De Tesla thread

Jullie hebben precies een maandagmodel te pakken dan. Ik herken niets van jullie opmerkingen.
En ik rij ook vaak in Nederland (ook op de binnenwegen, waar het niet allemaal biljartvlak ligt).

Kameraad van mij heeft vorig jaar een Model 3 gekocht en die zegt zelfs dat zijn wagen de baan verliest in de bochten. Het achterste schuift weg. Ik ken hem al jaren en die rijdt wel sportief, maar het vorig model zou zijn baan nooit verliezen in een bocht.
Lijkt mij zwaar overdreven.
Misschien moet hij eens zijn banden controleren.

Ik heb mijn model Y performance nog nooit weten baan verliezen, zelfs als ik vloer in de regen vanuit stilstand heeft die geen wheelspin.
Al af en toe eens een bocht gehad dat ik zelf geschrokken was dat ik wat te snel ging en dat ding dat bougeert gewoon niet.

Is ook grotendeels afhankelijk van de type banden die er onder ligt. Vaak ligt er een hardere soort rubber onder EV's. om zo minder rolweerstand te hebben. ECO banden. bv onder de Toyota 86 staken ze ook van die banden zodat die gemakkelijker zou kunnen driften.

Het probleem is dat de wegen in België echt slecht zijn. Ik heb met een Tesla in Nederland gereden en die wegen daar zijn werkelijk ongelooflijk. Zo aangenaam. Daar is die Tesla waarschijnlijk de beste wagen op de markt.

Het gevoel van een SUV op slechte wegen kan hij natuurlijk niet. Kameraad van mij heeft vorig jaar een Model 3 gekocht en die zegt zelfs dat zijn wagen de baan verliest in de bochten. Het achterste schuift weg. Ik ken hem al jaren en die rijdt wel sportief, maar het vorig model zou zijn baan nooit verliezen in een bocht.

Bovenstaande is dus correct, ofwel een harde kart die plakt op de baan, ofwel meer comfort maar minder grip.

Bmw, Audi, … doen wel beide vind ik maar de meeste zijn letterlijk 2x de prijs van een Model 3. Dus dat is dan ook maar normaal. Het verschil moet ergens liggen.
Heeft uw kameraard een RWD of LR? Want met m’n RWD kan ik ook laten schuiven als ik wil. Maar als je een beetje kunt rijden en weet wanneer je moet gas geven, is dat geen probleem.

Die scheduled preconditioning gebruik ik vooral om de auto lekker warm te hebben als ik instap in de winter. De auto opwarmen is op 5 minuutjes al geklaard, maar hij verwarmt natuurlijk ook de batterij en dus begint hij al praktisch 20-30 minuten voor ik wil vertrekken.

Is er geen manier om dat niet te doen? Ik moet gewoon een warm interieur hebben, de rest hoeft niet voor mij. Het verbruikt ook echt veel en ik weet niet of het echt zoveel verschil maakt.

Maar de batterij wordt toch verwarmd om ook minder te verbruiken tijdens de rit ? Of is dat enkel voor eventueel de snellader te gebruiken ?

Maar de batterij wordt toch verwarmd om ook minder te verbruiken tijdens de rit ? Of is dat enkel voor eventueel de snellader te gebruiken ?
Vooral om volledig vermogen te hebben en idd ook wat minder verbruik. Maar om uw kinderen aan school te gaan afzetten, maakt dat niet uit natuurlijk. Dan steek je meer energie in die batterij dan dat uw ritje kost.
Ik doe het enkel maar als ik echt ver moet. Als ik mijn auto wil opwarmen of ontdooien, druk ik 5min voor vertrek op de knop voor ik vertrek. Das voldoende want de auto warmt echt ontzettend snel op.

Laden aan Superchargers blijft toch een miserie voor de boekhouding. Tesla levert enkel een factuur via de app, ipv dat gewoon via email te sturen of in je account op de pc

Laden aan Superchargers blijft toch een miserie voor de boekhouding. Tesla levert enkel een factuur via de app, ipv dat gewoon via email te sturen of in je account op de pc
Hoe technisch handig ben je? Via de API kan je ook bij de facturen.

Bij ons op kantoor (IT kantoor) hebben we nightly scriptjes runnen om de API te scrapen op billing facturen en die door te sturen naar de boekhouding dienst bij ons.

Terug
Bovenaan