Eurosong 2025

Wie zijn jullie favorieten?

• Totaal aantal stemmers
    28
Een goed land wint nog altijd , maar vriendjespolitiek is er altijd. Estland is een noorderlijk land , we weten dat die allemaal op elkaar stemmen( zeker Noo-Zwe-Ijs) . Was ook wat funny Estland, helpt wel.

Portugal heeft een grote diaspora , zeker ook langs hier. Wij stemmen op Nederland, omgekeerd is dat niet altijd zo.

Nu goed, het lied zal niet genoeg aangeslagen hebben in Europa. Maar ik vermoed met een andere groepssamenstelling we wel door waren.(los van de kwaliteit van de songs.)
Estland heeft toch vooral Letland, Litouwen en Finland als dichtste buren en die konden allemaal niet stemmen want komen donderdag aan de beurt. Denemarken is ook donderdag. Dus het noorden is toch gewoon evenredig verdeeld over de 2 halve finales. Net als de Balkan. Albanië, Kroatië en Slovenië vandaag, Servië, Griekenland en Montenegro donderdag. Landen als Malta, Nederland, Luxemburg, San Marino, Cyprus en Ierland hebben even weinig vrienden als ons en ook die zijn verdeeld. En de 100% kwalificaties door oorlog met name Oekraine en Israël zijn ook verdeeld.
Dus welke groepssamenstelling had beter geweest dan?

Ik vind het best een goed nummer, maar in het begin vond ik het op niks trekken. Naar het verschillende keren gehoord te hebben op de radio ben ik het beginnen appreciëren. Zijn live vocals zijn wel bijlange niet toonvast, een enorm verschil met de studio versie. Ach, het kan me nooit veel schelen, ik kijk soms flarden voor de lol of uit verveling.

Zijn er metal inzendingen dit jaar toevallig? Cha cha cha vorig jaar vond ik een banger en imho de enige terechte winnaar ipv Laureen.

Het was gewoon niet goed genoeg.

Red Sebastian is op vocaal vlak geen hoogvlieger. Ook de podiumprésence ontbreekt bij de man.

Het showelement heeft die tekortkomingen niet kunnen verbloemen. De manier waarop het allemaal in beeld werd gebracht, vond ik erg matig.

Ik had het voorspeld dat België niet zou doorgaan.
Al had ik vandaag bij het volgen van de uitzending wel gedacht dat het toch had moeten lukken, het was allemaal zo rotslecht en België was dan zeker niet de slechtste, alleen Nederland stak er boven uit.

Feit is wel dat er bij de voorrondes beter was dan Red Sebastian, maar de Vlaming kiest altijd heel slecht.

Ik had het voorspeld dat België niet zou doorgaan.
Al had ik vandaag bij het volgen van de uitzending wel gedacht dat het toch had moeten lukken, het was allemaal zo rotslecht en België was dan zeker niet de slechtste, alleen Nederland stak er boven uit.

Feit is wel dat er bij de voorrondes beter was dan Red Sebastian, maar de Vlaming kiest altijd heel slecht.
Hij won met kop en schouders de voorverkiezing eigenlijk. Was mss wel wat overdreven, het is gewoon nog te braaf om er uit te springen. En stom eigl dat er geen jury is bij de semis. Dan waren we er wss wel bij(zie de hoge score volgens bookmakers.)

Sowieso, weer een jaar met vooral veel bagger. Wss weer richting Zweden volgend jaar.( Of Israel hehe)

Soms denk ik dat ik toondoof ben als ik hier de commentaar lees dat Red Sebastian zo vals zou hebben gezongen. Ik vond het best toonvast en indrukwekkend in de hoogte.

Nederland vond ik dan weer heel ondermaats qua zang, zat er toch een paar keer naast. De liefde voor dat nummer snap ik niet, daar springt nu eens echt niets uit. En dan die zogezegd "diepe" betekenis. C'est comme ci c'est comme ça, un deux trois, la la la. Ik vind de vergelijking met Stromae best wel beschamend. :unsure:

De intro met de lage tonen was zeer matig vond ik. Totaal niet krachtig. De hoge tonen waren wel goed.
Het lied en de show zelf vond ik gedateerd, wie zit nog op zoiets te wachten?

