Faalt Secret Service door Diversity Hires?

Ok, goed, het punt dat ik wil maken is dat het misschien een tikketje simplistisch is om 'hoogte' als de voornaamste vereiste voor een USSS-agent te zien? Misschien was dienen als menselijk schild bvb helemaal niet de functie van die specifieke agente maar door haar positie op dat specifieke moment was dat toen het enige waar ze een meerwaarde kon bieden in die specifieke situatie? Ik neem aan dat USSS-agenten, ook degene die zich vlakbij hun VIP begeven, andere functies kunnen hebben dan menselijk schild (coördineren, communiceren, observeren, inschatten)

Ik denk dat je daar een punt kan hebben, hoor. Maar lijkt me dat hij niet volledig afgeschermd kon (?) worden door de aanwezige agenten en die ene gewoon een slechte karikatuur is.

Is het 'links' om dergelijke vragen te stellen en altijd het voordeel van de twijfel te geven? Of is het 'links' om te vertrouwen dat men bij de Amerikaanse overheid beter weet
Nee, heb ik nooit gezegd?

dan de gemiddelde toetsenbord-strijder hoe de werking van USSS beter kan?

En opnieuw dat soort commentaar mag ook wel eens stoppen hé.
We mogen toch nog in een topic die gaat over een aanslag over Trump en waarvan de grote media outlets vraagtekens zetten bij het optreden van de sercret service een discussie hebben over een topic waar dat over gaat.

hou het taalgebruik netjes en constructief
Ze zijn tekort hè Marcel die vrouwkes.

Wat ze wel niet snappen is dat je 1 a 2 persoonlijke “bodyguards” hebt die zijn degene met de langere / langste staat van werk en extra trainingen hebben gevolgd. De andere zijn meer spotters en staan tussen het publiek en moeten bvb staan bij een wagen als iemand nergens binnen wandelt.

Die vrouwkes kunnen perfect bij de laatste soort horen en dus daarom minder belang van hoogte / gewicht.

Maar we zien terug de usual suspects ff hun domme galg spuwen om dan weer te verdwijnen als ze inzien hoe dom ze overkomen.

Btw JA ik ben Extreem Links voter. Maar dan echt ook extreem links.

Het draait hier toch ook weer compleet scheef. Iemand maakt een opmerking over een persoon die niet in die job thuis hoort en het is meteen rechts, want rechts zegt dat ook. Ken je het protocool? Jongens toch.

Als iemand van mening is dat die handeling fout is, mag die dat dan niet meer vinden? Als alle andere mensen duidelijk anders handelen, strak, vol focus, en er staat er dan eentje met haar geweer te klungelen en ze krijgt haar zonnebril nog niet meer op haar gezicht...tja, dan kan je wel conclusies trekken.

Trump Jr. komt trouwens tot verdediging van die vrouw (gek natuurlijk, aangezien volgens sommige hier heel die familie vrouwen haat)
Artikel

Verder is het een logische assumptie om te zeggen dat de lat voor vrouwen automatisch lager ligt, omdat dit bij alle andere gelijkaardige militaire en politieafdelingen zo is bij de fysieke proeven. Vrij simpel, als morgen je huis in brand staat, en je ligt ko op de vloer, wie van de 2 wil je graag door je deur hebben binnenlopen? Marie, 24, 1m60, 60kg. Of Rudy, 32, 1m95, 90kg spieren, loopt de 10 miles met een rugzak van 40kg als ontbijt.
Ik heb snel gekozen.

In before: "Wat als Rudi dik is en als ontbijt voetbal kijkt met 20 pinten", dan mag Rudy er ook uit.
Om daarop verder te gaan. Dat is iets dat ze makkelijk kunnen regelen. Jaarlijkse proef waar je kracht, fysiek en behendigheid moet doen en je hebt alleen maar geschikte mensen. Vrouwen van 50 kg en obese mannen gaan er dan zo al uit en moeten maar een bureaujob gaan doen. Want er zijn er veel die een half jaar trainen om door de selectie te zijn, maar na de opleiding is er totaal niks meer. Ik vind da echt zo belachelijk of het groot is.
Volgens mij moeten ze dat in het leger wel, maar ben er niet zeker van.

