Op 2 jaar nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb eigenlijk weinig problemen met de ruitenwissers. Ja, het zou soms iets sneller of trager mogen wissen, maar dat heb ik bij iedere wagen al voorgehad.
Autopilot gebruik ik niet zoveel moet ik eerlijk zeggen. Het is mijn eerste wagen die dat heeft, dus ik kan niet vergelijken. Jij wel?
Mijn punt over onverslaanbaar ging voornamelijk over de efficiëntie, ruimte en updates van software die je krijgt.
Noem mij een even ruime EV die even efficient is.
Onlangs nog adaptieve koplampen gratis in een update gekregen. Welk merk doet zoiets ook?
Eerste Model S krijgt nog steeds software updates. Hoe zit dat bij andere merken? Ik verwacht bvb niet dat je bij een ID.3 over een paar jaar nog veel updates mag verwachten.
Als er iets minder goed is, is het vaak geen enkel probleem of is het bij andere merken ook hetzelfde. Vaak is dat niet het geval, maar fake it till you make it.
Als er iets beter is, dan is het echt onnavolgbaar.
Als er iets ontbreekt, dan wordt erover gezwegen.
Ik ben blij dat jouw post in schril contrast staat met ervaringen van anderen. Zelf rij ik reeds enkele jaren een i4 en sinds enkele maanden staat er een Model Y van de vrouw als aanloopwagen van haar nieuwe job. Wagen van een ex-medewerker.
Eigenlijk hadden we meer verwacht van de Y. Volgens mij draagt die positieve beleving van Tesla vooral bij aan het EV-rijden. EV-rijden is in dagelijks verkeer aangenamer rijden dan rijden met een verbrandingsmotor.
Maar als je al elektrisch rijdt, valt die meerwaarde weg en is er niet zoveel bijzonders meer aan het merk.
Het ontbreekt zaken als Carplay an Android Auto, geen HUD, geen dashboard scherm, heeft echt wel minder goede automatische wislogica, legt het echt af tegenover bv de DAPP van BMW bij alle weersomstandigheden, voert updates uit waardoor dingen plots minder goed werken (dat gebeurt ook vooral bij Tesla), de vering is niet echt verfijnd en het binnengeluid en demping is meer bestelwagen dan auto.
Maar wees gerust, ook de i4 heeft zijn mindere punten zoals een draaicirkel van 2 voetbalvelden, geen frunk, geen 800V architectuur,... maar ik stoor me minder snel aan zaken die fout gaan tijdens het rijden en dat is me veel waard.
Elk merk en model bedient een doelgroep, maar geen enkel model is "onverslaanbaar", alleen perfect voor iemands noden.