De Tesla thread

Mijne maat zou graag zijn Y LR verkopen die hij aan de topprijzen van 2 jaar terug heeft gekocht. Diene mens wordt droef als ie aan het waardeverlies denkt.

Tesla MY aan 35k na premie is wel gigantisch veel bang for the buck.
Kriebelt hier ondanks de gekende problemen om te bestellen, alleen absoluut geen fan van wit.

Over het waardeverlies van bestaande eigenaars valt er niet veel te zeggen. Op enkele exclusieve uitzonderingen na is elke nieuwe auto die de garage buiten rijdt al direct een pak minder waard. Bij EVs speelt dan nog de early adopter tax.

Een ergernis bij mijn MY RWD: hij toont altijd bij een volle batterij dat de max. range 418 km is. Waardeloos cijfer. Het zou veel nuttiger zijn om de werkelijke range te tonen, op basis van bv. je laatste 50km. Bij mijn Volvo werd dat ook altijd geüpdatet, en niet het ideale cijfer van 1100 km...

Los van de prijs, blijft het wel een probleem dat héééél veel mensen niet kunnen laden thuis hé. Iedereen in een rijhuis zonder oprit is fucked.

Los van de prijs, blijft het wel een probleem dat héééél veel mensen niet kunnen laden thuis hé. Iedereen in een rijhuis zonder oprit is fucked.
Waarom fucked? Met enkele publieke laadpalen in de buurt en misschien een supercharger op je commute zie ik niet echt de nood om thuis te moeten laden. Is voor mij het geval en vind het prima.

Een ergernis bij mijn MY RWD: hij toont altijd bij een volle batterij dat de max. range 418 km is. Waardeloos cijfer. Het zou veel nuttiger zijn om de werkelijke range te tonen, op basis van bv. je laatste 50km. Bij mijn Volvo werd dat ook altijd geüpdatet, en niet het ideale cijfer van 1100 km...
Klikken op dat cijfer en je ziet het percentage. Veel interessanter getal imo.
Voor de range zelf kan je kijken naar de grafiek en voor jezelf bepalen of het een relevant cijfer is of niet.

Als je naar energymanagement -> consumption gaat, kan je de range op basis van de laatste 50 / 25 / 10 km zien

Ik heb hem op procent staat ipv range. De actuele range kun je in verbruiks app vinden. Dat werkt goed en is nauwkeurig.

Tesla MY aan 35k na premie is wel gigantisch veel bang for the buck.
Kriebelt hier ondanks de gekende problemen om te bestellen, alleen absoluut geen fan van wit.

Over het waardeverlies van bestaande eigenaars valt er niet veel te zeggen. Op enkele exclusieve uitzonderingen na is elke nieuwe auto die de garage buiten rijdt al direct een pak minder waard. Bij EVs speelt dan nog de early adopter tax.
Eergisteren stond er ook een zwarte op. Misschien komt die nog wel terug.

Sowieso zul je weinig waarde vermindering hebben als je hem voor 35k kunt kopen

de portefeuille vindt dat niet leuk :)
Genoeg rijhuizen met zonnepanelen en goedkope elektriciteit.
Inderdaad. Een van mijn collega's heeft een rijwoning met zonnepanelen. Hij heeft nog geen elektrische wagen, maar kan het niet begrijpen dat hij geen kabel over het voetpad mag leggen om groen te laden.

Maar eerlijk gezegd zou ik zelf niet staan springen voor een EV als ik publiek zou moeten laden. Denk dat je dan bijna evenduur uitkomt als brandstof rijden en het is nog een heel gedoe. De dichtste laadpaal is hier op 500m afstand aan de Albert Heijn en die zijn bijna altijd bezet door brandstofwagens...

Maar eerlijk gezegd zou ik zelf niet staan springen voor een EV als ik publiek zou moeten laden. Denk dat je dan bijna evenduur uitkomt als brandstof rijden en het is nog een heel gedoe. De dichtste laadpaal is hier op 500m afstand aan de Albert Heijn en die zijn bijna altijd bezet door brandstofwagens...
De prijs zou me niet zo veel uitmaken, ik verwacht niet dat autorijden goedkoper wordt. En voor een groenere wereld heb ik wel wat voor over. Maar dat gedoe zou ik echt niet willen, ik ben ook echt heel blij dat ik gewoon thuis kan laden.
En ik vrees dat het de komende jaren serieus gaat verergeren als het aantal laadpalen het aantal EV’s niet kan bijhouden.

De prijs zou me niet zo veel uitmaken, ik verwacht niet dat autorijden goedkoper wordt. En voor een groenere wereld heb ik wel wat voor over. Maar dat gedoe zou ik echt niet willen, ik ben ook echt heel blij dat ik gewoon thuis kan laden.
En ik vrees dat het de komende jaren serieus gaat verergeren als het aantal laadpalen het aantal EV’s niet kan bijhouden.
Ik denk dat je het nu dit jaar met de aankomende premie het al gaat merken.

Als ik zo wat scroll op mijn EDI app staan de prijzen van de 11-22kW'ers ook ondertussen al aan 55-72 cent.
Dat komt bij mij op een 30 euro voor 200km. Yeah benzine zal goedkoper zijn.
Ja, dat zijn dure tarieven he... Super chargers zijn de helft van de prijs.
Thuis zit aan +- 30cent/kWh. In december was het zelfs lager. En als ik mijn zonne panelen erbij reken, halveert mijn prijs nog eens.

Das wel nog een voordeel aan tesla feitelijk. Die rijdt even ver, of verder met een 60kw (rwd) batterij dan ik met een 77kw (ID4) batterij. Qua besparing is dat toch ook al 22%
Klopt. Ik heb de 60kWh model 3 en die is erg zuinig. Eigenlijk haalt die dezelfde range als een auto van een ander merk met 80kWh batterij.
Vorige week naar Bierbeek en terug gereden (260km in totaal) en was 75% batterij kwijt. Das dus 350km range in de winter. Heel de tijd 125km/h gebold op de autostrade.
In de zomer haal ik zonder problemen 420-440km op een volle batterij.

Eergisteren stond er ook een zwarte op. Misschien komt die nog wel terug.

Sowieso zul je weinig waarde vermindering hebben als je hem voor 35k kunt kopen
Ik krag net de mail van Tesle met die 'actie' en er komt een zwarte binnen, heel kort getwijfeld om de hybride te switchen maar het toont aan dat er zeker rek op die prijzen zit naar de toekomst toe. En eigenlijk wil ik gewoon de facelift versie van MY die hopelijk eind dit jaar beschikbaar komt zoals met de M3.
Maar iemand die nu op zoek is, bijna een no-brainer voor die prijs.

Ik krag net de mail van Tesle met die 'actie' en er komt een zwarte binnen, heel kort getwijfeld om de hybride te switchen maar het toont aan dat er zeker rek op die prijzen zit naar de toekomst toe. En eigenlijk wil ik gewoon de facelift versie van MY die hopelijk eind dit jaar beschikbaar komt zoals met de M3.
Maar iemand die nu op zoek is, bijna een no-brainer voor die prijs.
Inderdaad, de zwarte is terug. Ik vrees dat ze op de facelift zo geen kortingen meer gaan geven. Kijk maar de Highland model 3 momenteel. De voorraad modellen zijn maar licht afgeprijsd en er is geen price drop voor de premie.
Ik heb deze zomer ook mijn model 3 gekocht met een mooie korting omdat het uitverkoop was voordat de Highland er aan kwam.

Terug
Bovenaan