De Tesla thread

En waarom zou dat handig zijn? zodat anderen je laadsessie kunnen stoppen en de kabel uitpluggen? Mijn non-Tesla heeft die functie gelukkig ook niet. Wel een knop om de planned charging te overrulen, vind ik wel handig. Dan kan hij ingeplugd blijven zitten tenzij ik wat sneller wil beginnen laden, dan hoef ik het laadschema niet aan te passen, gewoon op de knop: "nu laden" duwen en klaar.

Die knop werkt enkel wanneer je sleutel dichtbij is he.
Thuis koppel ik de kabel via de wagen zo los en is de sessie van de laadpaal tegelijkertijd al beëindigd.

De laatste weken werkt mijn keyless entry nog allesbehalve vlot. Ik moet al de app opendoen om de deur los te maken.
Dit was vroeger niet zo, ik vraag me af of het aan mijn gsm ligt of aan de YLR.
Ik vermoed aan de gsm, tenzij er nog mensen zijn met dit probleem?

De laatste weken werkt mijn keyless entry nog allesbehalve vlot. Ik moet al de app opendoen om de deur los te maken.
Ik heb dit soms als de gsm beslist dat ik de Tesla app te weinig gebruikt heb en dus in slaapstand zet. De app openen is dan voldoende om de deur te ontgrendelen.

Ik heb een keer gehad dat het helemaal niet meer werken. Toen de auto gereset met de 2 knopjes, maar nog niks.
Daarna mijn iPhone herstart en alles werkte terug perfect.

Eigenlijk heel vervelend dat Tesla geen knop heeft om het laden te stoppen en de kabel te unlocken.
Bijna alle andere merken hebben dat wel naast de laadpoort..
Ik heb dat opgelost met een S3XY-commander. 4 seconden de deurhendel linksachter vasthouden = laadpoort ontgrendelen. Het kan misschien overbodig lijken maar dit werkt zoveel vlotter dan steeds telefoon nemen, app openen, wachten tot de auto ontwaakt en dan pas de kabel kunnen uittrekken.

Uiteraard gebruik ik die niet enkel hiervoor maar ook om een ander deel kleine irritaties op te lossen (uitschakelen ruitenwissers, frunk makkelijk openen, continuous autopilot,...)

Ik heb dat opgelost met een S3XY-commander. 4 seconden de deurhendel linksachter vasthouden = laadpoort ontgrendelen. Het kan misschien overbodig lijken maar dit werkt zoveel vlotter dan steeds telefoon nemen, app openen, wachten tot de auto ontwaakt en dan pas de kabel kunnen uittrekken.

Uiteraard gebruik ik die niet enkel hiervoor maar ook om een ander deel kleine irritaties op te lossen (uitschakelen ruitenwissers, frunk makkelijk openen, continuous autopilot,...)
Wat is continuous autopilot?

*edit* nevermind, googled it

Laatst bewerkt:
Ik voel me soms zo'n dwaas als ik dan aan die tesla sta en de deur ga nie open op straat :D
Soms kan ik dan ook niet rijden als ik instap, moet ik de app sluiten en terug openen.

Heb hier een model 3 performance staan om te wrappen, ben wel jaloers op die zetels tegenover de Y.
Zitten zachter en de koeling zal ook wel aangenaam zijn.

Omdat ge niet beter weet.

Eenmaal ge gewoon zijt aan dat knopje kunt ge niet meer zonder.
Zelfs dan nog. In deze tijden dat alles zo snel gaat is het best lang wachten via de app als de auto nog slaapt. En in de auto stappen om het te openen, zeker bij een model 3 is ook tijdrovend.

Toch wel vrij negatief die testrit vond ik?
Ding heeft 360k km... Elke interieur is versleten tegen dan en elke auto heeft kwaaltjes hé.

Ook de technische controle enkel negatieve punten.

Een ICE auto van 350k km is toch gewoon voor de schroot? Dus een beetje positiviteit mocht wel :D

Laatst bewerkt:
Heb je een samenvatting?
Rubbers ophanging aan vervanging toe want die vertoonde speling, remmen zijn zo goed als versleten (waren nog altijd origineel), auto moet uitgelijnd worden en de banden zijn uitgedroogd.
Accu was nog in goeie staat, maar werd in 2019 onder garantie vervangen. Interieur zag er nog verbazend goed uit volgens degene die hem gechecked heeft.

Volgens mij niet meer dan normale slijtage na 360k km. De eigenaar gaat bovenstaande puntjes in orde laten zetten en verder knallen om de 500k km te halen.

Toch wel vrij negatief die testrit vond ik?
Ding heeft 360k km... Elke interieur is versleten tegen dan en elke auto heeft kwaaltjes hé.

Ook de technische controle enkel negatieve punten.

Een ICE auto van 350k km is toch gewoon voor de schroot? Dus een beetje positiviteit mocht wel :D
Alles was al wel eens vervangen he. Batterij en ophanging.
Maar voor 350k weinig op aan te merken idd.

Batterij was mogelijks in garantie of gedeeltelijke garantie hé.
Andere auto's krijgen soms ook wel eens een engine swap zou ik veronderstellen, kan ook wat aan voorvallen.

Vond het wat negatief voor een auto met die kilometerstand. En al zeker voor een auto met die pk's en koppel, denk niet dat er veel auto's met 400+ pk's zo'n kilometerstand halen.

Damn tot nu toe valt tesla laden best wel mee.
Aalst vence 1200 km. Overnachting in Dijon met gratis laden.
Thuis vertrokken @ 100%. Onderweg 1x geladen tot 80% en toegekomen in Dijon. Daar weer vertrokken aan 100% en nu zegt de lader tot 100% laden om aan bestemming te komen.
Standard range highland = 3x laden om in het zuiden van Frankrijk te arriveren. Impressed.
Doet vlot 400km op de autostrade. Ligt dat nu aan de hogere temperatuur buiten?

Terug
Bovenaan