De Tesla thread

Kan mij moeilijk inbeelden dat het beter gaat zijn dan die 5k te missen.
Afhankelijk van hoeveel waarde je eraan vast hangt om met een verouderd model te rijden? Je zit natuurlijk ook direct met een herverkoopwaarde die de grond ingaat.

Als een auto maar een auto is, en je van plan bent deze op te rijden zijn er mogelijks inderdaad weinig betere deals te doen dan de Model Y momenteel.

Afhankelijk van hoeveel waarde je eraan vast hangt om met een verouderd model te rijden? Je zit natuurlijk ook direct met een herverkoopwaarde die de grond ingaat.
Ik ging ervan uit dat je doelde op het feit dat die promo's zullen gelden op de oude wagens, dus pre juniper update, die men nog in stock had.
En dan kan ik mij moeilijk inbeelden dat de kortingen significanter gaan zijn dan de 5k premie die je enkel kan krijgen als je een getekende verkoopsovereenkomst hebt voor 23 november.

En dan is er niet echt veel verschil in herverkoopwaarde.

De rest laat ik over aan elkeen om dat voor zijn eigen uit te maken wat die het meest interessante vindt. 5k of meer minder betalen dan de juniper maar niet de updates hebben. Of een model 3 voorzien die die updates al wel heeft. Of toch nog een andere wagen kopen.

Kan mij moeilijk inbeelden dat het beter gaat zijn dan die 5k te missen.
Ik hoopte zelfs dat ik mijn Y nog ging hebben voordat de juniper versie er zou zijn.
Enige meerwaarde dat de highland heeft is geventileerde stoelen. Al de rest heb ik liever zoals het in de huidige Y is.

Die restwaarde valt mee, het is niet dat die bij de model 3 opeens ingestort is.

Ik hoopte zelfs dat ik mijn Y nog ging hebben voordat de juniper versie er zou zijn.
Enige meerwaarde dat de highland heeft is geventileerde stoelen. Al de rest heb ik liever zoals het in de huidige Y is.

Die restwaarde valt mee, het is niet dat die bij de model 3 opeens ingestort is.
Enkel de geventileerde stoelen? Dat is ook wel zever :)

Iemand die weet hoeveel fleetkorting Tesla ongeveer geeft? De Y zit kantje boordje budget afgaand op de particuliere prijs, maar ik vermoed dat er met een fleet standaard nog wel iets afgaat? Het zal niet veel zijn (klein bedrijf & vrije keuze wagen), maar alles is uiteraard welkom.

Iemand die weet hoeveel fleetkorting Tesla ongeveer geeft? De Y zit kantje boordje budget afgaand op de particuliere prijs, maar ik vermoed dat er met een fleet standaard nog wel iets afgaat? Het zal niet veel zijn (klein bedrijf & vrije keuze wagen), maar alles is uiteraard welkom.
0 euro.

En bij Tesla al naar de stock wagens gekeken? Begin bij 39990euro voor een model 3 of y incl. BTW
Ja de stockwagens zijn wat ik bekijk, maar de 3 vind ik qua grootte op het randje (mijn wagen is echt de familiewagen) & de y zou ik enkel de long range nemen. En momenteel kan ik voor minder budget een ID4 pro business nemen met trekhaak. Dan vind ik dat toch interessanter. En da's puur door de fleetkorting, dus vandaar de vraag.

Vergeet niet dat een Model Y RWD een BYD batterij heeft in Europa. Die kan ontzettend snel laden. Sneller dan de Long Range waardoor reizen nog steeds super vlot gaat.

En je die ook tot 100% mag laden dus voor binnenlands verkeer zou het niet veel mogen uitmaken.
Al zit er ook 1 nadeel aan. Je moet die regelmatig opladen tot 100%.
Als je geen thuisladen mogelijkheid hebt (wat bij mij vb momenteel het geval is) dan is dat potentieel wel irritant.

Terug
Bovenaan