Financiële onafhankelijkheid

Ik maak daar inderdaad ook gebruik van, volledig binnen de regels. Het is je goed recht om daar niet akkoord mee te zijn maar mochten ze dit soort zaken beginnen uithollen gaat niemand nog ondernemingsrisico nemen en zal de staatskas netto minder overhouden.

Ik betaal nu al op mijn eentje voldoende belastingen om 1 à 2 ambtenaren te betalen dus ik draag mijn steentje meer dan bij.
Dus jij betaald grofweg 100k belastingen per jaar?

Interessante opmerking, ik kan je hierin volgen. Ik gun elk kind alle kansen, niemand kiest waar hij geboren wordt. Maar dan doen ze het best voor alle kinderen gratis of tegen een minimumprijs met het geld dat ze uitsparen door onze moddervette overheid af te slanken.
Helemaal mee eens hoor, schaf kindergeld af en geef elk kind gratis opvang, gratis scholing + schoolspullen en gratis ontbijt, snack en middagmaal het hele jaar rond! Beste kans op slagen voor alle kinderen!

Ik betaal nu al op mijn eentje voldoende belastingen om 1 à 2 ambtenaren te betalen dus ik draag mijn steentje meer dan bij.
Gelukkig dat een ambtenaar gewoon een weg uit zijn hoed kan toveren of dat die nieuwe brandweerwagen vanzelf ontstaat door een zwaaitje van de toverstok van de ambtenaar.

Op heel dit forum lees ik continue hoe posters andere mensen zien die boven hun stand leven, ook wel interessante vaststelling.

Op heel dit forum lees ik continue hoe posters andere mensen zien die boven hun stand leven, ook wel interessante vaststelling.
Komt dat niet in de eerste plaats doordat we graag een ander zijn rekening maken zonder enig inzicht in die mensen hun financiën én hoe ze daar aan komen?
Ik denk bvb dat er al een pak minder scherp gereageerd zou worden op een prille dertiger die in een huis van een half miljoen woont, als je zou horen dat die enig kind was en net wees geworden is bvb.

Gelukkig dat een ambtenaar gewoon een weg uit zijn hoed kan toveren of dat die nieuwe brandweerwagen vanzelf ontstaat door een zwaaitje van de toverstok van de ambtenaar.
ik geef toe dat die boutade wat kort door de bocht is :tongue:

Dus jij betaald grofweg 100k belastingen per jaar?
Cyber security. Ik zit nu aan gemiddeld 950 euro per dag, soms wat meer afhankelijk van duur en type opdracht. Ik vrees dat daar nog weinig rek op zit.

--> Een tarief van 950 euro per dag als freelancer komt overeen met een inkomen van ongeveer 10.000 euro netto per maand. Dan lijkt het inderdaad al snel alsof iedereen boven zijn stand leeft, omdat hij zelf wellicht niet "naar zijn stand leeft".

In absolute termen betaalt hij veel belastingen, in relatieve termen eigenlijk niet, ongeveer 35%. Hij onderschat gewoon onbewust hoe veel hij verdient.

Ik maak daar inderdaad ook gebruik van, volledig binnen de regels. Het is je goed recht om daar niet akkoord mee te zijn maar mochten ze dit soort zaken beginnen uithollen gaat niemand nog ondernemingsrisico nemen en zal de staatskas netto minder overhouden.

Los van het feit of ik akkoord ben met A of B: Als iemand anders gebruik maakt van een legale maatregel op de manier waarvoor het dient, volledig binnen de regels, is het "waar de maatschappij voor mag opdraaien" en "Sommige blijven maar aan de kassa passeren op kosten van de gemeenschap"

Maar als iets soortgelijk doet is het normaal?

Edit: Had uw laatste bericht nog niet gelezen, inderdaad wat kort door de bocht :).

Helemaal mee eens hoor, schaf kindergeld af en geef elk kind gratis opvang, gratis scholing + schoolspullen en gratis ontbijt, snack en middagmaal het hele jaar rond! Beste kans op slagen voor alle kinderen!
En geef die kinderen dan verdorie eens ook terug zwemles iplv. diezelfde LO leerkrachten die dat op school weigeren met privélessen in het zwart te laten bijverdienen.

En geef die kinderen dan verdorie eens ook terug zwemles iplv. diezelfde LO leerkrachten die dat op school weigeren met privélessen in het zwart te laten bijverdienen.
Kunnen zwemmen staat in de eindtermen dacht ik, helaas is het natuurlijk onbegonnen werk om als 1 leerkracht voor een klas van 20-25 kinderen hetzelfde te doen als dezelfde leerkracht in een groepje van 4 kinderen (watergewenning) of 8 kinderen (leren zwemmen) maar het is absoluut een meerwaarde!

Probleem is dat er vaak geen zwembad in de buurt is.
En je mag in een zwembad tegenwoordig uw eigen kleine nog geen eens les meer geven, dat moet iemand zijn via het zwembad.

