strafpunten voor op je EPB.
Wij gingen dat initieel ook doen maar dan toch van afgestapt.Ja ik ga die nu in de berging plaatsen met een flexibele gasbuis.
Alhoewel ik ga proberen om de vriendin nog te overtuigen om geen te plaatsen![]()

Er moet circulatie zijn om alle luchtbellen er uit te krijgen. Je kan dan achteraf druk bijsteken.Ik ben nu geen loodgieter en heb het hier thuis nog niet moeten doen.
Maar ik zou denken dat als je er lucht uitlaat je het ook moet vervangen met iets, de bedoeling is toch om heel het systeem opgevuld te hebben met water.
Dus ik zou de ketel eerder afzetten (je zult wel ketel bedoelen ipv boiler) en dan het ventiel openen om water te vullen in uw verwarmingssysteem en dan te ontluchten. Je haalt er dan lucht uit en vervangt dit met water. Zo heb je ook altijd druk van het waternet, die de lucht eruit drukt.
Anders haal je in mijn ogen enkel de druk eraf en kun je niet goed ontluchten.
Dan is het opvolgen.
Ok, goed als je ketel boven staat op zolder en die automatische ontluchter op het hoogste punt staat, maar dan nog is het aangewezen om je radiatoren te ontluchten bij opstart.Bij ons staat er een automatische ontluchter op de installatie, kost een goede €10 ofzo, daarvoor moet je het niet laten![]()
Daarom zit er een expansievat om enerzijds de uitzetting en inkrimping van water op te vangen bij opwarmen en afkoelen en dus ook om een zeker "reservevolume" aan water te hebben.Ik ben nu geen loodgieter en heb het hier thuis nog niet moeten doen.
Maar ik zou denken dat als je er lucht uitlaat je het ook moet vervangen met iets, de bedoeling is toch om heel het systeem opgevuld te hebben met water.
GecondoleerdZojuist ne mail gekregen dat onzen aannemer failliet is verklaard, maar dat ze in beroep gaan![]()
Normaal zijn er geen strafpunten meer voorzien, omdat die berekening al mee vervat zit in de overhittingsscore die je mee krijgt uit het epb software pakket.Mja airco zetten, daar krijg je weer strafpunten voor op je EPB.

Ja daarmee het opvolgen.Er moet circulatie zijn om alle luchtbellen er uit te krijgen. Je kan dan achteraf druk bijsteken.

Ik heb inderdaad geen idee in welke mate expansievat het kan opvangen. Ik redeneren eerder van, als je u vulset open zet heb je zeker altijd druk en kans is groot dat je deze nadien toch moet openen om de werkingsdruk terug in orde te krijgen.Ok, goed als je ketel boven staat op zolder en die automatische ontluchter op het hoogste punt staat, maar dan nog is het aangewezen om je radiatoren te ontluchten bij opstart.
Daarom zit er een expansievat om enerzijds de uitzetting en inkrimping van water op te vangen bij opwarmen en afkoelen en dus ook om een zeker "reservevolume" aan water te hebben.
Wat uiteraard niet wegneemt dat je initieel water moet bijsteken tot alles gevuld en ontucht is. Nadien zou je op korte termijn eigenlijk geen lucht meer mogen hebben, omdat het cv water dood wordt en het expansievat er voor zorgt dat de druk op elk punt in de installatie boven de atmosferische druk blijft...

Ik heb bij mij eens gekeken. Epb is nog niet 100% accuraat, omdat bepaalde keuzes nog niet zijn gemaakt en dit nog maar een richtlijn is. Zo ligt de UW waarde van de ramen hoger dan de ramen die we zouden kiezen,.....Gecondoleerd
Normaal zijn er geen strafpunten meer voorzien, omdat die berekening al mee vervat zit in de overhittingsscore die je mee krijgt uit het epb software pakket.
@mac-bc heeft dat hier (dacht ik) eens verteld...
Verbeter maar indien nodig![]()

Bij ons 14 cm.Hoeveel centimeter isolatie in de spouw is tegenwoordig de norm?
Hoeveel centimeter isolatie in de spouw is tegenwoordig de norm?
In onze bouw van 2016 is het 14cm. Muren zijn 40cm dik.Ben zo wat aan het kijken om de muren ook niet te overdreven dik te laten worden zodat er toch nog maximale binnenruimte overblijft. Betonplateau kan max 750cm breed worden, dus graag geen muren van een meter
12cm kan ik nog mee leven.