Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij mij heeft hij zelfs al penalty gegeven omdat ik 3 keer ‘niet aandachtig’ reed, waardoor hij autopilot voor een week uitschakelt.

Dat zijn regels die opgelegd zijn van overheid in de USA.Je betaalt voor iets wat half werkt en dan mag je het volgens de fabrikant ook niet altijd gebruiken?
![]()
Ik vrees dat je dan binnen 10j ofzo autoloos gaat zijn.Ik kijk al uit dat mijn koffieapparaat een week dienst weigert als ik 3 keer een fake nespresso capsule gebruik.
Als mijn auto dit ooit doet, verkoop ik hem.
In de EU is de autofabrikant aansprakelijk als er bij een zelfrijdende auto iets misgaat. Dus Tesla loopt hier gewoon wat voor op de regelgeving (aangezien FSD hier nog niet volledig werkt). Maar de andere fabrikanten die ook met autonome auto’s bezig zijn gaan op een bepaald moment ook volgen.Sterke uitspraak voor iets wat ik nog zou betwijfelen.
We weten dat Tesla graag anders doet dan de andere fabrikanten en dat de regels in de EU niet gelijk zijn als in de US.
Tesla MOEST het systeem van de overheid in de US strenger maken. Het gaat hier ook niet over level 3 self drive, maar over ACC/lane assist.Tesla loopt voor? Zij zijn niet de eerste met level 3.
Mercedes heeft dat wel al op bepaalde stukken, BMW introduceert het binnenkort.
En nee, ook als Mercedes de controle volledig overneemt, is er geen mechanisme dat je verbiedt level 3 te gebruiken als je eens minder oplet. Data wordt gelogd als bewijs na een ongeval, maar je kunt je aangekochte systemen onbeperkt gebruiken.
Je probeert dingen te verbinden die losstaan van de realiteit.
Vraag ik me toch ook af. Ik heb zo’n ‘verbod’ nog nooit gekregen en ik zit nu ook wel rond te kijken, zonder handen te rijden etc. Dus dan vraag ik me af wat je uitsteekt dat het wel zo ver komt?Dat zijn regels die opgelegd zijn van overheid in de USA.
Moet wel zeggen dat het hier niet echt slechter of beter werkt als voordien. Ik krijg een alert als ik te lang op mijn scherm bezig ben en terecht. Maar zelf dan nog krijg je eerst een waarschuwing voordat hij effectief afslaat en je een strafpunt krijgt.
Ik heb nog geen enkele keer gehad dat hij uitschakelde. Dan moet je echt al de waarschuwing negeren lijkt me.
Gewoon autopilot opzetten en dan even weg kijken, dan krijg je die melding.Vraag ik me toch ook af. Ik heb zo’n ‘verbod’ nog nooit gekregen en ik zit nu ook wel rond te kijken, zonder handen te rijden etc. Dus dan vraag ik me af wat je uitsteekt dat het wel zo ver komt?
Dat bedoel ik dus, ik krijg die nietGewoon autopilot opzetten en dan even weg kijken, dan krijg je die melding.

Volgens mij is dat enkel bij Enhanced Autpilot ( beta )Zelf ook nog geen strikes…
Soms wel eens een melding van kijk voor je maar dan is dit wel terecht.
Dus vraag me ook wel af hoe sommige mensen al een verbod hebben gehad.
Dan doen ze ofwel iets heel verkeerd en is het terecht ofwel scheelt er iets met hun auto’s….
Nee bij gewone AP ook.Volgens mij is dat enkel bij Enhanced Autpilot ( beta )
Bij ons is dat heel goed te merken in de leaseprijzen. Ondanks dat tesla bij de goedkopere auto’s hoort, staan ze qua leaseprijzen redelijk ver bovenaan.![]()
Tesla verliest aan populariteit als bedrijfswagen: heeft het zichzelf buitenspel gezet?
Door de prijspolitiek van het Amerikaanse merk Tesla zijn leasebedrijven terughoudender geworden. Het automerk staat onder druk op de bedrijfswagenmarkt.www.standaard.be