De Tesla thread

Er staat wel bij: "...of blijf het voertuigaccount gebruiken door de accountgegevens bij te werken met uw persoonlijk e-mailadres".
Wat krijg je dan als je dat doet, spotify met ads?
Ik denk dat het afwachten wordt tot 1 december.

Als je nu een e-mailadres toevoegt aan het Tesla-account krijg je gewoon een Premium Spotify die ook daarbuiten te gebruiken is.

Zou me echter verwonderen dat dit zo blijft en waarschijnlijk zal dit na 1 december dan een free account worden…

Waarschuwing ivm referrals
ik geef even een kleine waarschuwing ivm referral als moderator: je mag er eigenlijk ook niet achter vragen, maar zeker niet posten.

Referrals en reclame
URL's met referrals, links naar websites, of publiciteit met als enige doel persoonlijk gewin (bvb adverteren met invites) worden hier niet aanvaard (noch in posts, noch in signatures).

Hebben jullie ook lang geen verbinding na een grensovergang ( NL ) in beide richtingen ?
Ja. Is een gekend probleem

Jep. Idem als ik uit een ondergrondse garage kom waar geen verbinding is.
Kan wel tot een kwartier duren. Echt raar.
Hiermee heb ik dan weer geen last. Parkeer op het werk altijd ondergronds en daar is geen verbinding. Als ik naar huis rij, heb ik na een minuutje al terug verbinding.

Tijd voor nieuwe achterbanden hier op de Y performance na 1,5 jaar - 40k km.
Zitten net 1mm boven de verklikkers, maar madam moet road trippen en met het winters weer...

Ik reken op een kleine 800 a 1000 euro voor de 2 banden

Voorbanden nog wel heel veel profiel.

Ja. Is een gekend probleem

Hiermee heb ik dan weer geen last. Parkeer op het werk altijd ondergronds en daar is geen verbinding. Als ik naar huis rij, heb ik na een minuutje al terug verbinding.
Ah damn, heel vervelend, dacht al dat het aan mij lag 😒

"Het is een gekend probleem en ze gaan het oplossen" of "het is een gekend probleem & they don't give a fuck" :biglaugh:

Geen idee. Ik weet niet als het met de hardware of software te maken heeft.
Misschien dat ze het sneller gaan bekijken als iedereen hiervoor een service aanvraag indient.

Ik heb dan ook soms het tegenovergestelde: in mijn -1 bunkergarage heeft ie vaak nog ontvangst en kan ik verbinden met de app als ik 4 verdiepingen hoger zit. Geen enkele smartphone heeft daar ontvangst, en mijn vorige auto ook niet. Well done!

Heeft iemand ervaring met een goeie MagSafe iPhone houder? Ik zie er verschillende passeren om zo aan je scherm te hangen en dat lijkt mij wel wat, maar er zijn er precies zoveel op de markt dat ik het niet meer weet :tongue:

Is dat iets nieuw? Ik reed vroeger 500km met Tesla LR en toen was het toch de moment om op te laden hoor :D
ik vind die cijfers altijd zo van-de-pot-gerukt
Ja, vorige week was de LR 629km. Dus er is wel wat gewijzigd. Vraag me af of het softwarematig een wijziging is..of ze de batterij groter gemaakt hebben.

Is dat iets nieuw? Ik reed vroeger 500km met Tesla LR en toen was het toch de moment om op te laden hoor :D

Ja, vorige week was de LR 629km. Dus er is wel wat gewijzigd. Vraag me af of het softwarematig een wijziging is..of ze de batterij groter gemaakt hebben.

De LR was altijd 4WD, de 'nieuwe' is achterwielaandrijving en dus lichter en efficiënter. De 'nieuwe' Y LR RWD heeft een range van 600km WLTP.

Laatst bewerkt:
De model 3 heeft nu ook een LR RWD in het Europees aanbod.

En die is naar het schijnt lichter dan de gewone model 3 RWD.
Dus wel interessant met mogelijke taksen ivm gewicht in de toekomst.

Je hebt een LR RWD (2WD achterwiel aangedreven) en de gewone LR (AWD). De RWD is wat lichter en de aandrijving heeft iets minder weerstand, waardoor je verder komt.

EDIT: De LR AWD met 18" haalt 678km WLTP. Die 629km WLTP is met de 19" velgen. De LR RWD doet 640km WLTP met 19" velgen.

Laatst bewerkt:
Je hebt een LR RWD (2WD achterwiel aangedreven) en de gewone LR (AWD). De RWD is wat lichter en de aandrijving heeft iets minder weerstand, waardoor je verder komt.
De vraag is waarom je eigenlijk een AWD nodig hebt? Buiten meer grip (in extreme omstandigheden) en een betere acceleratie (die al zeer goed is) is er geen nut?

Terug
Bovenaan