Nuja ik mag hopen dat dit bij de secret service toch wel zo geregeld is of het zou nog triester zijn.

een topic over een moordaanslag, en het gaat hier al pagina's lang over hoe vrouwen al dan niet thuis horen in de secret service.

Letterlijk niemand die dat zegt.
Eerder een timeline van collectief falen met als kers op de taart een scene die uit een slechte comedy kan komen en dan de rest die erop springt alsof er gezegd is dat vrouwen niet thuishoren in de secret service.
En dan zijn we vertrokken om pagina's lang iets te moeten verdedigen wat niet gezegd is.

Dat is absoluut een foute voorstelling van de feiten: Iemand maakt een opmerking over een persoon die ogenschijnlijk niet in de job thuishoort, en als dan gevraagd wordt waarom niet, wat de vereisten dan wél zijn, is het antwoord: dat weet ik niet, maar mijn buikgevoel zegt...

Dat is toch een heel verschil? Ik kan me iets afvragen, en de vraag stellen: Hé, wat die daar doet, klopt dat wel? Of ik kan het zien en zonder enige kennis ter zake zeggen: Die kan er niks van, weg ermee! Maar dat betekent toch niet dat het waar is? Het is geen mening of het juist is of fout, hè. Dat zijn feiten, geen meningen.
Niet waar. De eerste post van Kaygell waar jij op reageert, zegt hij dat als het mannen waren die zo stonden te klungelen, dat hij ook wel "mannekes" had gezegd. Jij zegt dan meteen dat hij rechtse punten klakkeloos overneemt.
Hij zegt LETTERLIJK dat hij hetzelfde had gedaan als het mannen waren. En toch zoomt iedereen hier in over het feit dat hij "vrouwkes" typt.

Je weet zelf ook dat hem vragen wat het protocool van de secret service is, ronduit belachelijk is. Want niemand weet dat, dat is net het hele punt van de secret service. Maar kunnen we akkoord gaan dat "Sta te klungelen met je wapen en zonnebril" er waarschijnlijk niet in zal staan?

Om daarop verder te gaan. Dat is iets dat ze makkelijk kunnen regelen. Jaarlijkse proef waar je kracht, fysiek en behendigheid moet doen en je hebt alleen maar geschikte mensen. Vrouwen van 50 kg en obese mannen gaan er dan zo al uit en moeten maar een bureaujob gaan doen. Want er zijn er veel die een half jaar trainen om door de selectie te zijn, maar na de opleiding is er totaal niks meer. Ik vind da echt zo belachelijk of het groot is.
Volgens mij moeten ze dat in het leger wel, maar ben er niet zeker van.

Nuja ik mag hopen dat dit bij de secret service toch wel zo geregeld is of het zou nog triester zijn.
Volledig akkoord. Iedereen kent wel een agent die bijna als Simpson cartoon kan dienen.

In theorie allemaal goed en wel, de genderquotas etc, maar in realiteit mag je jezelf toch afvragen wie je liever bij je hebt als het echt uitmaakt.
Ik blijf in ieder geval extreme voorstander van equality of oppurtinity, niet equality of outcome.

Achja, dit topic is helemaal de foute kant uitgeschoten.

In mijn opleiding moest ik de stresstest doen met een meisje van 20 die mss 50kg woog (dat is een situatie die ze creëren die uit de hand loopt). Die opleider pakte die vast bij haar best en ze hangde met beide voeten van de grond. Ja dan sta je er echt wel mooi alleen voor om een gast van 100kg de grond in te krijgen. Ze was dan nog aan het wenen ook.

