Wij zouden binnenkort tegels (120 x 120) laten leveren aan de bouw.
Probleem om de tegels boven te krijgen (worden niet geleverd met een kraan), er is nog geen trap naar de eerste verdieping (dit wordt een stalen bloktrap, wordt pas veel later gezet)
In eerste instantie dachten we aan een verhuislift.
Maar aangezien er overal aluminium randen zijn voorzien die ver uitsteken (is voor de crepi) kan die lift nergens op steunen.
Dus dacht ik om een bouwlift te huren. Die gaat loodrecht omhoog en moet nergens op steunen.
Dit dus:
Nu merk ik dat dit best wel wat kost om tot bij ons te krijgen (de lift zelf valt eigenlijk best mee)
En zo'n bouwlift moet je ook zelf installeren, of veel betalen om te laten installeren.
En dus vroeg ik me af of we het toch niet met een gewone verhuislift konden doen.
Is maar tot de 1e verdieping (is dus max 4m hoog, grond rond de woning moet nog aangevuld worden) dus op dat vlak lijkt het me zeker mogelijk.
Maar kan een gewone verhuislift loodrecht naar boven, zonder dat die dus ergens op steunt?
Het gewicht zal zeker meevallen. Zal uiteraard niet bomvol geladen worden. In slechtste geval zouden we zelfs per pakketje een ritje kunnen doen.
Een gewone verhuislift met bediener kost voor een uurtje echt niet veel, dus als het daarmee zou lukken, zou dat wel handig zijn.
Iemand die me dit kan zeggen?