Verstaan de kindjes dan Zweedse of hoe lossen jullie dat op?
Wel veel goede liedjes in Melo elk jaar 😎
Nee, die proberen dat gewoon wat fonetisch mee te zingen, net zoals bij sommige Engelse liedjes die ze graag horen. Best grappig. Ze weten nu natuurlijk wel wat een sauna is en dat het liedje daarover gaat. Ze hebben het clipje al meermaals gezien. De oudste had er zelfs iets over geschreven in zijn werkboekje op school ('wat is je favoriete popster?' - KAJ) met een tekening bij van drie mannen in pak. :laugh:

Zijn er metal inzendingen dit jaar toevallig? Cha cha cha vorig jaar vond ik een banger en imho de enige terechte winnaar ipv Laureen.

Da's al twee jaar geleden hoor :wink:

Ik snap de negatieve comments op red sebastian eigenlijk ook niet. Het is ieder jaar een beetje hart vasthouden als Belgie optreedt dat het niet compleet de mist ingaat tijdens het optreden, maar dit was écht wel goed gebracht. Heeft zichzelf niets te verwijten. Was goed gezongen, zeker niet vals zoals sommigen hier zeggen. Act was oké.

Mja, ik was verbaasd van wat er doorging en wat dan niet... Nederland was inderdaad een belachelijke tekst en waarom zweden op 1 staat bij de bookmakers snap ik al helemaal niet. Gaat ook niet winnen volgens mij. Die cha cha cha stond ook op 1 bij de bookies indertijd en vond ik ook verschrikkelijk. Te gemaakt en geforceerd om iets 'speciaal' te willen brengen. Niet mijn meug. Idem met zweden dit jaar.

Soms denk ik dat ik toondoof ben als ik hier de commentaar lees dat Red Sebastian zo vals zou hebben gezongen. Ik vond het best toonvast en indrukwekkend in de hoogte.

Nederland vond ik dan weer heel ondermaats qua zang, zat er toch een paar keer naast. De liefde voor dat nummer snap ik niet, daar springt nu eens echt niets uit. En dan die zogezegd "diepe" betekenis. C'est comme ci c'est comme ça, un deux trois, la la la. Ik vind de vergelijking met Stromae best wel beschamend. :unsure:
100% dit. Red Sebastian vooral zijn lage stukken waren niet per sé sterk of indrukwekkend, maar vals? Never.

Nederland daarentegen...mannekes, die zat er meer naast dan op en het lied is zo triestig cliché dat het irritant wordt.

Toch wel ergens verrassend. De song was wel overhyped maar zelfs geen finale halen na een zéér zwakke halve finale qua niveau?

Men sprak al heel snel op (social) media dat dit wel eens de opvolger zou kunnen worden van Sandra Kim en dat hij een prachtige stem had. Ook veel buitenlandse mensen die posten hoe goed hij wel is (die indruk kreeg ik toch wel als ik het allemaal las). Ah wel waar waren ze dan tijdens de televoting?

Daarnaast stond hij non stop erg hoog bij de bookmakers. Zelfs een tijdje helemaal op nummer 1.

Dus ik heb wel gewoon medelijden met Seb. Als hij de boekskes en de media las zat hij al zeker in de finale en misschien ging hij zelfs gewoon winnen. Blijkt hij gewoon volgens televoters (plots) bij de allerslechtste acts te zitten. Dus dat is toch ontnuchterend voor hem.

Toch wel ergens verrassend. De song was wel overhyped maar zelfs geen finale halen na een zéér zwakke halve finale qua niveau?

Men sprak al heel snel op (social) media dat dit wel eens de opvolger zou kunnen worden van Sandra Kim en dat hij een prachtige stem had. Ook veel buitenlandse mensen die posten hoe goed hij wel is (die indruk kreeg ik toch wel als ik het allemaal las). Ah wel waar waren ze dan tijdens de televoting?

Daarnaast stond hij non stop erg hoog bij de bookmakers. Zelfs een tijdje helemaal op nummer 1.

Dus ik heb wel gewoon medelijden met Seb. Als hij de boekskes en de media las zat hij al zeker in de finale en misschien ging hij zelfs gewoon winnen. Blijkt hij gewoon volgens televoters (plots) bij de allerslechtste acts te zitten. Dus dat is toch ontnuchterend voor hem.