In het echt ook al voor gehad met een getrainde kickbokser en zijn moeder die ook klappen begon uit delen. Ik stond er helemaal alleen voor en ze moest versterking roepen en ze wist niet eens meer in welke straat we waren. Niet mijn leukste momentje, nuja die heeft wel een sanctie gekregen maar toch.

We hebben ook veel vrouwen die wel hun mannetje staan hoor en ook mannen die er niet voor geschikt zijn. Maar vrouwen hebben wel vaak de neiging om fel te reageren met hun mond en dan gaat het wel vaker mis.

Over die training, als je in opleiding bent weet je altijd in je achterhoofd dat er niet echt iets zal gebeuren met je. De echte situatie is totaal anders en is het meer instinct die overneemt dus ik snap wel dat je dan bvb je wapen niet direct kan holsteren of dingen doet dat je achteraf zegt van dat was echt fout.

Zoals dat met die kickbokser, ze had een slag gekregen en was zodanig geschrokken dat ze totaal niet meer wist wat ze moest doen. Je moet het natuurlijk eerst tegenkomen eer je beseft dat het mss niets voor jou is.

Ik zat vorige maand op school en we waren die nieuwe lichting aan het bekijken en er dachten allemaal van amai. Moeten die gasten binnen een klein jaar de baan op?
Mijn zoon van 16 is groter en struiser. Zowel mannen als vrouwen. De rijkswacht met hun minimum lengte was nog zo slecht niet.
Volledig valabele punten maar de vraag waar het hier om draait is, kan je op het zicht zien op het zicht of iemand (man of vrouw, maakt niet uit) niet geschikt is voor de job of incapabel is. Want dat is wat hier gebeurd he. Iemand wordt beoordeeld op basis van een filmpje en daaruit concludeert men gewoon dat de persoon ongeschikt is en zijn werk niet kan doen. Jij zal ook wel weten dat zelfs met quota men helemaal niet functies zomaar geeft aan mensen en er zullen ongetwijfeld wel mannen en vrouwen tijdens jullie opleidingen afgehaakt zijn / eruit gegooid zijn omwille van niet geschikt voor de job.

Maar praat iedereen niet gewoon naast elkaar? Zoals ik het zie zegt kay-gel in een hele oplijsting van zaken die mogelijk fout gingen dat daar een 'vrouwtje' stond te klungelen.

Daar kwam dan commentaar op dat dat enigszins denigrerend overkomt en vroeg men zich af waarom. Dan kwam de uitleg van DaFreak dat keihard inzoomen op die vrouw (en alweer dat hele man/vrouwdebat aanwakkeren) een huidig talking point is van (extreem)rechts in de VS en dat dat daarom zo kan overkomen. Daar werd vind ik niet gezegd dat dat het enige is wat kay-gel doet.

En nu zijn we dus al pagina's lang aan het zeiken over protocols en groottes van bodyguards en komen er nog wat figuren ongerelateerde zever spuien in een poging om het spel terug op de wagen te krijgen.

Als 'vrouwtje' dan toch niet zo denigrerend bedoeld was, schrijf dan gewoon 'vrouw', want het kwam dus blijkbaar wel denigrerend over bij verschillende mensen. Dan kan heel die zijdiscussie eindelijk naar de prullenbak.

[Edit] En hiermee zeg ik niet dat die vrouw sowieso foutloos was of weet ik veel, in die discussie meng ik me niet. Het is gewoon een nogal dwaze zijdiscussie als je ze als buitenstaander bekijkt.

Laatst bewerkt:
maar in realiteit mag je jezelf toch afvragen wie je liever bij je hebt als het echt uitmaakt.
Hangt af van de functie en wat je verwacht maar je lijkt aan te sturen op iemand groot en sterk te willen. Dat zal meestal Rudi zijn maar soms is Marie sterker dan Rudi. Gender of geslacht doet er dus niet echt toe en hoeft dus ook niet gespecifieerd te worden. Maar zoals reeds aangehaald zijn er dus ook heel wat andere criteria waar rekening mee gehouden moet worden en staan niet alle agenten in voor persoonlijke veiligheid.

