Drugs kunnen toch ook perfect op 'mensvriendelijke' manier gemaakt worden? Enkel door het huidige drugsbeleid is dit niet mogelijk, want de mogelijke pay-off zorgt ervoor dat ze dit niet op deze wijze doen.
Natuurlijk kan dit op een veilige manier gemaakt. Maar waarom zou je? Onze maatschappij heeft toch geen nood aan legale drugs? Waarom zou bv. de overheid drugs toelaten? We hebben nu al genoeg problemen met alcohol misbruik in onze samenleving. De gezondheidsrisico's en maatschappelijke kost van het legaliseren van drugs zal groot zijn.
En wat met mensen die Oxycodon/morfine enzo misbruiken? Dat wordt gewoon door big pharma geproduceerd en via achterpoortjes raak je aan "zuiver geproduceerde Oxycodon".
Destijds kwam de ketamine ook gewoon van "zuivere productie". Geen idee als dat nog steeds zo is, maar 20 jaar geleden was dat gewoon het spul van de dierenarts uitkoken tot er enkel nog kristallen overschoten. Gezien de populariteit, zal het nu wel illegaal geproduceerd worden, maar ik wil maar zeggen dat ge drugs ook gewoon zuiver kunt produceren he.
Iedereen kan in principe Walter White worden en zelf zijn drugs produceren maar daarom maakt het niet gezonder of beter voor onze samenleving. En als je het dan nog gaat verdelen dan zal je waarschijnlijk vroeg of laat conflict krijgen met rivaliserende producenten.
Enige correlatie ja, oorzaak nee.
Maak morgen vlees illegaal, en ge zult vleesgeweld krijgen, omdat mensen vlees willen eten.
Blij dat je toch al een verband tussen de twee ziet.
Voor jou is dat brutaal geweld niet voldoende om te stoppen met drugs? Als je stopt met kopen, zal die dealer op het pleintje niet meer met een andere dealer moeten vechten om op dat pleintje te verkopen. Dan laten de ouders hun kinderen misschien terug naar die pleintjes laten terugkeren om te spelen.
Persoonlijk eet ik geen vlees voornamelijk voor etische en ecologische redenen. Maar drugs en vlees kan je moeilijk vergelijken.
Vlees eten is niet zo ongezond als drugs nemen. Elke consumptie van drugs is ongezond.
Is ons lichaam gemaakt om zo oud mogelijk te worden? Waarom we hier zijn lijkt mij ee andere discussie
Waarom zouden we dan drugs innnemen waardoor ons lichaam nog sneller zal aftakelen?
Ik kan gaan racen op een circuit? Dus daar zijn alternatieven voor.
Zijn genoeg voorbeelden waar er drugs genomen word en er vredig aan toe gaat.
Racen op een circuit geeft misschien voor sommige niet dezelfde kick al je dat in een woonwijk doet.
Je kan ook alternatieve doen ipv drugs nemen. Je kan gaan sporten, daar komen ook endofinen in de hersenen vrij. Gezond en kost niets!
Drugsgebruik gaat niet alleen over het geweld dat erbij komt maar ook de maatschappelijke kost aan dat gebruik. Op feestjes waar er vredig drugs wordt genomen, zullen de hulpdiensten sneller moeten toekomen dan op feestjes waar niet. Mensen kennen niet altijd hun limiet.
Drugs zijn ook enorm verslavend en houden enorme gezondheidsrisico's in.
Laat drugs toe in de maatschappij en je zal meer drugsverslaafden krijgen. Deze mensen kosten de maatschappij handen vol geld.
Ne mens mag toch zo hard rijden als hij wil, juist ni op de openbare weg.
Drugs nemen mag eigenlijk nergens.
Snel rijden is niet ongezond. Drugsgebruik wel.
Rijden in voertuigen maakt deel uit van onze moderne mobiliteit en heeft een maatschappijk nut en is vaak noodzakelijk. Druggebruik is voor niemand nodig.
De enige die verantwoordelijk zijn, zijn degene die het geweld uitvoeren.
Ik dacht dat je in het begin van je post zei dat je de correlatie ziet?
Verder rond ik het af hier, heb niets zinnigers bij te dragen (Ondertussen zijn er al een paar dingen gezegd tijdens het traag typen)
Tenslotte zou ik je aanraden om eens met hulpverleners en handhavingsdiensten te praten over drugs. Zij kunnen beter uitleggen wat voor grote maatschappelijke problemen drugsgebruik meebrengt.