Is dit nu zo verrassend? Tele-voting wordt gedomineerd door Oost-Europa. Die gaan niet stemmen op een act met een non-binaire uitstraling. Kat een kat noemen.

Is dit nu zo verrassend? Tele-voting wordt gedomineerd door Oost-Europa. Die gaan niet stemmen op een act met een non-binaire uitstraling. Kat een kat noemen.
Achter praten is gemakkelijk. Had je bovenstaande ook gepost voor de stemming afgelopen was? Neen.
Maar ja natuurlijk heb je gelijk. De act pastte gewoon niet in het plaatje / de context van een Eurovisiesong festival.

Ik volg Eurosong niet, maar hoorde het nummer daarnet op de radio. Dat was toch echt een flauw niemendalletje?
True.

Een mediocre liedje gezongen door een mediocre zanger die qua outfit en show echt niet meer opvalt in Eurokitsch Eurosong.
Snap echt niet waar al die onzin van "we zijn bestolen" vandaan komt. Dit was gewoon te middelmatig om ooit veel kans te maken. Dat zag en hoorde zelfs een blinde met een cochleair implantaat.

Ook weer zo typisch Belgisch om te denken dat we het warm water hebben uitgevonden en de champagne al te ontkurken, om ons dan nadien te realiseren dat wat we hebben maar heel middelmatig is vergeleken met de rest.
Thank you, next.

100% dit. Red Sebastian vooral zijn lage stukken waren niet per sé sterk of indrukwekkend, maar vals? Never.
Het begin met de lage tonen was toch op zijn allerzachtst gezegd héél erg wankel allemaal. Het begin van dat nummer is eigenlijk echt vreselijk... en dan is het kalf in alle eerlijkheid eigenlijk al verdronken toch?
Als je een nummer sterk opent kan je een een paar onzuiverheden ergens tussenin wel over het hoofd zien maar hier zit je echt een minuut ongemakkelijk te worden van de klank waarna niemand nog hoort dat de hoge noten wél goed zijn maar vooral hoopt dat het zo snel mogelijk voorbij is.

Al die "kenners" die over elkaar vielen om te roepen hoe goed dit wel niet was in aanloop naar Eurosong zijn naast de 20 seconden aan hoge noten vergeten luisteren naar de rest van een héél erg middelmatig gebracht nummer.

Het was de eerste keer dat ik bewust naar het Belgische liedje heb geluisterd (mss de 2de keer ooit dat ik het gehoord had.

Ten opzichte van andere liedjes die naar die halve finale mogen, zou België altijd in die halve finale moeten zitten.
Niet dat we het ooit gingen winnen, maar nu zitten er wel echt slechtere liedjes die door zijn gegaan.

Puur op YT views van die halve finale, is die van Red S het 5de meest bekeken en laat het landen die wel doorgaan op redelijke achterstand (Nederland, Portugal, Noorwegen, Ijsland). Dus moet zijn dat het liedje toch niet slecht was...

IK denk vooral dat de TV-Regie of Choreografie wat minder was, vaak van ver gefilmd , teveel flitsende lichten (wat live dan wel weer top is).

Het klopt inderdaad dat zijn lage intro - al van in het begin - echt geen eer aandoet aan zijn zangcapaciteiten in de laatste helft van het nummer, maar we kunnen nu toch ook niet ontkennen dat pakweg een Nederland, Noorwegen, Estland, ... allemaal door zijn terwijl die stukken hebben gezongen die tig keer verder ernaast zaten dan Red Sebastian zijn intro. Tommy Cash klonk al buiten adem na 20 seconden in zijn nummer, maar da's een "grappige" inzending dus dan gelden andere regels.

Ik denk dat we gewoon enorm onderschat hebben hoe weinig Europa anno 2025 heeft met een ravenummer, en dat we het niet verder moeten zoeken dan dat. De act en zang was zeker goed genoeg om in een finale te raken en in de linker tabelhelft te eindigen. Maar goed, we zaten ook wel in de halve finale met Estland, Zweden en Oekraïne, en dan vecht je eigenlijk met 12 landen om 7 tickets en wordt het plots wat nipter. Als Portugal tegen alle verwachtingen in naar de finale mocht, wist iedereen toch al hoe laat het was?

Terug
Bovenaan