Maar bij gewone leerkrachten is dat ook hoor: die geven bijles aan leerlingen van hun collega's, die spreken precies onderling af om vooral niet goed les te geven op school zodat ze extra kunnen verdienen buiten de uren. Maar onderwijs is toch zo een zwaar beroep he :rofl:

En nu hebben ze een nieuwe manier gevonden voor startende leerkrachten die hun lerarendiploma (denk ik) nog moeten halen
Worden voltijds betaald maar krijgen paar uur minder om dat diploma te halen.
Wat doen ze: 2 leerkrachten die er in vallen nemen die uren minder van elkaar over (zodat ze wel effectief aan voltijds aantal uren zitten) maar dat wordt dan als extra uren aanzien en dus worden daarvoor extra betaald

En je mag in een zwembad tegenwoordig uw eigen kleine nog geen eens les meer geven, dat moet iemand zijn via het zwembad.
Huh? Waar ga jij zwemmen?
Ze moeten mij nekeer komen zeggen dat ik mijn eigen kind of een ander geen 'les' mag geven.
In Wilsele al genoeg met mijn dochter van 5 in de baantjes gaan zwemmen als het plosbad te ondiep staat (wel als het kalm is en ik stoor niemand dat zwemt) en nog nooit iemand komen reclameren, vies kijken doen ze geregeld, ook de redders.
Maar ik wacht vol ongeduld op de eerste die komt zagen.

Huh? Waar ga jij zwemmen?
Ze moeten mij nekeer komen zeggen dat ik mijn eigen kind of een ander geen 'les' mag geven.
In Wilsele al genoeg met mijn dochter van 5 in de baantjes gaan zwemmen als het plosbad te ondiep staat (wel als het kalm is en ik stoor niemand dat zwemt) en nog nooit iemand komen reclameren, vies kijken doen ze geregeld, ook de redders.
Maar ik wacht vol ongeduld op de eerste die komt zagen.
Ik mag in Wilsele zelfs niet meer binnen omdat ik geen kinderen heb.
Allee ik mag komen maar niet op momenten dat kinderen kunnen :rofl:

Maar had dat gehoord van vrienden met kinderen. Maar mss dat ze bij u niets durven zeggen met uw brede borstkas :unsure:
Maar ik mag bv uwe kleine dus geen les geven ook al die ik dat gratis.

Snel google

Euhm... waarom zou gij niet binnen mogen? 🤔
Tenzij ge een strafblad hebt en ze dat weten kan, dan snap ik het.
Zoals ik zeg: omdat ik geen kinderen heb.

Nu was niet bij mij (ik ga enkel hier in de zomer eens een plonske doen in de plas, is gratis) maar vriendin heeft dus eens op een zaterdag online ticket gekocht en aan de kassa geweigerd want 'het zit vol'. Nochtans mochten die achter haar met kinderen wel allemaal binnen. Dus is ze verhaal gaan halen en omdat het zaterdag was mocht ze dus niet binnen zonder kinderen. 'Kom door de week maar'

Nu was niet bij mij (ik ga enkel hier in de zomer eens een plonske doen in de plas, is gratis) maar vriendin heeft dus eens op een zaterdag online ticket gekocht en aan de kassa geweigerd want 'het zit vol'. Nochtans mochten die achter haar met kinderen wel allemaal binnen. Dus is ze verhaal gaan halen en omdat het zaterdag was mocht ze dus niet binnen zonder kinderen. 'Kom door de week maar'
Eerste keer dat ik dit hoor.
Aanklagen die handel 😄

Lijkt me eerder te zijn dat je gewoon die dag geen baantjes kon zwemmen omdat het groot bad opengesteld is voor gezinnen. Iets totaal anders dan wat zij er van maakt.

En dat je je eigen kind niet kan leren zwemmen klopt zelfs in het hierboven gelinkte artikel niet. Iemand anders zomaar je kind laten leren zwemmen kan echter idd vaak niet.

Hier in Ieper zijn ze daar ook streng op, maar gewoon omdat mensen openbare infrastructuur aan het gesubsidieerde tarief gebruiken om er commerciële activiteiten mee uit te voeren, vaak nog in het zwart.

Lijkt me eerder te zijn dat je gewoon die dag geen baantjes kon zwemmen omdat het groot bad opengesteld is voor gezinnen. Iets totaal anders dan wat zij er van maakt.

En dat je je eigen kind niet kan leren zwemmen klopt zelfs in het hierboven gelinkte artikel niet. Iemand anders zomaar je kind laten leren zwemmen kan echter idd vaak niet.

Hier in Ieper zijn ze daar ook streng op, maar gewoon omdat mensen openbare infrastructuur aan het gesubsidieerde tarief gebruiken om er commerciële activiteiten mee uit te voeren, vaak nog in het zwart.
Nee hoor dat was niet het geval: 'Zo stellen we te allen tijde 2 banen beschikbaar voor baantjes zwemmers'
Trouwens waarom zouden wij ook niet gewoon een plonske mogen doen zonder baantjes te trekken?

Een vriendin die kine is mag mag ook niet met haar revaliderende patiënten naar het zwembad gaan, het is echt hallucinant aan het worden want uiteindelijk steekt daar ook gewoon belastinggeld in.

Nee hoor dat was niet het geval: 'Zo stellen we te allen tijde 2 banen beschikbaar voor baantjes zwemmers'
Trouwens waarom zouden wij ook niet gewoon een plonske mogen doen zonder baantjes te trekken?

Een vriendin die kine is mag mag ook niet met haar revaliderende patiënten naar het zwembad gaan, het is echt hallucinant aan het worden want uiteindelijk steekt daar ook gewoon belastinggeld in.
Ze zouden dan eigenlijk gewoon een apart tarief moeten rekenen voor mensen die centen komen verdienen in het zwembad. Anders financiert de belastingbetaler weeral.

Terug
Bovenaan