FreeRealEstate
Active member
Nee ik woon nog in België en Stefan is geen vastgoedmanWelkom Stefan!
.Vindt het gewoon jammer dat er zo negatief over hem wordt gedaan
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee ik woon nog in België en Stefan is geen vastgoedmanWelkom Stefan!
.Ja maar min 50% dan, anders moet je bewijzen.dus eventueel part-time beginnen te werken om dit deels te omzeilen?
Maar dan moet het een soort echte activiteit zijn met effectieve omzet, niet gelieerd aan kapitaalinkomsten.of zelfstandige worden en jezelf een minimumloon uitkeren? (maar niet echt werken)
Niet dat ik je niet wil geloven, maar het enigste dat ik vind rond belastingen is dit:Recente master fiscaliteit gedaan, uitpluizen rechtspraak, sparring met fiscale advocaten.
Ah ok, dus voor fire moet je high dividend port samenstellen en daar van kunnen leven na 30% belasting?Ja maar min 50% dan, anders moet je bewijzen.
Maar dan moet het een soort echte activiteit zijn met effectieve omzet, niet gelieerd aan kapitaalinkomsten.
By the way, ik heb het vooral over meerwaarden hé. Dividenden zal niemand over vallen.
Dat moet niet, je kan ook naar buitenland.Ah ok, dus voor fire moet je high dividend port samenstellen en daar van kunnen leven na 30% belasting?
Dju, moet mijn plannen aanpassen dan
Zit niet thuis, wetboeken liggen daar en geen zin om op mijn reispc Monkey te doorploegen voor die rechtspraakNiet dat ik je niet wil geloven, maar het enigste dat ik vind rond belastingen is dit:
Belastbare inkomsten | Belgium.be
De belastbare inkomsten vormen de basis waarop de belasting wordt berekend. We kunnen vier verschillende categorieën belastbare inkomsten onderscheiden:www.belgium.be
Ik zou dit toch wel eens willen zien in rechtspraak. Tenzij jij een heel ruime interpretatie van goeie huisvader hebt en er dus voor jou al rap door de rechter onterecht iets niet als goeie huisvader ziet, denk ik dat je fout bent.Recente master fiscaliteit gedaan, uitpluizen rechtspraak, sparring met fiscale advocaten.
Ik heb het over echt Fire zijn hé.Ik zou dit toch wel eens willen zien in rechtspraak. Tenzij jij een heel ruime interpretatie van goeie huisvader hebt en er dus voor jou al rap door de rechter onterecht iets niet als goeie huisvader ziet, denk ik dat je fout bent.
2 uur per dag met aandelen bezig zijn is terecht niet 'goeie huisvader' zijn, he.
Al dan niet firenzijn doet er niet toe, lijkt me. De hoogte van je inkomens is, maar verbeter me gerust met rechtspraak, geen criterium om te bepalen of iemand een goede huisvader is of indien dit zijn beroepsinkomen is.Ik heb het over echt Fire zijn hé.
Dus bv. een 50k per jaar oa. aan meerwaarden uit uw beleggingsportefeuille trekken zonder dat je arbeidsinkomen hebt.
Ah ik zie waarvan het misverstand komt.Al dan niet firenzijn doet er niet toe, lijkt me. De hoogte van je inkomens is, maar verbeter me gerust met rechtspraak, geen criterium om te bepalen of iemand een goede huisvader is of indien dit zijn beroepsinkomen is.
Als dat goed bereikt en instandgehouden wordt door actief beleggen, dan is dat effectief wel een beroepsinkomen, omdat het dan ook een actiev-iteit is.
Nooit gehoord dat het hebben van minstens 50% andere activiteit een reden zou zijn om een goede huisvader-toepassing van je inkomsten te krijgen. Zou resoluut ingaan tegen wat ik lees.
Ik ken de 3 begrippen hoor, dat verandert niks aan mijn stelling.Ah ik zie waarvan het misverstand komt.
Er is een verschil tussen speculatie vs. goede huisvader enerzijds (33% belasting op meerwaarden), en kwalificatie als beroepsinkomsten anderzijds (belasting aan progressief tarief).
Ik verwijs naar hierboven, ik zit pas eind deze maand terug thuis.Hoe meer je rond de pot draait zonder bronnen te geven, hoe meer ik er vanuitga dat je ook effectief teveel op een pot gooit .
Ik ken de 3 begrippen hoor, dat verandert niks aan mijn stelling.
Jij claimt dit:
"Het kapitaal van een goede huisvader kan ook belast worden als beroepsinkomen indien uw kapitaalinkomen veel hoger ligt dan uw arbeidsinkomen, tenzij je kan bewijzen dat uw tijdsbesteding aan arbeid hoger ligt."
Hoe meer je rond de pot draait zonder bronnen te geven, hoe meer ik er vanuitga dat je ook effectief teveel op een pot gooit en het begrip 'goeie huisvader' veel ruimer interpreteert dan de rechtspraak doet.
No way dat als ik quasi stop met werken omdat ik 60 ben en een rendement van 10% behaal door de juiste investeringsfondsen te kiezen bij 2 opeenvolgende goeie beursjaren waarbij ik slechts 4 keer per jaar van investeringsfonds verander, dat ik dan belast kan worden als beroepsinkomen omdat die 10% intrest hoger zou liggen dan mijn nihil of laag inkomen.
.Dat is dan ook niet zo hoorNu, ik vind nu ook niet dat iemand die zijn fondsen verzilvert plots als beroepstrader wordt beschouwd.

Quickest way to FIRE. Gewoon investeren in bedrijfjes die traden voor jou en elke week gegarandeerd 1 of 2 percent rendement leveren! En eigenlijk zelfs 7 of 8 percent, waarom ook niet oi22.De serie ook uitgekeken, de enige interessante en valabele persoon was idd die Stefan.
Die man in Dubai was echt lachwekkend.. volgens mij belegt hij enkel in een ponzi schema, al had dan wel blijkbaar 200k om een appartement in Dubai te kopen (prijs leek mij wel goedkoop voor Dubai?)
Edit Crew: post aangepast.