Eerste hulp bij klus-gevallen

Te dik voegen, te weinig schuren. Komt hier ook wel eens voor in ons huis. Ge kunt het helemaal opnieuw doen, of met vliesbehang gaan werken, of gewoon opnieuw gaan schuren 🤷‍♂️

Ahja ok. Ik zie trouwens dat ik het per ongeluk in een verkeerde thread heb gepost. Is geen werk van mezelf maar van een plakker.
Is dit dan iets wat je mag of kan verwachten? Lijkt me dat een plakker dat toch moet kunnen zonder dat het zo snel (1week) al scheurt.

Ahja ok. Ik zie trouwens dat ik het per ongeluk in een verkeerde thread heb gepost. Is geen werk van mezelf maar van een plakker.
Is dit dan iets wat je mag of kan verwachten? Lijkt me dat een plakker dat toch moet kunnen zonder dat het zo snel (1week) al scheurt.
Ik zou hem eens aanspreken. Je zou toch verwachten dat je betaald hebt voor kwaliteit.

Post anders eens een foto. Kunnen we direct oordelen of het knoeiwerk is of niet.

Hier komen ze binnenkort enkele ramen, deuren en een garagepoort plaatsen.

Het gaat om een sectionaalpoort, en de aannemer die kwam opmeten zei dat ik eerst nog een dorpel moet plaatsen omdat de huidige ondergrond "schots en scheef" is.

Foto's:
Compress_20230615_001802_2291.jpg

Compress_20230615_001803_3049.jpg
Ik neem aan dat dit niet zo moeilijk is?

- sowieso eerst huidige garagepoort incl alle bevestigingen wegdoen
- grond proper maken (onkruid, steentjes, stof,... wegdoen)
- mortel maken
- goeie laag mortel op de grond uitsmeren en tegen de zijkanten (of beter de zijkanten van de dorpel zelf insmeren?)
- zou een vochtkering (waterdichte folie) nodig of aan te raden zijn?
- dorpel erop leggen en waterpas leggen (met helling naar buiten) (dorpel zal wss uit 2 delen bestaan, dus tussen de 2 delen ook wat mortel smeren)
- alles laten uitdrogen/uitharden
- done!

Of vergeet ik iets?

Dorpel mag hoger zijn dan de huidige garagevloer, deze gaat nog opgehoogd worden met chape (samen met de berging ernaast waarover ik hier onlangs sprak) en evt een tegel.

Geen verbouw vraag maar wel een klusvraag:

Ik wil een nieuw mes zetten op mijn benzine grasmaaier. Krijg echter 1 van de twee bouten niet los. WD40 al geprobeerd, hefboom van de sleutel verlengen ook, ook al op de dopsleutel geklopt, al op de bout zelf geklopt ook, verhit met zo'n pistool om verf los te krijgen, ...

Bout zit nog steeds vast en een sleutel past niet meer. Met een vise-grip heb ik wel nog grip.

Nog iemand tips?

Het verhitten zou ik nog eens (langer) proberen. Heb ook nog een brander liggen die ik daarvoor kan proberen.
Ook al gelezen om met een beitel op de bout te kloppen in de richting dat hij moet draaien dus dat is ook nog een optie.

Hier komen ze binnenkort enkele ramen, deuren en een garagepoort plaatsen.

Het gaat om een sectionaalpoort, en de aannemer die kwam opmeten zei dat ik eerst nog een dorpel moet plaatsen omdat de huidige ondergrond "schots en scheef" is.

Foto's:
Ik neem aan dat dit niet zo moeilijk is?

- sowieso eerst huidige garagepoort incl alle bevestigingen wegdoen
- grond proper maken (onkruid, steentjes, stof,... wegdoen)
- mortel maken
- goeie laag mortel op de grond uitsmeren en tegen de zijkanten (of beter de zijkanten van de dorpel zelf insmeren?)
- zou een vochtkering (waterdichte folie) nodig of aan te raden zijn?
- dorpel erop leggen en waterpas leggen (met helling naar buiten) (dorpel zal wss uit 2 delen bestaan, dus tussen de 2 delen ook wat mortel smeren)
- alles laten uitdrogen/uitharden
- done!

Of vergeet ik iets?

Dorpel mag hoger zijn dan de huidige garagevloer, deze gaat nog opgehoogd worden met chape (samen met de berging ernaast waarover ik hier onlangs sprak) en evt een tegel.
Normaal leg je ook nog een DPC onder de dorpel en omhoog geplooid aan de muur en waar de chape komt.
Gemakkelijkste is ook als je spieën gebruikt om de hoogte van de dorpel goed te krijgen, door het gewicht van de dorpel is het anders moeilijk om de hoogte goed te krijgen in de mortel. Je kan dan na in de mortel te leggen, mortel in de voegen duwen zodat het overal vol ligt. Mortel aan de zijkanten en tussen de twee dorpels moet niet, tussen de twee dorpels voeg je later in.