Als ik president was had ik toch graag gehad dat mijn security minstens even groot is om mij af te schermen en verbergen en ook in staat is om een aanstormende persoon van 80kg te tackelen.
Dat lijkt me toch de evidentie zelve?
En moest ik presidentskandidaat zijn zou ik toch als sterke persoon willen overkomen. Geflankeerd door 6 kleerkasten die mij een gebraden kippefilet doen lijken is niet iets waardoor je jezelf er doet uitspringen. Ik geloof dat men hier nu vooral focust op veiligheid terwijl de campagneleiders ook eisen hebben. Die willen de secret service zo veel mogelijk naar de achtergrond want men wil ook een bepaalde perceptie geven aan hun presidentskandidaat he net zoals men bij bedreigingen ook continue moet schipperen tussen steken we de kandidaat weg van het volk en creëeren we de perceptie dat hij bang is of stellen we hem bloot aan het gevaar met alle gevaren en creëeren we de perceptie dat hij niet toegeeft aan de dreiging.

En moest ik presidentskandidaat zijn zou ik toch als sterke persoon willen overkomen. Geflankeerd door 6 kleerkasten die mij een gebraden kippefilet doen lijken is niet iets waardoor je jezelf er doet uitspringen. Ik geloof dat men hier nu vooral focust op veiligheid terwijl de campagneleiders ook eisen hebben. Die willen de secret service zo veel mogelijk naar de achtergrond want men wil ook een bepaalde perceptie geven aan hun presidentskandidaat he net zoals men bij bedreigingen ook continue moet schipperen tussen steken we de kandidaat weg van het volk en creëeren we de perceptie dat hij bang is of stellen we hem bloot aan het gevaar met alle gevaren en creëeren we de perceptie dat hij niet toegeeft aan de dreiging.

Ik denk dan weer dat als presidentskandidaat effectieve veiligheid belangrijker is dan perceptie van veiligheid.

Sta je dan als sterk persoon met een kogelgat in je oor.

doe mij dan toch ook maar 6 types Shaquille O'neal.

Ik denk dan weer dat als presidentskandidaat effectieve veiligheid belangrijker is dan perceptie van veiligheid.
En waarom zou een vrouw daar minder goed kunnen in zijn. Het is de taak van die mannen en vrouwen om zich in het publiek te mengen en te spotten. Als ze dan iets zien moeten ze control room verwittigen.

Het is aan de SOD om het gevaar uit te schakelen. Dat kan dus via de snipers, SOE of HRT. Dat is de taak niet van die vrouwen. Die mannen en vrouwen in maatpak zijn geen SOF hè dat is zoals een gewone flik.

Hier zie je SOF dat is zijn taak om te schieten. Hun requirements zijn stuk moeilijker dan de gewone USSS en daar zie je quasi nooit een vrouw. Als er al zijn bij de operators. Ze hebben er bij de Chemische SOF maar dat is een volledige andere tak en skills.

En waarom zou een vrouw daar minder goed kunnen in zijn. Het is de taak van die mannen en vrouwen om zich in het publiek te mengen en te spotten. Als ze dan iets zien moeten ze control room verwittigen.

Het is aan de SOD om het gevaar uit te schakelen. Dat kan dus via de snipers, SOE of HRT. Dat is de taak niet van die vrouwen. Die mannen en vrouwen in maatpak zijn geen SOF hè dat is zoals een gewone flik.

Hier zie je SOF dat is zijn taak om te schieten. Hun requirements zijn stuk moeilijker dan de gewone USSS en daar zie je quasi nooit een vrouw. Als er al zijn bij de operators. Ze hebben er bij de Chemische SOF maar dat is een volledige andere tak en skills.

