MiniJeffrey
Well-known member
Wat gebeurt er eigenlijk met het geld dat je belegd hebt bij de staatsbon indien de staatsbon afloopt. Wordt dat automatisch overgeboekt naar de rekening van waar dat komt of moet je zelf actie ondernemen 1 jaar vanaf nu ;p.
Nog altijd stukken beter dan de 0.11% die ik de laatste wat is het 6 jaar of zo gewend ben ? En het enige dat ik ervoor moet doen is een overschrijving doen.
Zonder dat het risico echt zodanig veel verschillend is.
Dat van die duitse staatsbon even lezen om te zien wat dat juist inhoudt. Ik kan mij op dit moment niet echt inbeelden dat de duitse staat failliet gaat binnen dit en 1 jaar. En als je daar geen 30% moet op betalen, waarom niet. Ik heb toch niet direct andere plannen met mijn spaargeld dit jaar...
en 1000€ extra zonder al te veel moeite. Waarom niet.
Als je nu nog altijd 0,11% hebt dan heb je toch echt niet goed rondgeshopt bij de spaarrekeningen de laatste maanden.
ik zit nu op 2,1%, vandaar dat ik bedoelde dat die kleine extra premie het ongemak van een jaar je geld kwijt zijn niet waard is. En al helemaal niet als de overheid teruggefloten wordt over die 15%.
Verder moet iedereen doen wat hij acht te moeten doen.
Voor mij is een spaarrekening een 'lender of last resort' voor onvoorziene relatief grote uitgaven (met +/- 15000€ kan je al wat 'schokken' genre kapotte OLED enzo opvangen eh).

.