Ugh net heel de bovenverdieping van laminaat voorzien. 100% waterdicht en niet bepaald goedkoop. Uitgedweild met water. Gisteren zag ik bij de lichtinval in een kamer dat ie blazen trekt op de naden. Leverancier gebeld die meteen door escaleerde naar de (gelukkig Belgische) producent. Deze zou me vandaag berichten over wat en of ze er wat aan gaan doen.
Deze ochtend voelen de naden hier en daar kleverig aan en komt er een bruine substantie uit. Ik ben echt razend. Ze spraken van eventueel geld terug, maar al dat werk en overlast dan? :sop:

Wij hebben dit hangen (dit hangt er al sinds wij ons appartement gekocht hebben)

Dit helpt niks tegen de zon. Dit is gewoon decoratie, maar ik vind dit gewoon lelijk dus ik wil dat gewoon weg doen.

Ik heb met de ladder al eens geprobeerd die lamellen bij ons eraf te halen maar dit lukt niet. Dat zit echt muurvast

Als ik de video bekijk in dat filmke uit die link hierboven, dan zijn er 2 steuntjes in de muur geboord en hangen die lamellen gewoon op 2 ijzeren haakjes van die steuntjes. Op die manier is het gemakkelijk he. Je haalt de lamellen van die haakjes, je haalt die steuntjes eruit en klaar!

MAAR die haakjes lijken bij ons wel afwezig (vreemd?). Ik heb de indruk dat de lamellen bij ons niet echt koosjer tegen het plafond gemonteerd zijn.

Wacht hier is ne foto van 1 van de lamellen hier.

Lamellen.jpg

Ik zie links op jouw foto nochtans een grijs metalen haakje zitten tussen de witte balk en het plafond zitten.

Je dient met een platte schroevendraaier dit haakje 90 graden naar links of rechts te draaien.

Normaal is er minstens nog zo'n haakje. Die dien je ook open te draaien.

Van de scheur zegt 'm dat het normaal is want onderliggend zijn er twee verschillende materialen, gipsplaat en MDF, zal altijd scheuren volgens hem. En het ander is gewoon op te lossen met te schuren, en anders door het plaatsen van een mdf lat

Het is ook geen echte plakker, maar een schrijnwerker, dus geen idee.

Van de scheur zegt 'm dat het normaal is want onderliggend zijn er twee verschillende materialen, gipsplaat en MDF, zal altijd scheuren volgens hem. En het ander is gewoon op te lossen met te schuren, en anders door het plaatsen van een mdf lat

Het is ook geen echte plakker, maar een schrijnwerker, dus geen idee.
Het maakt in principe niet uit wat het is, het moet het werk gewoon goed uitvoeren waarvoor het betaald werd. Op die manier kan ik met mijn twee linkse pollen ook geld verdienen.

Ik heb een WC ventillatortje die in een buis afvoert. Ik zou graag willen weten waar die buis juist uitkomt naar buiten.

Ik weet dat er dure rookmachines zijn die keurders enzo gebruiken. Maar is er een goedkopere hobby klusser optie? Ik denk bv. aan ee klein spuitbusje met gekleurde rook ofzo. Bestaat dat? Of een andere tip?

Godverdomme. Wasmachine in fout gegaan door stroomuitval.

Nu wil die deur totaal niet meer opengaan. Als ik een programma opstart geeft hij een dubbele bieptoon. Volgens mij denkt de machine dat de deur openstaat. Ik heb al het water afgelaten van de wasmachine en filter uitgekuist. Ook gecontroleerd op kinderslot niet opstaat. Ook de wasmachine al enkele uren zonder stroom gezet zodat hij reset. Is een Samsung Ecobubble. Precieze model weet ik niet.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Een dubbele beep wil meestal zeggen dat de wasmachine denkt dat de deur niet goed gesloten is.
Dus probeer eens een paar keer goed te duwen tegen de deur (ermits je deze niet openkrijgt)? Soms helpt dat.

Of duw eens een 10 tal seconden op de menu knop. Dat helpt soms ook. (een soort van reset)

Een dubbele beep wil meestal zeggen dat de wasmachine denkt dat de deur niet goed gesloten is.
Dus probeer eens een paar keer goed te duwen tegen de deur (ermits je deze niet openkrijgt)? Soms helpt dat.

Of duw eens een 10 tal seconden op de menu knop. Dat helpt soms ook. (een soort van reset)
Merci voor uw reactie!

Tegen de deur duwen en dan proberen te starten heb ik al geprobeerd, lukt niet. Ik zal eens de menu knop een 10-tal minuten indrukken.
Ik begin te vrezen dat ik den boel zal mogen opensmijten.

Terug
Bovenaan