Maar jongens, kunnen we nu aub es stoppen met mensen woorden in de mond te leggen die al ettelijke malen weerlegd zijn.
Ik heb dit helemaal niet gezegd.

Niet waar. De eerste post van Kaygell waar jij op reageert, zegt hij dat als het mannen waren die zo stonden te klungelen, dat hij ook wel "mannekes" had gezegd. Jij zegt dan meteen dat hij rechtse punten klakkeloos overneemt.
Hij zegt LETTERLIJK dat hij hetzelfde had gedaan als het mannen waren. En toch zoomt iedereen hier in over het feit dat hij "vrouwkes" typt.

Je weet zelf ook dat hem vragen wat het protocool van de secret service is, ronduit belachelijk is. Want niemand weet dat, dat is net het hele punt van de secret service. Maar kunnen we akkoord gaan dat "Sta te klungelen met je wapen en zonnebril" er waarschijnlijk niet in zal staan?
Ik zeg niét dat hij rechtse punten klakkeloos overneemt.
Maar ik vind het helemaal niet belachelijk om iemand te vragen wat de protocols zijn van de Secret Service, als zijn hele punt is dat er zware fouten worden gemaakt tegen die protocols... Ik ken niks van loodgieterij, en natuurlijk mag ik beweren dat mijn loodgieter zware fouten heeft gemaakt, maar de vraag is welke waarde die mening heeft als een heel deel van de 'feiten' niet kloppen?

Net zoals de stelling dat het komt door de quota: Wat houden die quota precies in? Was dit wel een diversity hire? Zolang je dat niet weet, kun je toch niet zeggen dat het komt door de quota? Nu ga je op het zicht beoordelen dat iemand niet past in haar functie, zonder dat je 1 haar functie kent en 2 haar capaciteiten. Dat is toch geschift?

@kay-gell Nee je was ah lachen met 2 “vrouwkes” en waarom ze niet geschikt waren volgens u terwijl dat hun taak niet is.

Alle SOF mannen hebben blijkbaar gefaald maar we gaan toch eens lachen met 2 dames. De politie gast die op het dak gaat en dan naar weer naar beneden gaat waar is gehoon gelach. De politie mannen die hem niet konden vinden op het dak waar is het gehoon gelach.

Er is daar veel verkeerd gegaan en ik zou graag de transcripties zien van de control room. Maar die “vrouwkes” waren echt het probleem niet hoor.

Sta je dan als sterk persoon met een kogelgat in je oor.

doe mij dan toch ook maar 6 types Shaquille O'neal.
Dit is gewoon het in het belachelijke trekken. Men kan gewoon iedere presidentskandidaat opvoeren in een kogelvrije pausmobiel maar hoe sta je dan tegenover de gewone Amerikaan? Echt for fuck sake, als veiligheid toch de prioriteit is zijn rally's gewoon een no go. Beter is om de kandidaten via zoom de menseb toe te spreken.

Dit is gewoon het in het belachelijke trekken. Men kan gewoon iedere presidentskandidaat opvoeren in een kogelvrije pausmobiel maar hoe sta je dan tegenover de gewone Amerikaan? Echt for fuck sake, als veiligheid toch de prioriteit is zijn rally's gewoon een no go. Beter is om de kandidaten via zoom de menseb toe te spreken.
Nu trek jij het weer in het belachelijke. Niets belet om die rally's gewoon te organiseren zoals ze nu georganiseerd worden maar in plaats van kleine tengere vrouwtjes daar een aantal mensen met de juiste fysieke eigenschappen te zetten.

gaat het dan altijd 100% veilig zijn? Nee, maar wel beter.

Een president ga je toch ook niet gewoon rondrijden in een medium gepantserd voertuig, waarom zou je op die persoonlijke beveiliging dan wel dergelijke concessies doen?

Terug
Bovenaan