Financiële onafhankelijkheid

Allé, ons Charlotje heeft weer een serieuze stap gezet richting FIRE, haar BF wint even 1,4m USD op een pokertoernooi 😅

Voor wie Netflix heeft: Get Smart with Money.

ontluisterende docu over USA en hoe slecht ze daar met hun geld omgaan... dit soort docu zou VRT beter gemaakt hebben ipv hun onnozel Fire reeks.

Allé, ons Charlotje heeft weer een serieuze stap gezet richting FIRE, haar BF wint even 1,4m USD op een pokertoernooi 😅
Haar relatie klinkt als een goede investering.

In April zei ze dat ze binnen 15 jaar 600k wou hebben, gaan ze nu een serie maken over hoe goed ze het gedaan heeft dat ze het sneller heeft? :p
600k op 15 jaar ... maar als je haar bezig hoort is het alsof ze al in de miljoenen zwemt.
Als ik haar poker palmares bekijk:
80.000$ total earnings op 11 jaar tijd. Als ik daar de kosten voor de vliegtickets en inkomstenbelasting bijreken is dat toch ook gene vette.

Ze kan beter zelf wat tips sprokkelen op het BG forum want in de spaarvermogen-topic gaan veel users daar los over en die hebben dan ook nog eens kinderen ten laste.

ontluisterende docu over USA en hoe slecht ze daar met hun geld omgaan... dit soort docu zou VRT beter gemaakt hebben ipv hun onnozel Fire reeks.
FIRE had wel potentieel, het probleem zit hem in de executie. De factchecking die na de heisa pas opdook had beter in de docu gestoken. De becommentariering van experten bleef erg vaag terwijl ze die personen beter hadden geconfronteerd met de harde cijfers.
Jammer dat het gebleven is met verhaaltjes van schone schijn waarbij oa. influencers, scammers en fantasten op zoek naar media exposure voor reputatie- en klantenwerving een platform gegeven wordt, wat hun werkelijke verdienmodel is.

Bij andere gevallen als Gaetan kan je je ook afvragen of het niet nuttiger is dat de programmamakers psychologische bijstand inroepen. Dat is toch een serieus pathologisch geval van werkschuwheid en ontlopen van verantwoordelijkheden als je je grootouders die op een camping wonen moet gaan bedelen om gratis je haar te knippen.
Zonder begeleiding is dat er ene die ze binnen 10 jaar in een daklozencenter vinden voor gratis soep.

Laatst bewerkt door een moderator:
VRT wou een jonger doelpubliek aanspreken en heeft daarom deze serie aangekocht, mission accomplished als je ziet hoeveel er al erover gezegd en geschreven is

600k op 15 jaar ... maar als je haar bezig hoort is het alsof ze al in de miljoenen zwemt.
Als ik haar poker palmares bekijk:
80.000$ total earnings op 11 jaar tijd. Als ik daar de kosten voor de vliegtickets en inkomstenbelasting bijreken is dat toch ook gene vette.

Ze kan beter zelf wat tips sprokkelen op het BG forum want in de spaarvermogen-topic gaan veel users daar los over en die hebben dan ook nog eens kinderen ten laste.

Eerst poker, dan crypto, en nu Fire.
Ze houdt er zich telkens wat mee bezig, om zich vervolgens snel als expert te profileren via alle mogelijke media outlets, en veel geld te vragen aan de naieve kudde voor haar oppervlakkige "kennis".

Ongetwijfeld verdient ze met haar mediaveschijningen, boeken en online trainingen allerhande, een stuk meer dan met haar eigenlijke poker"carriere" + beleggingen. Zie bvb haar Poker "master class" op Fnac. "Leer het van de beste" voor de schappelijke prijs van 45 EUR (van iemand die 29.000ste staat op de all time money list, en 177ste op de Belgische lijst..🤣 )

1 ding moet ik haar nageven:
Ze is, naar Belgische standaarden, heel ondernemend en dynamisch. In een land waar bijzonder weinig "financial educators/influencers" actief zijn, mag het niet verbazen dat de media daar meteen op springt.
Zo zie je maar dat je met wat basic kennis en weinig schroom best ver kan geraken (wat betreft het aandikken van de eigen portefeuille dan toch), zeker als jonge niet onaantrekkelijke vrouw.

Blijkbaar het kersje op de taart als zijn winsten van deze zomer bekijkt :oops:

Screenshot from 2022-09-10 20-52-21.png

Bron: https://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=266530

Knap is die gast ook niet, als in ze kan beter krijgen, maar dan is het wellicht financieel niet zo voordelig :laugh:

Zou echt alles bij haar voor de fame en het geld zijn? De kans dat ze hier lurken/lid zijn lijkt mij trouwens vrij groot.

In essentie is die docu exact waarmee ik bezig ben en wat idd Buffet/Boggle adviseert. Toch krijg ik koude rillingen daarvan. De experts die aan bod komen zijn amper geschoold en papegaaien gewoon fire101/reddit/mrmoneymoustache. Ik vind het bijzonder dat 'experts' met gratis informatie die overal te vinden is zo gemakkelijk geld kunnen verdienen. Misschien ook een financial advisor side hustle beginnen :baard: Bovendien ook niet echt happy met hoe mainstream het aan het worden is. Meestal is dat het moment dat het fout afloopt, nietwaar @JanusDR :headshake:?

Laatst bewerkt:
Knap is die gast ook niet, als in ze kan beter krijgen, maar dan is het wellicht financieel niet zo voordelig :laugh:
Ja goed, dom zal hij niet zijn, en als dat een succesvol ondernemer is in haar ogen, en hij is zeer goed in poker, en hij heeft daardoor geld...

Succes (en macht) en intelligentie erotiseren ook serieus hé, dat wil totaal niet zeggen dat de liefde 'fake' is.
Bovendien ook niet echt happy met hoe mainstream het aan het worden is. Meestal is dat het moment dat het fout afloopt, nietwaar @JanusDR :headshake:?
Dat klopt.

Grote groepen mensen die easy beurs/crypto/vastgoed winsten extrapoleren naar de toekomst, en daardoor (dromen van) stoppen met werken...
Dat gebeurt meestal niet aan het begin van bullmarkten ;)

Ze heeft het geld van de VTM al niet meer nodig. Ze stopt met haar programma samen met die Cedric om meer content te creëren.

Ze heeft het geld van de VTM al niet meer nodig. Ze stopt met haar programma samen met die Cedric om meer content te creëren.

Ze staat serieus op verlies met haar port en heeft nu geen tijd meer… typisch

Ik vind het hallucinant voor welke absurde prijzen zij haar cursussen verkoopt...

Ga gewoon gratis naar de bib en leen daar twee of drie goede boeken en je weet waarschijnlijk al meer dan wat zij uit haar nekt lult.

Wie zijn die (domme) mensen die zoveel geld op tafel leggen voor de juiste "moneymindset"? :rofl:

Ik vind het hallucinant voor welke absurde prijzen zij haar cursussen verkoopt...

Ga gewoon gratis naar de bib en leen daar twee of drie goede boeken en je weet waarschijnlijk al meer dan wat zij uit haar nekt lult.

Wie zijn die (domme) mensen die zoveel geld op tafel leggen voor de juiste "moneymindset"? :rofl:
toch wel 1 positieve review so far :biglaugh:

Terug
Bovenaan