cege
Well-known member
Had de wever niet verteld dat de nva enkel in de federale regering gaat als hij premier wordt?
![]()
Bart De Wever (N-VA) stapt alleen in federale regering als hij zelf premier wordt
N-VA zal geen deel uitmaken van de federale regering als Bart De Wever geen premier wordt. Dat zegt de N-VA-voorzitter zelf aan ‘Gazet van Antwerpen’.www.hln.be
Dat zal wat geven.. les engagés wilt de wever niet als premier.
Je hebt politici voor de verkiezingen en politici na de verkiezingen. Enige wat hij zeker niét gaat doen is een coalitie aangaan met VB.
Wat dat betreft gaan de gemeenteraadsverkiezingen in oktober interessant zijn. Als het cordon valt zal het lokaal zijn.
Ik vraag me toch af hoe sommigen in het bedrijfsleven opereren als ze zelfs al in doorzichtige politieke spelletjes elke dag van hun stoel vallen van verbazing. Zelf nog nooit een 'onbreekbaar standpunt' opgevoerd op voorhand om dat dan handig te laten sneuvelen als deel van een compromis ? Het gaat er niet om wat je zelf handig of onhandig vindt of wat je zelf veel of weinig werk/impact vindt. Het gaat erom wat dat lijkt in de ogen van de tegenpartij. Als je de tegenpartij kunt laten geloven dat je elke dag met een hamer wilt kloppen en als compromis je rare fetish wil doen sneuvelen, sign me up. Of in business termen. Opdracht XYZ is wsch ondraaglijk veel werk en schijte ambetant (niemand moet weten of dat echt zo is - in realiteit misschien maar 10 min werk). Als deel van een compromis wil ik best die "schijte ambetante taak" ertussen nemen om iets anders wat echt veel werk is maar ik fout had ingeschat en commited had te doen sneuvelen.
Dagelijks onderdeel van de koehandel hier.
En zelfs als dingen doorzichtig zijn, kunnen ze nog dingen afdwingen. Het is een feit dat VB en NVA samen kunnen als er niemand NVA voldoende geeft in de regeringsvorming in Vlaanderen; niet dat het zal gebeuren normaal gezien, maar wie wil de bluf testen ? Dat alleen zou al voldoende dwang moeten geven aan de anderen. Niet dat het ooit zal gebeuren, maar wil jij Sammy of Melissa/Conner zijn die het mag uitleggen aan hun kiezers ? "We hebben het uitgehangen met onze eisen en nu zit TvG aan de knoppen in Vlaanderen om eens aan te tonen dat TvG een woste is in besturen".
Je hebt inderdaad politiek voor en na verkiezingen. Wat denk je nu, dat hij de onderhandelingen ingaat met 'ik wil geen premier worden' ? Misschien gaat al de rest wel akkoord met een semi splisting van sociale zekerheid, inperking werkloosheidsuitkering, aandraaien duimschroeven illegal, ... EN krijgt les Engages/CDV ergens een trofee in de kinderopvang/gezondheidszorg EN MR Wilmes as premier. Het zou zo maar kunnen.
Laatst bewerkt: